آسان انتخاب کنید

خرید ملک در ترکیه تا زندگی و کار در ترکیه

خرید ملک در ترکیه تا زندگی و کار در ترکیه

راهنمای خریدار خانه در ترکیه

به فکر خرید ملک در ترکیه هستید؟ راهنمای خرید خانه در ترکیه تولید شده توسط ترک گشت را بخوانید. این راهنمای آموزنده و رایگان ، در مورد آنچه شما باید قبل ، حین و بعد از فروش انجام دهید ، اطلاعات کامل و کاربردی رای ارائه میکند. و همچنین اطلاعات دقیق در مورد روند واقعی خرید ، در مورد جنبه های زندگی و کار در ترکیه نکات جامعی را به شما عزیزان ارائه میکند.

آیا می توانم در ترکیه ملک بخرم؟

تغییرات اخیر در قوانین حاکم بر مالکیت املاک ، به این معنی است که اکثر خریداران خارجی می توانند در ترکیه مالکیت داشته باشند و خرید خانه در ترکیه را به انجام برسانند. “اصل متقابل” به این معنی است که خارجی ها می توانند زمین و املاک و مستغلات را به اسم خود در ترکیه خریداری کنند به شرط آنکه به شهروندان ترک نیز اجازه داده شود زمین و املاک و مستغلات را در کشور مبدا یا محل اقامت خریدار خریداری کنند. این شامل بیشتر اروپا و خاورمیانه است.

آیا خرید خانه در ترکیه سرمایه گذاری خوبی است؟

ترکیه یکی از دوستانه ترین و زیباترین مکان های روی کره زمین، به دلیل سواحل خیره کننده ، آب و هوای باشکوه و قیمت های مناسب ملک است. ترکیه دارای یک اقتصاد قوی و جمعیتی جوان و جهان وطنی است که منجر به افزایش تقاضای خریداران خارجی بویژه کشورهای خاورمیانه می شود. گسترش زیرساخت ها و پروژه های نوآورانه باعث شده است تا توجه گسترده ای از طرف بسیاری از معماران و طراحان مطرح جهان مورد توجه ترکیه صورت بگیرد که کارهای خود را به نمایش بگذارند.

هزینه خرید ملک در ترکیه

ترکیه کشوری وسیع با انتخاب فراوان برای خرید ملک است. قیمت ها در مقایسه با سایر مناطق توریستی پرطرفدار هنوز هم بسیار مطلوب هستند و اگرچه در حال افزایش هستند ، اما هنوز هم می توانید یک آپارتمان دو خوابه زیبا با منظره دریا با کمتر از 800000 لیر یا یک سوئیت شیک را در منطقه شهری را به قیمت 150000 لیر خریداری کنید. در طرف دیگر این مقیاس ، خانه های بسیاری در بازار وجود دارد که توسط طراحان و معماران مشهور جهان واقع در محیط مجلل ساخته شده اند. بودجه شما هر میزان که باشد ، همیشه امکان خرید ملک وجود دارد.


هزینه های جانبی خرید ملک عبارتند از: کمیسیون و هزینه های به نام کردن ملک برای هر طرف قرارداد  3 درصد ارزش ارزیابی شده از ملک است. و همچنین هزینه های مختلف کاغذ بازی حدود 4000 لیر.
هزینه های جاری مالکیت ملک در ترکیه بسیار کم است ، به ویژه در مقایسه با اروپا و امریکا.

مدارک مورد نیاز

برای خرید ملک در ترکیه به گذرنامه خود و شماره مالیات محلی احتیاج دارید ، که برای باز کردن حساب بانکی در ترکیه نیز لازم است. همچنین به چند فتوکپی از گذرنامه احتیاج دارید.

آیا به وکیل احتیاج دارم؟

اگرچه این یک الزام قانونی نیست ، اما شرکت ترک گشت به همه مشتریانش توصیه می کند از یک وکیل برای خرید ملک در ترکیه استفاده کنند. ما با وکلا مجربی در ارتباط هستیم که می توانیم شما را به آنها ارجاع کنیم و نیز می توانید وکلای ترک بسیار مجربی را در وب سایت کنسول ایران پیدا کنید. هزینه وکالت در منطقه 1000 دلار خواهد بود اما می تواند بهترین پولی باشد که تاکنون خرج کرده اید.

روند خرید خرید خانه در ترکیه

بعد از اینکه ملک رویایی خود را پیدا کردید ، ترک گشت توصیه می کند که وکیلی را تعیین کنید که بتواند تمام اسناد قانونی مربوطه ، TAPU (کارهای تغییر نام) و Iskan (اجازه سکونت) را انجام دهد البته در صورت تمایل شرکت ترک گشت تمام این مراحل کاملا رایگان برای مشتریان خود انجام خواهد داد. معمولاً مبلغی ودیعه مورد نیاز خواهد بود که با توجه به مساحت ملک و فروشنده متفاوت است ، اما به طور معمول 10000 تا 20000 لیر است. شما باید مبلغ 10 تا 30 درصد از مبلغ کل واریزی را در یک تاریخ مشخص پرداخت کنید و برای این کار باید شماره مالیات دریافت کرده و یک حساب بانکی باز کنید.

هنگامی که کارهای انتقال سند از جمله Iskan و  TAPUآماده باشد ، فروشنده مانده حساب پرداخت را از شما دریافت میکند. مالیات نیز در زمان صدور سند پرداخت می شود. سپس وكیل برای تكمیل معامله قراردادی تنظیم خواهد كرد. پس از امضای تمام مدارک، مبلغ دریافت میشود، قبل از اینکه این سند به نام خریدار صادر شود ، مدارک درخواست شما برای بررسی های نظامی نیز ارسال می شود.

برای انجام کارهای خرید و انتقال سند توسط وکیل یا نماینده شما، نیازی به ماندن در ترکیه ندارید. می توانید یک دفتر اسناد رسمی مستقر در ایران پیدا کنید تا وکالتی را به منظور انجام و پیگیری امورتان از طرف شما به وی منصوب کنید.

روند خرید چقدر طول می کشد؟

روند خرید معمولاً تا 3 روز تا یک هفته طول می کشد، تغییرات قانونی معرفی شده در سال 2013 زمان را به طرز چشمگیری کاهش داد تا قبل از آن بین 8 تا 12 هفته این روند زمانبر بود.

آیا می توانم برای خرید ملک در ترکیه وام بگیرم؟

ساده ترین راه در صورت نیاز به تامین مالی بیشتر برای خرید ملک در ترکیه وام است.  وام در ترکیه در حال حاضر در دسترس همه ایرانیان است اما هنوز در مرحله اولیه توسعه قرار دارد پس ممکن است در برخی پروژها کمی پیچیده باشد.در حال حاضر بسیاری از سازندگان املاک اقدام به فروش اقساطی بدون بهره با پیش پرداخت تنها 35 درصد کل مبلغ میکنند. ما می توانیم به شما مشاوره مالی کاربردی برای خرید ملک در استانبول ارائه دهیم.

نحوه پرداخت قبوض در ترکیه

متداول ترین روش پرداخت صورتحساب های خانگی در ترکیه ، پرداخت از طریق نرم افزارهای بانکی است اما شما میتوانید حتی در سوپرمارک ها نیز آنها را پرداخت نمایید. با هزینه زندگی بسیار پایین تر از بیشتر کشورهای اروپایی ، حدود یک چهارم انگلستان ، شیوه زندگی به طرز چشمگیری جذاب تر است. مانند اکثر کشورها ، توصیه می شود از طریق یکی از شرکت های بیمه بزرگ، اموال خود در ترکیه را بیمه کنید.

آیا باید در ترکیه وصیت کنم؟

وصیت نامه ایرانی شما در ترکیه قانونی است بنابراین به محض تکمیل دارایی ترکیه ، باید وصیت نامه خود را با تابعیت ایرانی به روز کنید. با این حال ، برخی از مردم همچنین تصمیم به ایجاد وصیت نامه در ترکیه برای داشتن آرامش خاطر بیشتر میکنند که وکیل شما می تواند به شما در این رابطه کمک کند.

آیا می توانم خانه ترکی خود را اجاره دهم؟

بازده اجاره در ترکیه خوب است و به عنوان یک مقصد تعطیلات ، از سطح بالایی برخوردار است ، در صورت نزدیک بودن به ساحل با منظره ساحلی ، اندازه ملک ، استاندارد اسکان و در صورت آمادگی اجاره ملک در فصل اوج ، درآمد کرایه به عوامل مختلفی از جمله مکان بستگی دارد. با این حال ، با در نظر گرفتن این واقعیت ها ، بسیاری از افراد بین 6 تا 10 درصد ارزش ملک ، درآمد از اجاره سالانه ملک کسب می کنند.

مالیات بر سود سرمایه در ترکیه

اگر پنج سال یا بیشتر خانه ترکی خود را نگه دارید ، این سود سرمایه رایگان خواهد بود. اگر تصمیم دارید ظرف 5 سال اول بفروشید ، 15 درصد مالیات سود سرمایه در مقیاس کشویی در نظر گرفته شده برای هر ملکی در ترکیه وجود دارد. برای روشن شدن دقیقاً هنگام خرید ملک ، باید تاریخ روی عنوان (TAPU) را بررسی کنید. مبلغ مورد نیاز برای پرداخت با کم کردن ارزش خرید اصلی ملک از ارزش فروش خانه محاسبه می شود. مالیات بر سود سرمایه میزان سود حاصل از فروش است.

مراقبت های بهداشتی  و درمانی در ترکیه

استاندارد مراقبت های بهداشتی خصوصی که اغلب از ایران ارزان تر است ، در ترکیه و در بیمارستان ها و دندانپزشکان بسیار بالاست. در مواقع اضطراری ، با تماس با شماره 112 می توان به خدمات آمبولانس عمومی ترکیه دسترسی پیدا کرد و برخی از بیمارستان های شهرهای بزرگ خدمات آمبولانس خصوصی را ارائه می دهند. بیمه های بهداشتی ایران در ترکیه پذیرفته نمی شوند.

مجوز اقامت و اجازه کار در ترکیه

ایرانی ها بدون ویزای توریستی می توانند حداکثر سه ماه در ترکیه بمانند. از سال 2013 ، به خریداران ملک مجوز اقامت یک ساله داده شد. اگر این ویزای اقامت را می خواهید ، باید ظرف یک ماه از اولین ورود خود برای آن درخواست کنید. تعداد زیادی شرکت وجود دارد که با پرداخت هزینه اندک ، شما را از طریق درخواست ویزا راهنمایی می کنند. برای درخواست ویزای اقامت به بیمه یک ساله، شش عکس با اندازه گذرنامه ، دو نسخه از TAPU یا قرارداد اجاره ، دو نسخه گذرنامه خود به همراه اصل ، شماره مالیات ترکیه ، کار اقامت خود (در صورت درخواست مجدد) و به یک پوشه قرمز رنگ مخصوص رسمی اقامت و پرداخت مبلغ حق خاک نیاز دارید.

قبل از کار در ترکیه ، باید برای اجازه کار از داخل یا خارج از کشور اقدام کنید. اگر در داخل ترکیه هستید شما فقط می توانید پس از اجازه اقامت خود درخواست اجازه کار دهید. اسنادی که برای همراهی با برنامه خود نیاز دارید عبارتند از گذرنامه شما ، چهار عکس با اندازه گذرنامه ، عکس های صفحات موجود در گذرنامه شما که عکس شما ، تاریخ انقضا و آخرین ورودی مهر شده گذرنامه شما را نشان می دهد. اگر به دنبال کار در ترکیه هستید ، به وزارت کار و تأمین اجتماعی نیز نیاز دارید. در صورت تأیید مجوز کار ، گذرنامه شما با ویزای کاری جدید شما مهر می شود.

آیا می توانم حیوانات خانگی خود را با خودم به ترکیه بیاورم؟

خارجی ها می توانند به شرطی حیوانات خانگی  مانند گربه، سگ یا پرنده را با خود به ترکیه بیاورند که کلیه مدارک لازم و مراحل را به اتمام رسانده باشند و حیوان تمامی واکسینهای لازم از جمله واکسیناسیون هاری را گواهی بهداشت بین المللی صادر گردیده شده در زمان کمتر از 15 روز. برای پرواز همچنین باید یک پت پاسپورت و بیانیه کتبی از یک دامپزشک مصوب و معتبر کسب بگیرید که حیوان شما بیش از سه ماه دارد. با فراهم کردن همه این موارد ، حیوان خانگی شما هنگام ورود به ترکیه نباید مجبور به گذراندن دوره قرنطینه شود.

به این مطب امتیاز بدهید

مقایسه ملک ها

مقایسه