آسان انتخاب کنید

مهاجرت چقدر پول می خواد؟ صفر تا صد هزینه های مهاجرت به ترکیه

صفر تا صد هزینه های مهاجرت به ترکیه

با چقدر سرمایه می­شه به ترکیه مهاجرت کرد؟ تقریبا روزی نیستش که شما عزیزان این سوال رو از من نپرسید که هزینه مورد نیاز برای مهاجرت به ترکیه چقدره؟ هزینه اولیه چقدره؟ چقدر باید با خودمون همراه داشته باشیم؟ تو این پست می­خوایم با هم دیگه به این مسئله بپردازیم

اگر در آینده نزدیک یا دور قوانین مهاجرتی و اقامتی تغییر بکنه، مسلماً این پست دیگه اونقدر کامل نخواهد بود. حالا سعی می­کنم در آینده اگر قوانین تغییر کرد توی ادامه همین پست اصلاحیه رو اضافه بکنم.

نکته بعدی اینکه هزینه­ هایی که من می­گم به لیره. حالا شما زحمت بکشید یه ماشین ‌حساب بذارید کنارتون و هزینه­ هایی رو که می­گم خودتون به ریال تبدیل بکنید، طبق قیمت روز لیر، چون همینطور داره تغییر می­کنه.

 نکته بعد اینه که من دارم هزینه­ ها رو در مورد یک خانواده عادی می­گم. مسلما این هزینه‌ها واسه یه دختر مجرد یا پسر مجرد یا یه خانواده پر جمعیت متفاوت خواهد بود و در آخر باید بگم که این هزینه­ ها حداقل هزینه ­هاییه که شما می­تونید داشته باشید توی پروسه مهاجرتتون و بعد از مهاجرتتون و توصیه من اینه که خیلی بیش­تر از این مبالغ رو همراهتون داشته باشید محض احتیاط و یه نکته دیگه هم بگم.

 ما این­جا در نظر می­گیریم که شما قبلاً پستی کار و نکات کار در ترکیه رو خوندید و مطمئنید که کار مورد نیاز و مناسب خودتون رو تو ترکیه پیدا خواهید کرد و با این دید دارید مهاجرت می­کنید. خوندید دیگه؟ اگه نخوندید لطفاً برید از اینجا ببینید و زود برگردید که ادامه پست رو با هم داشته باشیم.

قدم اول   هزینه های اجاره یک هفته هتل در ترکیه چقدر است؟

 بیایید با هم دیگه قدم به قدم جلو بریم. اولین قدم بعد از ورود شما به خاک ترکیه اینه که تو یک هتلی، یه جایی مستقر بشید تا بتونید دنبال خونتون حالا چه به منظور خرید چه به منظور اجاره بگردید. فرض می­کنیم که شما یک هفته رو توی هتل سپری می‌کنید. یه هتل معمولی، یه جای معمولی اینجا تقریبا یه هتل ۳ ستاره اگر بخوایم بگیم، شبی یه اتاق دو تختش تقریبا شبی ۲۵۰ لیره. حالا فرض می‌کنیم با خرج خورد و خوراک و چون حالا صبحانه که رو هتله، ناهار و شام و رفت و آمد می­گیم برا هفته اول ۲۵۰۰ لیر برای هتل فقط بذارید کنار.

قدم دوم هزینه های  اجاره خانه سالیانه درترکیه؟

 قدم بعدی پیدا کردن خونس. من مبنا رو می­زارم روی اجاره خونه. چون توصیه خودمم همیشه اینه که اول بیاین تشریف بیارین حداقل چند ماه در حالت اجاره بمونید، شرایط رو بسنجید، محله ­ها رو بشناسید و بعد برای خرید خونه اقدام کنید.

فرض می­کنیم شما بعد از یک هفته گشتن می­تونید خونه مورد نظرتون رو پیدا بکنید. توی پست قیمت خونه تو استانبول یه سری نکات رو گفتم. اگر پست قیمت خونه تو استانبول رو نخوندید، لطفا برید از این­جا بخونید که قیمت خونه­ های اینجا دستتون بیاد و بعد با هم دیگه ادامه رو داشته باشیم.

 خب حالا که قیمتای خونه توی محله ­های مختلف دستتون اومد بعد از این پست، بزارید بهتون بگم. همونطور که توی این پست من گفتم معادل ۴ یا ۵ ماه اجاره رو شما باید برای اجاره اولیه خونه داشته باشید. چرا؟ بیاین تستتون کنم. یکی اجاره ماه اوله که پیشاپیش می‌گیرن، دو تا دپوزیت دارید، دوازده درصد کمیسیون بنگاه دارید و حالا می­گیم با اون ۲۰۰۰ لیری که من تخمین زده بودم، ۸۰۰۰ لیر هزینه اولیه برای گرفتن خونتون. بعضا پیش میاد که به جای این دو تا، سه تا دپوزیت می­گیرن. این خیلی بستگی به صاحب خونتون داره. می­گیم حالا ۸۰۰۰ لیر هزینه اجاره اولیتونه.

با به نام زدن کنتورهای آب و برق و گاز که اونم توی پستی نکات اجاره ملک توی استانبول گفتم بهتون، حدودا ده هزار لیر بذارید کنار برای هزینه اولیه منزلتون. خب حالا که خونتونو به سلامتی اجاره کردین، نوبت می­رسه به وسایل خونه. توی پستی که برای قیمت وسایل خونه توی استانبول داشتیم من یه سری نکات خیلی مهمی رو بهتون در مورد خونه­ های اشیالی یعنی با وسیله و خونه‌های بوش و بدون وسیله و وسایلی که شما نیاز دارین تهیه کنین و چقدر باید هزینه کنین بهتون گفته بودم. می­دونید که برای تجهیز یک خونه تقریباً بین ۱۰ هزار تا ۴۰ هزار لیر هزینه وسایل منزلتون می­شه که خیلی بستگی به خودتون، سبک زندگیتون و اصلا انتظاراتتون از خونتون داره.

قدم سوم هزینه های دریافت اقامت توریستی یا همون کیملیک

 خب حالا که خونتون درست شد، خیالتون راحت شد، بریم سراغ گرفتن اقامت و کیملیک­تون یا همون اقامت یک ساله توریستی­تون. پروسه گرفتن اقامت توریستی پروسه سختی نیست.  اگر شما بخواین خودتون کارهای اقامت توریستی­تون رو انجام بدین، تقریباً ۱۰۰۰ لیر برای هر بزرگسال هزینه برمی‌داره که این ۱۰۰۰ لیر شامل هزینه کارت اقامت، حق خاک و مالیات و بیمه می­شه (بیمه یک ساله) و همه این مبالغی که گفتم برای اقامت توریستی یک ساله است. حالا این مبلغ برای بچه­ های زیر ۱۸ سال و بزرگسالان بالای ۶۵ سال، ۲۰۰ لیر کم­تره. به خاطر این که این سنین، تقریبا ۲۰۰ لیر، بخاطر اینکه این سنین بیمه ندارن؛ یعنی ازشون کارت بیمه نمی­خوان. بنابراین هزینه ۲۰۰ لیر براشون کم­تره و اینکه حالا با وجود همه اینایی که من گفتم، اگر دوست دارید که پروسه گرفتن اقامت توریستی­تون رو به یه شرکت مهاجرتی بسپارید، بسم الله. چیزی حدود ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ لیر ازتون می­گیرن برای هر نفر که اینم باز خیلی بستگی به انصاف اون شرکت مهاجرتی داره. بعضا پیش اومده که ۵۰۰۰ لیر نفری گرفتن ازشون. خب حالا که هزینه ­های اولیه، خرجای اولیه تموم شد، زندگیتون توی ترکیه آغاز شد. خوش اومدین.

برای شروع مهاجرت به ترکیه چقدر پس انداز اولیه لازم دارم؟

 مطمئنم که همتون پستی کار و نکات کار و کاریابی رو توی ترکیه خوندید و می­دونید که از زمان ورودتون تا پیدا کردن کار، تو این مدت چه اتفاقاتی ممکنه براتون بیفته و چه پروسه‌ای رو قراره طی بکنید. اگر نخوندید، همین الان برید بخونید و زود بیاید و اگر خوندید،

مسلما می­دونید که تا زمانی که بخواید کار پیدا کنید، باید یه بودجه اولیه­ای همراتون باشه. یه پس اندازی که بتونید از جیب خرج کنید به اصطلاح خودمون تا بتونید کار پیدا کنید و اولین حقوقتون رو بگیرید. تا قبل از کرونا، من همیشه پیشنهاد می­کردم حداقل ۶ ماه هزینه خانواده (هزینه ماهیانه خانواده) به صورت پس انداز همراهتون باشه. متاسفانه الان توی این جریان کرونا و با سخت شدن پروسه پیدا کردن کار و کاریابی و اینکه خیلی کم جا به جا می‌شن به خاطر اینکه شرکت‌ها دارن تعدیل نیرو می­کنن، اوناییم که تعدیل نیرو نمی­کنن، خود طرف از ترسش اصلا جا به جا نمی­شه، خیلی متاسفانه پیدا کردن کار سخت­تر شده. بنابراین لطفاً بیش­تر همراتون باشه.

 مسلما الآن براتون این سوال پیش اومده که خرج زندگی برای یک ماه یک خانواده اینجا چقدره؟ مگه شما پست هزینه­ های زندگی رو نخوندید؟ اگه نخوندید، همین الان برید و بخونید و برگردید.

همونطور که با هم دیگه صحبت کردیم، حدود ۲۵۰۰ لیر هزینه هتل، حدود ده هزار لیر گرفتن اجاره خونه (هزینه اولیه برای خونتون)، حدود ۱۰ هزار تا ۴۰ هزار لیر هزینه  خرید وسایل منزلتون، حدود ۱۰۰۰ تا ۲۵۰۰ لیر هزینه گرفتن کارت اقامتتون، و در انتها به اندازه هزینه ماهیانه خانوادتون برای ۶ ماه الی یک سال همراتون داشته باشید.

به این مطب امتیاز بدهید

مقایسه ملک ها

مقایسه