آسان انتخاب کنید

معرفی کامل مناطق آسیایی استانبول همراه قیمت اجاره و خرید

استانبول تنها شهری در جهان است که در دو قاره واقع شده است. اروپا و آسیا توسط تنگه بسفر که دریای مرمره و دریای سیاه را به هم متصل می کند از هم جدا شده اند. سه پل معلق بسیار بزرگ وجود دارد که سواحل اروپا و آسیا استانبول را به هم متصل می کند.

طرف آسیایی شرق استانبول است که با بقیه ترکیه متصل می شود. از تنگه های بسفر از بخش اروپای غربی جدا شده است ، بسیاری از مردم از استانبول آسیایی از که تعداد کمی به عنوان محله ها و مناطق پوشیده از سواحل از جمله پندیک ، بیکوز ، عمرانیه ، کالامیس ، بستانچی ، سالاچاک ، کوزگونکوک ، بیلربی ، چنگل کوی و کاندیلی نام می برند. ولی مناطق زیادی در آسیایی استانبول وجود دارد که امروزه در آنجا خرید و اجاره خانه طرفداران زیادی پیدا کرده است.

دو قطب برجسته و معروف بخش آسیایی کادیکوی و اسکودار هستند. اولی دارای جمعیت دانشجویی زیادی است و طبیعتاً یک صحنه پر جنب و جوش در زندگی شبانه و بار های خیابانی در اطراف آن رشد کرده است. این منطقه در کنار منطقه مودا واقع شده است ، که به واسطه لرزش های منحصر به فرد و شیک شهرت دارد ، در حالی که اسکودار حال و هوای کاملا متفاوت با زندگی شبانه کم نظیر و نگاه محافظه کارانه خود را به تصویر می کشد.

منطقه کادیکوی استانبول

منطقه کادیکوی یکی از مناطق استانبول در بخش آسیایی است که از غرب و جنوب با دریای مرمره، از شمال با منطقه اسکودار، از شمال شرق با منطقه آتاشهیر و از شرق با منطقه مال تپه همسایه است و مساحت آن به ۴۱ کیلومتر مربع می رسد.

ویژگی های منطقه کادیکوی استانبول

این منطقه شامل مراکز خرید، کافی شاپ ها، تفریحگاه های ساحلی، رستوران ها، مساجد و کلیساها می باشد. از معروف ترین محله های کادیکوی می توانیم به جاده بغداد، بستانچی و فنر باغچه اشاره کنیم. این محله ها به دلیل داشتن اسکله ، شهربازی، پارک های سرسبز و مسیرهای طولانی برای پیاده روی و البته به خاطر تیم فوتبال معروف فنر باغچه به شهرت رسیده است.

دسترسی به منطقه کادیکوی استانبول

اگر در بخش اروپایی زندگی می کنید، می توانید به راحتی با متروبوس و یا اسکه امینونو یا کاپاتاش و بشیکتاش با کشتی های مسافربری و یا از طریق خط متروی مارمارای به مرکز کادیکوی بیایید و اگر در بخش آسیایی زندگی می کنید، دسترسی برای شما بسیار ساده می باشد و می توانید از مترو، اتوبوس و دُلموش استفاده کنید.

مراکز خرید منطقه کادیکوی

جالب است بدانید که در کادبکوی علاوه بر مرکز خرید های بسیار بزرگ نظیر کوزای آومه و فنریولا چارشی، بازار های هفتگی متنوعی نیز بر پا می شود.

سه شنبه بازار و جمعه بازار یکی از جذاب ترین و پر جنب و جوش ترین بازار های هفتگی است که می توانید محصولاتی از قبیل اغلام خانگی، کتاب، لوازم آرایشی، لباس، لوازم دست دوم ارزان قیمت، خوار و بار ، میوه و سبزیجات را تهیه کنید.

این بازار ها به قدمت نیم قرن از سال ۱۹۶۹ میلادی به سبک عثمانی ها در خیابان حسن پاشا از ساعت ۷ صبح تا ۹ شب برپا می باشد.

هتل های منطقه کادیکوی

از معروف ترین و لوکس ترین هتل های کادیکوی می توان به هتل دابل تری، هتل مودا، هتل هیلتون و هتل ساحلی سوآدیه اشاره کنیم که این هتل ها به دلیل پنج ستاره بودن دارای امکانات بسیار مختلفی می باشند اما در صورتی که بخواهید سفری مقرون به صرفه و ارزانتر داشته باشید می توانید زیروه هتل، پارک سوییت و یا دیلک هتل را انتخاب کنید.

ادامه به تحصیل در کادیکوی

اگر قصد ادامه تحصیل در استانبول را دارید، منطقه کادیکوی می تواند یکی از بهترین انتخاب های شما باشد چرا که در این منطقه بیشترین دانشکده های دانشگاه مرمره از جمله دانشگاه بزرگ حیدر پاشا و بزرگترین دانشگاه خصوصی استانبول یعنی یدی تپه و دانشگاه مدنیت استانبول که در سال ۲۰۱۰ افتتاح شده است وجود دارد‌ همچنین مراکز آموزشی و مدارس و دبیرستان های بسیار خوبی در این منطقه نیز قرار دارد.

خرید و اجاره آپارتمان در کادیکوی

دوستان عزیزی که تمایل به خرید و اجاره ملک در منطقه کادیکوی دارند، لازم است که مطلع باشند خرید مسکن در یک ماه گذشته در این منطقه با افزایش ۳.۵۴ همراه بوده است.

همانطور که مشاهده میکنید میانگین قیمت فروش یک آپارتمان برای ۱۰۰ متر مربع، ۹۳۸۰۰۰ لیر می باشد. نمودار تغییر قیمت فروش در کادیکوی در بازه زمانی یک ماه ۳.۵۴، در سه سال ۱۹.۵ ،و در پنج سال اخیر ۲۳.۵ می باشد و همچنین میانگین قیمت اجاره یک آپارتمان برای ۱۰۰ متر مربع ۲۸۰۰ لیر می باشد و نمودار تغییرات قیمت اجاره در کادیکوی در بازه زمانی یک ماه ۲.۷۸، در سه سال ۱۶.۴ و در پنج سال اخیر ۱۴.۹ می باشد. کل جمعیتی که در منطقه کادیکوی ساکن هستند در یک سال اخیر، ۵.۲۵ افزایش یافته است.

وضعیت اقتصادی منطقه کادیکوی

همانطور که میدانید در این منطقه وضعیت اقتصادی اجتماعی نیز در سطح بالایی قرار دارد.

منطقه کارتال استانبول

منطقه کارتال یکی از مناطق آسیایی در استانبول است که در سواحل دریای مرمره قرار دارد و از شرق با پندیک، از شمال با سنجاق تپه و از غرب با مال تپه همسایه است.

ویژگی های منطقه کارتال استانبول

همانطور که می دانید منطقه کارتال یکی از مناطق آسیایی استانبول است که بین پندیک و مال تپه واقع شده است. در زبان ترکی کلمه کارتال به معنی عقاب می باشد. یکی از مزایای منطقه کارتال این است که شما می توانید بین منظره جنگل و دریا برای آپارتمان خودتان انتخاب داشته باشید.

این منطقه دسترسی خوبی به تمامی مناطق را دارد و دارای دو خط مترو به موازات یکدیگر است. یکی خط متروی M4 که منطقه‌ی پندیک شروع می شود و از منطقه کارتال در راستای اتوبان D100 عبور کرده و در انتها به منطقه کادیکوی می رسد و خط متروی دیگر، خط متروی مارمارای است.

فاصله این منطقه تا فرودگاه سبیحا ۱۵ دقیقه و به خیابان بغداد که یکی از قشنگ ترین خیابان های استانبول است، ۲۰ دقیقه می باشد.

ساحل کارتال بیش از ۸ کیلومتر است و از لحاظ جغرافیایی همسایه جزیره‌ی بویوک آدا می باشد و این موضوع ارزش کارتال را از نظر گردشگری افزایش می دهد.

در کنار خط ساحلی ، شهرداری با ایحاد مراکز تفریحی و سرگرمی توانسته است موقعیت های خوبی را در راستای پر کردن اوقات فراغت برای ساکنین کسب کند.

تپه دراگوس جزء منطقه کارتال و یکی از گران ترین و لوکس ترین مناطق در استانبول است.

ادامه به تحصیل در کارتال

در این منطقه دانشگاه های زیادی از جمله دانشگاه مرمره و دانشکده پرستاری قرار دارد.

مراکز خرید منطقه کارتال

از مراکز خرید این منطقه می توان به مرکز خرید آسیا، M1 و ایست مارینا اشاره کرد.

از اماکن دیدنی این منطقه مجتمع تفریحی اسینتی، ساحل کارتال ، تپه دراگوس، جنگل آیدوس و تپه دیدنی آیدوس استانبول نام برد.

منطقه کارتال یک منطقه ساکت و آرام است که بسیاری از خانواده ها ترجیح می دهند در این منطقه زندگی کنند.

بیمارستان های منطقه کارتال

از بیمارستان های این منطقه می توان به بیمارستان دولتی کارتال، بیمارستان دولتی لطفی کردار که در محله جمیزلی واقع شده اند، و بیمارستان خصوصی بیرلیک که در محله اورتا قرار دارد اشاره کرد.

هتل های منطقه کارتال

بهترین هتل های منطقه کارتال، هتل گلدن دریم، هتل دگرند میرا و هتل تایتانیک بیزنس، پارک ۱۵۶ و هتل گراند پارک می باشد.

خرید و اجاره آپارتمان در کارتال

میانگین فروش یک آپارتمان برای ۱۰۰ متر مربع در منطقه کارتال ۴۲۰۰۰۰ لیر می باشد.

نمودار تغییرات قیمت فروش در منطقه کارتال در بازه زمان یک ماه ۰.۰۲، در سه سال ۲۳.۲ و در پنج سال ۶۳.۸ افزایش داشته است. همچنین میانگین قیمت اجاره یک آپارتمان برای ۱۰۰ متر مربع ۱۴۵۶ لیر می باشد که با توجه به نمودار تغییرات اجاره در این منطقه، در بازه زمانی یک ماه ۲.۶۶، در سه سال ۳.۲ و در پنج سال ۳۶.۴ افزایش داشته است. در این نمودار کل جمعیتی که در منطقه کارتال هستند حدود۴۷۰.۰۰۰ نفر است که د یک سال با افزایش ۲.۶ روبرو بوده است.

وضعیت اقتصادی منطقه کارتال

وضعیت اقتصادی و اجتماعی در این منطقه، در سطح A قرار دارد که با توجه به جمعیت تراکم مسکن، موسسات بهداشتی، حمل و نقل عمومی، جرم و جنایت و رضایت از زندگی محاسبه میشود.‌ همچنین ۲۷ درصد این منطقه را افراد مجرد و ۶۱درصد را افراد متاهل تشکیل می دهند.

منطقه مال تپه استانبول

منطقه مال تپه یکی از مناطق آسیایی شهر استانبول است که از جنوب با دریای مرمره و از غرب با منطقه کادیکوی و از شرق با متطقه کارتال و از شمال با منطقه آتا شهیر همسایه است. این منطقه دارای ۱۸ محله است.

حمل و نقل در مال تپه استانبول

در منطقه مال تپه ، حمل و نقل به صورت ریلی و جاده ای در جریان است. یکی از نهم ترین بزرگراه های شهر استانبول اتوبان D100 است که از وسط این منطقه می گذرد.

جاذبه های مال تپه

مال تپه به دلیل اینکه از دوران بیزانس مسکونی بوده، دارای بناهای تاریخی کوچکی مثل : چشمه های آب، حمام و مساجد و چندین بنای نیمه تخریب بسیار قدیمی است.

رشد ملک در مال تپه

منطقه مال تپه استانبول در سال های اخیر رشد چشمگیری در حوزه ساخت و ساز و انبوه سازی مسکن داشته است. این منطقه یکی از نگین های زیبایی استانبول در برج سازی و ساخت و ساز های لوکس است.

شهرک ها و ویلا ها و برج های لوکس و مدرن در این منطقه، روز به روز در حال افزایش است که توجه طیف گسترده ای از مهاجران را از کشور های مختلف به خود جلب کرده است.

همانطور که می دانید منطقه مال تپه از سمت جنوب با دریای مرمره همجوار است که این موضوع به این منطقه ویژگی خاصی می دهد که با خرید واحد های مسکونی در قسمت ساحل می توانند مناظر و زیبایی های ساحل و چشم انداز جزایر بهره مند شد.

ادامه به تحصیل در مال تپه

اگر قصد ادامه تحصیل در ترکیه را دارید و انتخاب شما منطقه مال تپه است، باید در نظر بگیرید که دانشگاه بزرگ مال تپه در سال ۱۹۹۸ افتتاح و مشغول فعالیت شد. که یکی از بزرگترین و معروف ترین دانشگاه های استانبول است. و علاوه بر این در این منطقه شش دانشگاه دیگر نیز وجود دارد.

مراکز خرید مال تپه

مال تپه پیازا از مهم ترین و مدرن ترین مراکز خرید در قسمت آسیایی است که دارای انواع فروشگاه ها، رستوران ها و مکان بازی کودکان است و همچنین مرکز خرید هیلتون، مال تپه پارک، فوآیه هم از بزرگترین مراکز خرید در این منطقه هستند.

هتل های مال تپه استانبول

از مهم ترین هتل های این منطقه می توان به هتل الیت ورد آسیا ، هتل ساندی سوییت، هتل جواهر، هتل روتانا و هتل مارما آسیا که پنج ستاره هستند اشاره کرد.

قیمت اجاره و خرید آپارتمان در مال تپه استانبول

میانگین قیمت فروش یک آپارتمان برای ۱۰۰ متر مربع حدود ۴۷۸۰۰۰ لیر است. نمودار تغییر قیمت فروش در منطقه مال تپه در بازه زمانی یک ماه ۰.۸۴، در سه سال ۱۱.۲ و در پنج سال ۵۶.۴ می باشد. همچنین میانگین قیمت اجاره یک آپارتمان برای ۱۰۰ متر مربع، ۱۷۵۰ لیر می باشد که با توجه به نمودار تغییر قیمت اجاره در این منطقه در بازه زمانی یک ماه ۱.۴۴، در سه سال ۱.۵ و در پنج سال ۲۷.۸ بوده است. در این نمودار کل جمعیت منطقه مال تپه حدود ۵۱۳.۳۱۶ نفر است که در یک سال با افزایش ۳.۲۸ روبرو بوده است.

وضعیت اقتصادی مال تپه در استانبول

وضعیت اقتصادی و اجتماعی در سطح A+ قرار دارد که با توجه به جمعیت، تراکم مسکن، موسسه های بهداشتی، حمل و نقل عمومی، وضعیت جرم و جنایت و اطلاع از رضایت از زندگی محاسبه می شود. همچنین ۲۹ درصد این منطقه را افراد مجرد و ۵۹ درصد را افراد متاهل تشکیل می دهند.

منطقه آتاشهیر استانبول

منطقه آتاشهیر یکی از منطقه های زیبا و بزرگ و بخش آسیایی است که از غرب با مناطق کادیکوی و اسکودار و از شرق با مناطق سنجاق تپه و مال تپه و از شمال با منطقه عمرانیه همسایه است. منطقه آتاشهیر از ۱۷ محله تشکیل شده که در میان آن ها ایچرانکوی و کوچوک بکالکوی به عنوان محله های برجسته و مشهور این منطقه به حساب می آیند.

دسترسی های منطقه آتاشهیر استانبول

آتاشهیر از جاده بغداد و بندر بستانچی ۲۰ دقیقه فاصله دارد و به دلیل نزدیک بودن به کادیکوی تمام دسترسی ها از آتاشهیر به مناطق دیگر به راحتی صورت می گیرد. درکنار دسترسی سریع به متروی بستانچی و کوزی آتای و نزدیک بودن به اتوبان(E-5) اِبِش، یکی از مزیت های این منطقه به شمار می رود. همچنین شما می توانید از اتوبوس، تاکسی و دُلموش نیز استفاده کنید.

مراکز خرید آتاشهیر

یکی از مزیت های آتاشهیر مرکز خرید های بسیار زیادی است که در این منطقه وجود دارد. از معروف ترین مراکز خرید می توان به پالادیوم، برندیوم، نوادا، اُپتیمم و واترگاردن اشاره کرد. مرکز خرید واتر گاردن در کل استانبول زبانزد می باشد. در کنار میل کردن غذا و نوشیدنی، می توانید از دیدن رقص آب و آتش در کنار هم لذت ببرید.

جالب است بدانید بزرگترین پارک گیاهی استانبول به نام نزاهت گوکیت در این منطقه می باشد که بیش از هزاران مدل گل و گیاه را در خود جای داده و فضای مناسبی برای گردشگری می باشد.

کوفته و گوزلمه از غذاهای معروف ترکیه به شمار می رود که بهترین کوفته را در مرکز خرید نوادا و بهترین گوزلمه را در کوچوک بکالکوی می توانید تهیه کنید.

ادامه به تحصیل در آتاشهیر استانبول

قرار داشتن دانشگاه یدی تپه، آجی بادام و فنر باغچه باعث شده بسیاری از دانشجویان این منطقه را برای سکونت انتخاب کنند.

هتل های آتاشهیر استانبول

از هتل های معروف این منطقه می توان به ماریوت، گرین پارک، دده من ، رادیسون بلو اشاره کرد. که به دلیل پنج ستاره بودن و داشتن امکانات بسیار شما می توانید سفری راحت را برای خود رقم بزنید.

اجاره و خرید آپارتمان در آتاشهیر استانبول

بافت منطقه آتاشهیر در استانبول جدید است چرا که در این منطقه علاوه بر پروژه های مسکونی، تعداد زیادی پروژه های تجاری نیز موجود می باشد و واحد های اداری زیادی به چشم می خورد.

دوستان عزیزی که تمایل به خرید ملک دارند، توجه داشته باشند در این منطقه خرید ملک در یک ماه گذشته با افزایش ۱.۶۱ درصد همراه بوده است. میانگین قیمت فروش یک آپارتمان برای ۱۰۰ متر مربع ۴۹۲۰۰۰ لیر می باشد. نمددار تغییرات قیمت فروش در آتاشهیر در بازه زمانی یک ماه ۱.۶۱ درصد، در سه سال ۴ درصد و در پنج سال اخیر ۱۱.۵ درصد می باشد.

همچنین میانگین قیمت اجاره یک آپارتمان برای ۱۰۰ متر مربع ۲۱۰۰ لیر می باشد. نمودار تغییرات قیمت اجاره در آتاشهیر در بازه زمانی یک ماه ۲.۴۷ درصد، در سه سال ۱۵.۶ درصد و در پنج سال اخیر ۹.۴ درصد می باشد. کل جمعیتی را در آتاشهیر ساکن می باشند طبق آمار با افزایش ۲.۱۱ درصد همراه بوده است.

منطقه اسکودار استانبول

منطقه اسکودار استانبول، یکی دیگر از مناطق آسیایی استانبول است که از شمال با منطقه بیکوز، از جنوب با منطقه کادیکوی، از شرق با منطقه آتاشهیر و عمرانیه و از غرب با تنگه بُسفر همسایه است.

این منطقه دارای ۳۳ محله است که ساحل روبروی آن هم منطقه مشهور اِمینونو قرار گرفته است و همین امر باعث شده حمل و نقل به این دو منطقه از طریق تنگه بسفر با کشتی آسان شود. در دوره عثمانی این منطقه دارای خانه های ساحلی زیادی بود که تنها تعداد کمی از عمارت ها باقی مانده و به جای ساختمان های سوخته و قدیمی، اکنون عمارت های جدیدی ساخته شده است. از عمارت های قدیمی اسکودار میتوان به عمارت ادیب افندی و محمود ندیم پاشا اشاره کرد.

ساحل اسکودار

خط ساحلی اسکودار تقریباً ۱۲ کیلومتر است که محل تفریح بسیاری از گردشگران و ساکنان این منطقه است. در این خط ساحلی می توانید انواع کافه رستوران و رستوران های دریایی را مشاهده کنید.

مراکز خرید اسکودار استانبول

مرکز خرید کاپیتول، آکاسیا و مرکز خرید بزرگ عمار، از مرکز خرید های مدرن در این منطقه هستند.

جاذبه های اسکودار

این منطقه دارای اماکن دیدنی زیادی است مثل برج دختر که در یک جزیره کوچک در وسط تنگه بسفر قرار گرفته و دارای افسانه های زیادی است. شما می توانید با کشتی به آن برج دسترسی پیدا کنید. همچنین تپه بویوک چاملیجا که نام بام استانبول را به خود گرفته است از دیدنی های جذاب این منطقه است. از آنجایی که این منطقه از زیبایی خاص و چشم اندازی فوق العاده برخوردار است، معمولاً اکثر عروس و داماد ها برای ثبت تصاویرشان از این لوکیشن استفاده می کنند.

همچنین دبیرستان دخترانه کاندینی و نخلستان فاتح پاشا از اماکن دیدنی این منطقه هستند.

هتل های اسکودار

هتل های معروف و پنج ستاره این منطقه، هتل بسفر پالاس، هتل بولی و هتل بیلر بی می باشد.

بیمارستان های اسکودار

بیمارستان دولتی نمونه‌ی حیدر پلشا و بیمارستان دولتی اسکودار هم از بیمارستان های این منطقه هستند.

خرید و اجاره ملک در اسکودار استانبول

میانگین قیمت فروش یک آپارتمان نرمال برای ۱۰۰ متر مربع در منطقه اسکودار، ۵۳۰۰۰۰ لیر می باشد. نمودار تغییرات قیمت فروش در این منطقه در بازه زمانی یک ماه ۰.۴۵ درصد، در سه سال ۱۲ درصد و در پنج سال ۵۰.۶ درصد افزایش داشته است. همچنین میانگین قیمت اجاره برای یک آپارتمان معمولی برای ۱۰۰ متر مربع، ۱۹۶۱ لیر می باشد که با توجه به نمودار تغییرات قیمت اجاره در این منطقه در بازه زمانی یک ماه ۰/۴۹ درصد کاهش داشته است و بازه زمانی سه سال ۱۱.۸ درصد و پنج سال ۳۱.۱ درصد افزایش داشته است. در این نمودار جمعیتی که در منطقه اسکودار وجود دارند حدود ۵۳۱۰۰۰ نفر است که در یک سال با افزایش ۰.۵۱ درصدی روبرو بوده است.

سطح زندگی در منطفه اسکودار استانبول

وضعیت اقتصادی و اجتماعی در سطح A+ قرار دارد که با توجه به جمعیت، تراکم مسکن، موسسه های بهداشتی، حمل و نقل عمومی، سطح جرم و جنایت و اطلاعات رضایت از زندگی محاسبه می شود.

همچنین ۳۱ درصد افراد این منطقه را افراد مجرد و ۵۷ درصد را افراد متاهل تشکیل می دهند.

منطقه پندیک استانبول

منطقه پندیک یکی از مناطق آسیایی در شهر استانبول است که از شمال با جنگل های شیله و از جنوب دریای مرمره و از غرب با کارتال و از شرق با منطقه گبزه همسایه است.

تاریخچه پندیک

سابقه پیدایش منطقه پندیک به دوره روم و امپراطوری بیزانس بر میگردد که در آن زمان به نام پانتیشیون شناخته میشد و اما در دوره عثمانی به پندیک تغییر اسم داد. منطقه پندیک حدوداً ۲۰۰ کیلومتر مساحت دارد که ۹ کیلومتر از آن جاده ساحلی است. این منطقه دارای ۳۱ محله است. پندیک گذرگاهی بین آب و هوای بارانی دریای سیاه و آب و هوای معتدل مدیترانه است. یعنی دارای آب و هوای کلاسیک مرمره است. باد های سردی که از شبه جزیره بالکان در زمستان می آیند و هوای بارانی دریای سیاه تاثیر خودشان را در آن منطقه نشان می دهند، باعث میشود تابستان هایش گرم و خشک و زمستان هایش گرم و نیمه مرطوب باشد.

بیمارستان های پندیک

یکی از بزرگترین بیمارستان های بخش آسیایی، بیمارستان آموزشی و پژوهشی دانشگاه مارمارا است که در منطقه پندیک و محله چاکماک قرار دارد.

حمل و نفل در پندیک استانبول

این منطقه، منطقه کلیدی جهت دسترسی به حمل و نقل عمومی مثل مترو، اتوبوس، مینی بوس، دلموش و همچنین دارای حمل و نقل دریایی به جزایر پرنسس، بورسا و یالووا می باشد.

ایستگاه راه آهن پندیک که سال ۱۸۷۰ تاسیس گردیده از بزرگترین مراکز حمل و نقل به شمار می آید. همچنین فرودگاه بزرگ سبیحا یکی دیگر از مراکز حمل و نقل هوایی است که در منطقه پندیک قرار دارد.

مراکز خرید پندیک استانبول

از مراکز خرید و مجموعه های تفریحی می توان به مرکز خرید ویاپورت، آتلانتیس، ماکیسم و مجموعه های تفریحی پندوریا، باشگاه تنیس پندیک و ساحل تفریحی پندیک اشاره کرد.

شنبه بازار پندیک یکی از بازار های بزرگ استانبول است که در امتداد ساحل پندیک قرار گرفته است.

هتل های پندیک استانبول

بهترین هتل های منطقه پندیک عبارتند از: هتل گلسز، گیوان، هتل مای هومز ، هتل مارینا و هتل گرین پارک.

خرید و اجاره آپارتمان در پندیک استانبول

پندیک منطقه در حال توسعه ای است که باعث شده سرمایه گذاران داخلی و خارجی با توجه به اینکه قیمت های ملک در آینده رشد قابل توجهی خواهند داشت، تمایل زیادی جهت خرید ملک را داشته باشند.

میانگین قیمت فروش یک آپارتمان نرمال برای ۱۰۰ متر مربع در منطقه پندیک ۳۵۰۰۰۰ لیر می باشد. نمودار تغییرات قیمت فروش در پندیک، در بازه زمانی یک ماه ۰.۴۹ درصد، در سه سال ۱۸.۹ درصد و پنج سال ۶۴.۷ درصد افزایش داشته است. همچنین میانگین قیمت اجاره یک آپارتمان معمولی برای ۱۰۰ متر مربع ۱۲۴۹ لیر می باشد که با توجه به نمودار تغییرات قیمت اجاره در این منطقه در بازه زمانی یک ماه ۱.۶۸ درصد کاهش داشته و در بازه سه سال ۲.۹ درصد و در پنج سال ۲۶.۶ درصد افزایش داشته است. در این نمودار کل جمعیتی که در منطقه پندیک وجود دارد حدود ۷۱۲۰۰۰ نفر است که در یک سال با افزایش ۲.۶۴ درصدی روبرو بوده است.

کیفیت زندگی در پندیک

وضعیت اقتصادی و اجتماعی در پندیک در سطح A _ قرار دارد که با توجه به جمعیت، تراکم مسکن، موسسه های بهداشتی، حمل و نقل عمومی، سطح جرم و جنایت و اطلاعات رضایت از زندگی محاسبه شده است. همچنین ۲۷ درصد افراد این منطقه را افراد مجرد و ۶۴ درصد را افراد متاهل تشکیل می دهند.

منطقه عمرانیه استانبول

منطقه عمرانیه استانبول یکی از مناطق آسیایی شهر استانبول است که از غرب با منطقه اسکودار، از جنوب با منطقه آتا شهیر، از شرق با منطقه سنجاق تپه و از شمال با منطقه چکمه کوی همسایه است. منطقه عمرانیه چهارمین منطقه پرجمعیت استانبول است. این منطقه از ۳۵ محله تشکیل شده است و مساحت آن حدود ۲۲ هکتار می باشد. عمرانیه از نظر تنوع اقتصادی، منطقه ای بسیار غنی می باشد که صنایع کوچک تولیدی پوشاک، قطعات یدکی و محصولات چوبی تشکیل شده است. این منطقه نمونه ای از شهرنشینی است که در آن قسمت های روستایی و محلی هم حفظ شده اند.

مراکز خرید عمرانیه استانبول

از مراکز خرید منطقه عمرانیه میتوان به مرکز خرید آکیو پارک، مرکز خرید آسیا پارک، مرکز خرید جان پارک و بویوکا اشاره کنیم.

اماکن دیدنی عمرانیه استانبول

از اماکن دیدنی و آثار تاریخی این منطقه جنگل ایگلامور، پارک تفریحی ترابزون و عمارت حکیم باشی می باشد.

هتل های عمرانیه استانبول

هتل دابل تری بای هیلتون، هتل فرازر پلاس آنتاسیا، هتل آئولو مای سیتی از هتل های معروف و پتج ستاره در این منطقه هستند.

بیمارستان های عمرانیه استانبول

بیمارستان دولتی عمرانیه و بیمارستان خصوصی اطلس از مراکز درمانی در این منطقه می باشند.

حمل و نقل عمرانیه استانبول

حمل و نقل عمومی در این منطقه آسان است و میتوانید با مترو یا اتوبوس و دلموش به این منطقه دسترسی داشته باشید. منطقه عمرانیه در حال تغییرات بزرگی است. به همین دلیل روز به روز ارزش سرمایه گذاری در این منطقه بالا می رود.

قیمت اجاره و فروش آپارتمان در عمرانیه استانبول

میانگین قیمت فروش یک آپارتمان نرمال برای ۱۰۰ متر مربع در عمرانیه، ۴۳۵۰۰۰ لیر می باشد. نمودار تغییرات قیمت فروش در این منطقه در بازه زمانی یک ماه ۳.۲۷ درصد، در سه سال ۱۷.۴ درصد و در پنج سال ۴۵.۹ درصد افزایش داشته است. همچنین میانگین قیمت اجاره یک آپارتمان معمولی برای ۱۰۰ متر مربع ۱۶۲۶ لیر می باشد که با توجه به نمودار تغییرات قیمت اجاره در این منطقه در بازه زمانی یک ماه ۲.۲۹ درصد، در سه سال۱۷.۶ درصد و در پنج سال ۳۴.۶ درصد افزایش داشته است. در این نمودار کل جمعیتی که در منطقه عمرانیه وجود دارند، حدود ۷۱۰۰۰۰ نفر است که در یک سال با افزایش۲.۹۱ درصدی روبرو بوده است.

کیفیت زندگی در عمرانیه استانبول

وضعیت اقتصادی و اجتماعی در منطقه عمرانیه در سطح A قرار دارد که با توجه به جمعیت، تراکم مسکن، موسسه های بهداشتی، حمل و نقل عمومی، سطح جرم و جنایت و اطلاعات رضایت از زندگی محاسبه میشود. همچنین ۲۸ درصد این منطقه را افراد مجرد و ۶۳ درصد را افراد متاهل تشکیل می دهند.

منطقه توزلا استانبول

منطقه توزلا استانبول یکی از مناطق آسیایی شهر استانبول است که در دروازه شرقی این شهر قرار دارد و بزرگترین کشتی سازی شهر استانبول در آن واقع شده است. منطقه توزلا از غرب با منطقه پندیک، از شرق با منطقه گبزه، از جنوب با دریای مرمره و از شمال با جنگل های استانبول همسایه است. در منطقه توزلا تا پایان دهه‌ی ۱۹۸۰ ماهیگیری و کشاورزی جایگاهی مهم داشته که به مرور زمان از ارزش آن ها کاسته شده و جایگاه خود را به کشتی سازی و محل نگهداری کشتی ها در این منطقه داده اند.

حمل و نقل در توزلا

حمل و نقل و راه های ارتباطی متعددی نظیر حمل و نقل ریلی و جاده ای و دریایی جهت دسترسی به منطقه توزلا وجود دارد.

دانشگاه های توزلا

در این منطقه دانشکده دریایی itu، دانشگاه سابانجی، دانشگاه اوکان، دانشگاه گدیک و دانشگاه مدنیت توزلا قرار دارد.

بیمارستان های توزلا

منطقه توزلا همانند دیگر مناطق آسیایی دارای بیمارستان دولتی و خصوصی می باشد. از مراکز خرید در این منطقه می توانیم به مرکز خرید شفا پارک و ویاپورت اشاره کنیم که علاوه بر داشتن فروشگاه های مختلف، دارای رستوران های ساحلی فوق العاده زیبایی هستند.

جاذبه های توزلا

منطقه توزلا از اماکن و آثار تاریخی بسیاری برخوردار است. پارک آبی آکوا مارینا، پارک وحش توزلا، پارک آبشار و پلاژ توزلا از مکان های جذاب و دیدنی این منطقه می باشند. جالب است بدانید که بزرگترین پیست رالی بین المللی استانبول در این منطقه واقع شده است.

قیمت اجاره و فروش آپارتمان در توزلای استانبول

میانگین فروش یک واحد آپارتمان نرمال برای ۱۰۰ متر مربع در منطقه توزلا ۳۶۹۰۰۰ لیر می باشد. نمودار تغییرات قیمت فروش در این منطقه در بازه زمانی یک ماه ۳.۱۶ درصد، در سه سال ۲۰.۶ درصد و در پنج سال ۳۷.۴ درصد افزایش داشته است. همچنین میانگین قیمت اجاره یک آپارتمان معمولی برای ۱۰۰ متر مربع، ۱۳۶۷ لیر می باشد که با توجه به نمودار تغییرات قیمت اجاره در این منطقه در بازه زمانی یک ماه ۲.۱۵ درصد، در سه سال ۵.۵ درصد و در پنج سال ۱۹.۷ درصد افزایش داشته است. کل جمعیتی که در منطقه توزلا وحود دارند حدود ۲۶۷۰۰۰ نفر است که در یک سال با افزایش ۴.۶۷ درصد روبرو بوده است.

سطح زندگی در توزلای استانبول

وضعیت اقتصادی و اجتماعی در توزلا در سط B قرار دارد که با توجه به جمعیت، تراکم مسکن، موسسه های بهداشتی، حمل و نقل عمومی، سطح جرم و جنایت و اطلاعات رضایت از زندگی محاسبه شده است. همچنین ۲۸ درصد این منطقه را افراد مجرد و ۶۳ درصد را افراد متاهل تشکیل می دهند.

2.6/5 - (5 امتیاز)

پیوست به گفتگو

مقایسه ملک ها

مقایسه