آسان انتخاب کنید

سرعت و قیمت اینترنت در ترکیه چقدره؟

سرعت و قیمت اینترنت در ترکیه چقدره؟

سرعت و هزینه اینترنت تو ترکیه چه‌قدرِ؟

 کدوم اُپِراتور تُرک بهترِ؟

 سرعت یا هزینه اینترنتِ موبایل چه‌طورِ؟

 اصلاً می‌شه با این اینترنت زندگی کرد؟

این‌ها همه سوال‌هاییِ که می‌خوایم تو این پست بِهِشون بپردازیم.

اپراتورهای بزرگ کشور ترکیه برای سیم کارت و اینترنت

اوّل از همه اجازه بدید اُپِراتورهای اینترنت و تلفن رو توی ترکیه بِهِتون معرفی کنم؛ اوّلین و بزرگ‌ترین و همچنین معروف‌ترین اُپِراتور ترکیه تُرکسِل هست که یکی از بزرگ‌ترین اُپِراتورهای اینترنت و تلفن هستش که در حال حاضر 70میلیون مشترک داره توی 8 کشور دنیا به جز ترکیه مثل آلمان، بِلاروس، اُکراین، یونان و آذربایجان و غیره؛ حدوداً 80درصد ترک‌ها دارن از این اُپِراتور استفاده می‌کنند. دوّمین اُپِراتور وُدافون هست، وُدافون توی 22 کشور دنیا فعّالیت داره که شامل کشورهای آفریقایی، خاورمیانه البتّه به جز ایران و همین‌طور آمریکا و شیلی و یک سِری کشور دیگه فعّالیت می‌کنه. اُپِراتو سوّم و اقتصادی‌ترین اُپِراتور در ترکیه تُرک ‌تِلِکام هست، تُرک تِلِکام قبلاً با پ ت ت یا همون اداره پُست در واقع یک شرکت بودن و 25 سال پیش متأسفانه از همدیگه جدا شدن. یکی دوتا اُپِراتورِ دیگه هم هستن ولی این سه‌تا جزء معروف‌ترین‌ها هستند که خُب خود تُرک‌ها هم از این سه‌تا استفاده می‌کنند. هر سه این اُپِراتورهایی که بِهِتون گفتم خدمات تلفن همراه، تلفن خانگی، اینترنت خانگی و تلوزیون اینترنتی رو ارائه می‌دَن.

سرعت و قیمت اینترنت موبایل در ترکیه

خیلی از شما عزیزان از من در مورد سرعت و قیمت اینترنت تلفن‌های همراه پرسیده بودید، این‌جا بسته‌های مکالمه و اِس اِم اِس و اینترنت با هم ارائه می‌شَن. ارزون‌ترین و اقتصادی‌ترین بسته‌ها شامل 500 دقیقه مکالمه، 500تا اِس اِم اِس و 2 گیگابایت اینترنتِ که اگر از تُرکسِل یا وُدافون بگیرید حدود 32 لیر و اگر از تُرک تِلِکام این رو بگیرید 26لیر هستش. در مورد سرعتش هم باید بِگَم که سرعتش همون اینترنت G4 که توی ایران ارائه می‌شه، کُلاً سرعت اینترنت این‌جا و با ایران فرقی چندانی با هم ندارن حالا در مورد این‌که G4 ایران حقیقی هست یا نیست نظری ندارم، ولی خُب G4شون G4 واقعیه. برای گرفتن این بسته‌ها می‌تونید به دفاتر اون شرکت یا اُپِراتور خودتون مراجعه کنید و این بسته‌هایی که گفتم رو تهیه کنید و یا این‌که می‌تونید از طریق اَپلیکیشِن با کارت بانکیتون خریداری کنید که خُب این حالت دوّم راحت‌تره، انتخاب بسته هم براتون راحت‌تر هستِش؛ و این‌که می‌تونید سیم‌کارتتون رو به حالت فاتورِالی، همون سیم‌کارت دائمی که ما می‌گیم تغییر بدید، توی این حالت یک بسته به‌صورت پیش‌فرض واسه شما در نظر گرفته می‌شه که خودش به‌صورت ماهیانه اُتوماتیک‌وار تمدید می‌شه.

قیمت اینترنت خانگی در ترکیه

 توی بحث اینترنت خانگی این قیمت‌ها یک مقدار متفاوتِ، مثلاً اینترنت 35 مگابیت در ثانیه با فیبر نوری تُرک تِلِکام و تُرکسِل ماهیانه 110 لیر و همین بسته رو اگر از وُدافون بگیرید 100لیر براتون تموم می‌شه. این قیمتی که الآن گفتم، این بسته برای قرارداد 2ساله‌ایِ که با مودِم رایگان می‌یاد، یعنی مودِم رایگان روی اون می‌ذارن، امّا یادتون باشه اگه قراردادتون زودتر از 2سال بخواید فسخ کنید باید ضرر و زیان زیادی بدید.

برای ایرانی کدام اپراتور مناسب تر است؟

در بین این 3تا اُپِراتوری که گفتم تُرک‌ تِلِکام بین اون‌ها بیش‌تر با خارجی‌ها و مخصوصاً ایرانی‌ها راه می‌یاد، به‌خاطر این‌که کَم نبودن کسانی که قرارداد 2ساله بَستَن و بعد از چند ماه کشور رو تَرک کردن و متأسفانه دست شرکت هم برای گرفتن ضرر و زیان به جایی بند نبوده، به‌خاطر سابقه‌ای که متأسفانه خارجی‌ها حالا مخصوصاً ایرانی‌ها داشتن شرکت‌های دیگه به سختی بِهِتون اینترنت می‌دَن، من شخصاً ندیدم تو اطرافیان خودم کسی که اینترنت خونگیش رو از تُرکسِل یا وُدافون تونسته باشه بگیره مگه اینکه پلن های 6 ماه یا 1ساله پیش پرداخت  رو گرفته باشند که هزینه مودم رو هم پرداخت کردند، اکثراً تُرک ‌تِلِکام هستن، بنابراین در اوّلِ کار ممکنه برای گرفتن اینترنت خونگیتون یک مقدار سختی بکشید.

سرعت اینترنت خانگی در ترکیه

سرعت اینترنت خونگی توی هر سه این اُپِراتورها این‌جا تا 200مگابیت در ثانیه هستش، دیگه حالا شما نسبت به نیاز خودتون و بستَتون و حالا هزینه‌ای که می‌خواین انتخاب بکنید به‌صورت ماهیانه تصمیم می‌گیرید؛ و نکته‌ای که وجود داره اینِ که محدودیت دانلود وجود نداره؛

کدام اپراتور ترکیه بهترین است؟

با توضیحاتی که الآن دادم ممکنه که تو ذهن شما این تصور به وجود بیاد که تُرکسِل بهترین اُپِراتور و تُرک‌ تِلِکام به‌دردنخور ‌ترینِ، ولی یک لحظه صبر کنید، من و همکارانمون همه تلفن همراهمون و هم اینترنت خونگیمون تُرک‌ تِلِکامه، 3ساله که داریم از خدماتشون استفاده می‌کنیم و هیچ وقت به مشکلی بر نخوردیم، نه از لحاظ ارائه خدمات برای قطع و وصلی و این‌ها اصلاً هیچ مشکلی نداشتیم تا الآن و این‌که اینم بِگَم البتّه نسبت به منطقه‌ای که هستید میزان آنتن‌دهی و همه این‌ها متفاوتِ ولی می‌تونم به جرئت بِگَم که اُپِراتورِ خیلی خوبیه، شرکت خیلی پیگیریه و پشتیبانی زبان انگلیسی عالی داره که مناسب افراد تازه وارده.

 برای جابه جایی اینترنتم در ترکیه چکار کنم؟

حتماً باید برای جا به جاییتون تماس بگیرید از شرکت بیان کارهای جابه‌جایی و وصل دوباره وصل اینترنتتون رو انجام بِدَن، ما برای جابه‌جایی هم هیچ مشکلی نداشتیم یعنی زمانی که تماس گرفتیم دو، سه روز بعد بِهِمون وقت دادند، شاید کم‌تر دو روز من یادَمه، بِهِمون وقت دادند اومَدند و سریع برامون وصل کردن و خلاصه خیلی راضی هستیم از تُرک ‌تِلِکام.

چطوری در ترکیه اینترنت خانگی سفارش بدم؟

برای خرید و دریافت سیم‌کارت یا اینترنت خونگی می‌تونید هم به یکی از دفاتر فروش این شرکت‌ها مراجعه کنید و یا تمام این تعرفه‌هایی که الآن بِهِتون گفتم، برای تَک تَک این شرکت‌ها توی سایت‌هاشون وجود داره تعرفه اینترنت خونگی یا سیم‌کارتِشون و همین طور از طریق سایت این شرکت‌ها می‌تونید برای اینترنت خونگیتون تقاضا بدید، یک فرم کوچولوییِ پر می‌کنید، شماره تماس می‌ذارید، تقاضا می‌دید و باهاشون هماهنگی‌های بعدی رو باهاتون انجام می‌دَن و اگر واجد شرایط باشید برای نصبِش میان حتماً.

به این مطب امتیاز بدهید

مقایسه ملک ها

مقایسه