آسان انتخاب کنید

راه اندازی کسب و کارهای با سرمایه ی کم (۷مورد)

راه اندازی کسب و کار در ترکیه

۷ کسب و کار با سرمایه کم در ترکیه

در این مطلب به معرفی راه اندازی کسب و کار در ترکیه و راه اندازی کسب و کارهای با سرمایه ی کم در ترکیه می پردازیم.

کسب و کارهایی که میتونید با سرمایه ی کم راه اندازی کرده و رئیس خودتون باشید.

۱-املاک / مشاور اموال غیر منقول

روند رو به رشد بخش املاک در سالهای اخیر باعث شده در ترکیه این شغل جون بگیره و پیشرفت کنه ; به ویژه اگر بتوانید فرانچایز شرکت بزرگی رو بگیرید ; براحتی میتونید با صرف هزینه ی کم در کوتاه مدت ; سود خوبی ببرید; شما میتونید با سرمایه ۱۰ الی ۲۵ هزار لیر دفتر مشاوره املاک بزنید.

۲-دونر

یکی از محبوبترین کسب و کارها در سالهای اخیر ; بوفه های بدون مارک و برندی که در هر گوشه و کناری میتوانستید ببینید ; جای خودشون رو به رستورانهای بزرگ دونر و برند های معروف داده اند ; و این امر منجر به خلق برند سنتی ترکیه در محدوده ی فست فود شد; با تصور این مطلب که عموما یک فست فود با دادن فرانچایز رشد میکند ; یک برند در محدوده ی اکوسیستمی خود، دهها کارآفرین خلق میکند.

برای راه اندازی یک بوفه ی دونر ، حدود ۱۰۰هزار لیر سرمایه لازم است . که این رقم برای رستوران دونر تا ۱۵۰ هزار لیر متغیر است.

۳- بوفه های ماهی

ترکیه از منظر رستورانهای دریایی بویژه در شهرهای بزرگ و پرجمعیت ; از تنوع بالایی برخوردار است; ولی در بخش بالیک اکمک یا همون ساندویچ ماهی جای خالی زیادی دارد. کانسپت بالیک اکمک ; که بیشتر در سواحل دیده میشود .

امروزه به مراکز خریدوخیابانهانیز کشیده شده; حتی اخیرا داردنیا (Dardenia) با برند (Fish+Bread) شروع به بازکردن رستورانهای فست فودی کرده است; سرمایه اولیه برای شروع اینکار ،تا سقف ۵۰ هزار لیر میباشد; حاشیه ی سود اینکار بسیار بالاست و شما با این کسب و کار میتوانید ماهیانه ۲۵ تا ۳۰ هزار لیر درآمد داشته باشید.

۴- سالنهای ورزشی مخصوص بانوان

یکی از کسب و کارهایی که اخیرا توجه بسیاری را به خود جلب کرده است; مهمترین ویژگی این سالنها اینه که دستگاههای ورزشی موجود در این مراکز متناسب با فیزیولوژی بانوان طراحی شده است; این سیستم برای تمام بانوان ۷۵-۱۵ مناسب است. این سیستم ، بویژه برای کارآفرینان زن مزیت های زیادی خواهد داشت.

برای راه اندازی یک سالن ورزشی شما حداکثر ۵۰ هزار لیر سرمایه نیاز دارید. درآمد ماهیانه در این شغل حدود ۲۵ هزار لیر میباشد.

۵- مراکز مراقبت از دست و پا

مراکز زیبایی مخصوص دست و پا از ۲۵ سال پیش با الگو گرفتن از امریکا ، روز بروز در حال رشد است. تعداد این مراکز زیبایی در امریکا بالای ۴۰ هزار و در انگلیس بالای ۲۰ هزارسالن میباشد. در ترکیه نیز این کسب و کار از پتانسیل بالایی برخوردار است. برای شروع اینکار سرمایه ای حدود ۵۰ هزار لیر لازم است.

۶- بار آبمیوه

یکی از محبوبترین سرمایه گذاریهای اخیر بارهای آب میوه میباشد; اگر در امریکا پتانسیل رشد نوشیدنیهای عمومی ۸% باشد ; رشد بارهای آب میوه ۳۰% است. این پتانسیل تعداد زیادی از سرمایه گزاران را به سمت خود جذب میکند. در کنار کسانی که با دستگاههای کوچک به این کار مشغول هستند ، کارآفرین هایی هم یافت میشوند که به فکر توسعه و حتی زنجیره ای کردن کسب و کار خود در این زمینه هستند.

برای موقعیت بارهای آب میوه که هم مناسب برای مراکز خرید و هم کنار خیابان هستند ; بهتر است اماکن پرتردد و شلوغ در نظر گرفته شود. هزینه سرمایه گذاری برای این کسب و کار ۳۰ هزار لیر میباشد. و میزان سود ۳۵۰ در صد است.

۷-کانسپت سیب زمینی سیخی ( سیخ چوبی)

سیب زمینی ها روی سیخ خاصی با ادویه های خاصی آماده شده و سرویس میشود. هزینه ی اولیه برای این کسب و کار بسیار پایین است. قیمت استندهایی که مخصوص این کار طراحی و ساخته شده اند از ۱۰۰۰ لیر تا ۱۵۰۰۰ لیر متغیر است. در حالی که هزینه ی صرف شده برای سیب زمینی های روی یک سیخ ۵۰ کوروش میباشد ، قیمت هر سیخ نسبت به موقعیت جغرافیایی بین ۱٫۵ تا ۳ لیر فروخته میشود.

Compare listings

Compare
error: Alert: محتوا محافظت شده میباشد!!