آسان انتخاب کنید

معرفی کلی منطقه شیشلی استانبول

شیشلی استانبول کجاست؟
معرفی کلی منطقه شیشلی استانبول با شرکت ترک گشت
بهترین و ارزان ترین

شیشلی استانبول در کجا قرار دارد؟ 

شیشلی استانبول یکی از جذاب ترین مناطق تاریخی استانبول است که در بخش اروپایی این شهر واقع شده است. این شهر دارای یک مسجد معروف ، مسجد شیشلی است در ادامه با شرکت ترک گشت برای بررسی منطقه شیشلی استانبول همراه باشید…

این یکی از 39 شهرداری در شهر بزرگ استانبول است. از شرق با شهرداری بشیکتاش ، از شمال با منطقه ساریر ، از غرب با ایوپ ، کایتانه و بی اوقلو از جنوب هم مرز است.

جمعیت منطقه شیشلی استانبول در سال 2017 318 هزار نفر بود ، که در مساحتی به وسعت 35 کیلومتر مربع پراکنده شد ، که توسط چندین محله در شیشلی، مانند منطقه نیشانتاشی ، مجیدیه کوی ، اوک میدان ، با تراکم جمعیت 9100 نفر در هر کیلومتر مربع. شما همچنین برای اجاره آپارتمان روزانه و ماهیانه در شیشلی میتوانید با شرکت ترک گشت در ارتباط باشید.

جاذبه های تفریحی در شیشلی استانبول

جاذبه های تفریحی در شیشلی استانبول

شیشلی دارای تعداد بسیار زیادی از جاذبه های گردشگری است که از نظر همه سلیقه ها و نیازهای اجتماعی و گردشگری ، برای بازدید کنندگان و ساکنان به طور یکسان برطرف می کند ، از جمله:

موزه ها و اماکن تاریخی در شیشلی:

موزه نظامی استانبول.

موزه آتاتورک.

مجسمه آزادی.


سالن های ورزشی در شیشلی:

استادیوم ترک تلکام.

ساختمانهای فنی در شیشلی:

سالن کنسرت جمال رئیش ری.

تئاتر روباز Cemil Topuzlu.

عبادتگاه ها در شیشلی استانبول

عبادتگاه ها در شیشلی استانبول:

مسجد شیشلی.

مسجد Teşvikiye.

کلیسای جامع روح القدس.

مراکز خرید در شیشلی استانبول


مراکز خرید در شیشلی:

جواهر مال.

مرکز خرید کانیون.

مرکز خرید مترو شهر.

مرکز خرید پروفیلو.


ساختمانهای مرتفع و آسمان خراش ها در شیشلی استانبول:

الماس استانبول

یاقوت کبود استانبول

مرکز Sabancı

شیشلی پلازا

ساختمانهای مرتفع و آسمان خراش ها در شیشلی استانبول

تاریخچه منطقه Şişli شیشلی

تا دهه 1800 ، شیشلی استانبول حومه شهر بود ، برای شکار و کشاورزی و اوقات فراغت استفاده می شد. این منطقه به عنوان یک منطقه مسکونی طبقه متوسط ​​در سالهای گذشته امپراتوری عثمانی و سالهای اولیه جمهوری ترکیه (اواخر قرن نوزدهم – اوایل قرن بیستم) توسعه یافته است. فرهنگ فرانسوی در این دوره تأثیر مهمی داشت و راه های وسیع شیشلی با بناهای سنگی بزرگ با سقف های بلند و بالکن های فرفورژه از جنس نقوش جدید پوشانده شده بود ، که اغلب در وسط راه پله ها دارای آسانسور بودند.

این طبقه متوسط ​​تجاری از یهودیان ، یونانی ها و ارمنی ها و همچنین برخی از ترک ها تشکیل شده بود که بسیاری از آنها پس از آتش سوزی بزرگ در منطقه همسایه بی اوغلو در سال 1870 ، خانه هایی را در شیشلی بنا کردند. تا به امروز ، چندین خانواده از ارمنی های محلی استانبول جامعه در محله Kurtuluş از شیشلی زندگی می کنند.

این منطقه همچنین نزد خانواده های بازرگانی لوانتین این دوره که در استانبول برای تجارت مستقر شده بودند و یا توسط امپراتوری عثمانی منعقد می شدند محبوبیت داشت. شیشلی استانبول مهاجران دارایی های قبلی یونان و بالکان را به خود جلب کرد. در اواخر قرن نوزدهم ، شیشلی استانبول یکی از اولین مناطقی بود که دارای خطوط تراموا ، برق و گاز طبیعی بود. در این دوره یتیمخانه Darülaceze و بیمارستان بزرگ Şişli Etfal ساخته شده است ، و همچنین مدارس فرانسوی سنت میشل و نوتردام دسیون.

پس از تأسیس جمهوری ترکیه در دهه 1920 ، ساختمان های بزرگتر و بزرگتری در امتداد راه های وسیع مانند Halaskargazi Caddesi ساخته شد ، جاده اصلی که از وسط شیشلی استانبول با قوس های کوچک خود از مغازه های زیر ساختمان های بلند آپارتمان ها و دفاتر می گذرد. در دوره جمهوریخواهان ، این منطقه همچنان محل اقامت طبقه متوسط و همچنین دلالان ​​بود. هتل هیلتون استانبول بسفر ، در دهه 1950 در اینجا ساخته شد و بسیاری دیگر به دنبال آن مانند تئاترها ، کافه ها و سایر امکانات فرهنگی ساخته شدند . برای اجاره آپارتمان و سوئیت سالیانه در شیشلی استانبول با ترک گشت تماس بگیرید

شیشلی استانبول در گذر تاریخ

شیشلی امروز

پس از جابجایی تعدادی از ساکنان خارج از مرزهای تاریخی استانبول ، ساختمانهای بزرگی در این منطقه برای شرکت ها ، بانک ها و سوپر مارکت ها در آمده است.

در دهه 1970 ، بیشتر ساختمانهای قدیمی مدرن شده و با ساختمانهای مدرن چند طبقه جایگزین شدند.

خیابانهای پشتی هنوز طبیعت مسکونی دارند و بسیاری از خانواده ها و دانشجویان طبقه کارگر در اینجا ساکن شده اند. همانطور که در بیشتر مناطق استانبول ، تعداد افرادی که در این بلوک ها کار و کار می کنند ، برای پروژه های زیربنایی موجود یک چالش است. به عنوان مثال ، رقابت برای یافتن یک پارکینگ برای اتومبیل خود در خطوط قدیمی شیشلی استانبول ساده نیست!

اما برای ساکنان شیشلی استانبول، روح و مکان و تاریخ معطر بسیاری از مغازه ها ، کافه ها و امکانات معتبر زندگی را در آن به خود یک لذت واقعی تبدیل می کند که با هیچ انتخاب دیگری جایگزین آن نمی شود.

علاوه بر این ، مکان مرکزی شیشلی نسبت به سایر مناطق استانبول میل به زندگی در آن را دو چندان می کند.

تجارت و خرید و فروش در شیشلی

تجارت و خرید و فروش در شیشلی

به عنوان یک منطقه مرکزی با خدمات حمل و نقل عمومی و زیرساخت های دیگر ، که از خدمات خوبی برخوردار است ،

شیشلی یک مرکز تجارت و خرید و فروش است. جاده اصلی از طریق شیشلی استانبول تا آسمان خراش های Mecidiyeköy ، Gayrettepe ، Levent و فراتر از آن در حال حاضر با بلوک های اداری مزیین شده است.

بزرگترین و دومین مرکز خرید بزرگ اروپا (منطقه شهری) ، Cevahir İstanbul ، در اینجا واقع شده است.

با توجه به گذشته طبقه متوسط شیشلی استانبول و کیفیت پایدار برخی از محله ها ، این منطقه در بسیاری از فروشگاه های مهم واقع در منطقه شیک و جذاب در نیشانتاشی Nişantaşi  واقع شده‌اند. پارکینگ یک مشکل دائمی است ، به خصوص در کنار خیابان های باریک.

مردم همچنین برای مدرسه به شیشلی استانبول می آیند؛ این منطقه از مرکز شهری دارای چند دبیرستان مشهور و تعداد زیادی درسان (دوره های مقدماتی آزمون های ورودی سالانه دانشگاه) ، مدارس عصر و آخر هفته است که افراد برای امتحانات ورودی دانشگاه یا دبیرستان به تحصیل یا برای یادگیری زبان انگلیسی می روند.

5/5 - (2 امتیاز)

مقایسه ملک ها

مقایسه