آسان انتخاب کنید

همه چیز درباره فرانچایز و اخذ نمایندگی در ترکیه

کسب و کار این شرکت ها فروش همبرگر یا مرغ کنتاکی نیست، فروش شعب رستوران یا نمایندگی فروش است. با خرید فرانچایز در ترکیه علاوه بر اخذ نمایندگی معتبر  برای شروع کسب کار می توانید اقامت دائم کشور ترکیه را بگیرید.

انواع نمایندگی ها برای خرید در ترکیه

خرید فرانچایز در ترکیه از ۸۰۰ برندی که برای اعطای نمایندگی در این کشور وجود دارند، گردش مالی سالانه ۲۵ میلیارد دلار را برای اقتصاد کشور تولید می کند. از این ۸۰۰ برند، ۲۰۰ مورد آن خارجی و ۶۰۰ مورد آن ترکیه ای است.

هنگامی که قصد راه اندازی کسب و کار از طریق فرانچایز در ترکیه را دارید در هر صنعتی که تمایل داشته باشید، می توانید نمایندگی بگیرید.

فرانچایز در بخش رستوران در ترکیه، فرانچایز در بخش کافی شاپ، در بخش سلامت، در حوزه آموزش، در حوزه کسب و کار های کوچک و فرانچایز در حوزه برنامه های سرگرمی و تفریحی.

دلایل افزایش خرید نمایندگی ها در ترکیه

سرمایه گذاران خارجی به دلایل متعدد از جمله: افزایش مهاجرت و ورود توریست به این کشور ، تمایل زیادی به خرید فرانچایز دارند. برخی از این دلایل عبارتند از:

افزایش شهرنشینی ، موقعیت جغرافیایی ترکیه، سیاست های حمایتی دولت های ترکیه از سرمایه گذاران خارجی، استقبال  مردم از غذاهای ترکی و افزایش مرکز خرید در ترکیه.

خرید نمایندگی در ترکیه برای چه افرادی مناسب است؟

با توجه به ارزیابی هایی که تا کنون صورت گرفته، خرید فرانچایز در ترکیه برای افرادی مناسب است که برای سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کار برنامه ی مطمئن و مشخص تجاری ندارند ، اهل ریسک نیستند، با بازار کار آشنایی ندارند و البته تجربه ای درمورد سرمایه گذاری هم ندارند.

کاهش میزان ریسک سرمایه گذاری در کشور های خارجی از طریق برنامه های آموزش شده، عدم نیاز به تدوین و تعیین برنامه آماده سازی و بیزنس پلن، چون برند از قبل معرفی شده و تبلیغات توسط صاحب برند انجام می شود، پس نیازی به تبلیغات هم ندارد. اخذ فرانچایز کسب و کار این شرکت ها فروش همبرگر یا مرغ کنتاکی نیست، فروش شعب رستوران یا نمایندگی فروش است. با خرید فرانچایز در ترکیه علاوه بر اخذ نمایندگی معتبر  برای شروع کسب کار می توانی اقامت دائم کشور ترکیه را بگیرید.

شرایط و هزینه های دریافت فرانچایز  در ترکیه

خرید فرانچایز در ترکیه، امکان استفاده از سیستم تجاری شخص دیگری را در ترکیه به شما می دهد.  این حق استفاده  باید با یک هزینه اولیه مشخص خریداری شود. بین خریدار فرانچایز و صاحب امتیاز قرارداد تفاهم نامه بسته و امضا می شود و سپس متقاضی می تواند تجارتش را آغاز کند.

تجارتی که انجام می دهید را تا حدودی باید مطابق با مدل صاحب امتیاز فرانچایز اداره کنید.

رستوران های فست فود وِندی، مک دونالد و برگر کینگ از نمونه های پرطرفدار فرانچایز هستند.

نکته مهمی که باید در خرید فرانچایز و آغاز کار تجارت زیر نظر یک برند توجه داشته باشید، این است که برند تجاری فقط به فروش محصول  شرکت نمی پردازد بلکه باید از یک روش ثابت ب ای فروش استفاده کنند که این روش شامل بازاریابی، دستور العمل ها و تبلیغات یکسان با سایر نمایندگی هاست. یعنی اینکه حالا که شماهم جزئی از این برند تجاری محسوب می شوید، می بایست در پیروی از این قوانین با این سیستم هماهنگ باشید.

آیا میتوان فرانچایز ارزان یا رایگان هم در ترکیه دریافت کرد؟

شرکت هایی در کشور ترکیه وجود دارند که نمایندگی گرفتن و خرید فرانچایز از آن ها با هزینه بسیار کم و تقریباً رایگان است. این مورد بیشتر مربوط به شرکت هایی است که کمتر شناخته شده اند.  داشتن مشتری کمتر برای این شرکت ها یعنی داشتن سود کمتر . این شرکت ها نسبت به سایر نمونه های موفق تر، به زمان بیشتری نیاز دارند تا از طریق واگذاری نمایندگی ها ، فروش امتیاز فرانچایز و تبلیغات گسترده به موفقیت و شهرت برسند. بنابراین امتیازشان را با هزینه بسیار کم به فروش می رسانند تا سریعتر این روند را طی کنند و شناخته شوند. شرکت هایی که نمایندگی شان را با هزینه های بسیار کم و یا برخی موارد به صورت رایگان اعطاء می کنند، احتمال موفقیت کمتری نسبت به خرید فرانچایز دارند. البته از نظر هزینه ای هم تفاوت های بسیاری باهم دارند.

 برخی از شرکت ها که در ترکیه فرانچایز رایگان میدهند عبارتند از:

خرید فرانچایز محصولات نظافت خودرو، اخذ نمایندگی عطر، همبرگر، چیکوفته، دو نرد، آب معدنی، چیپس و محصولات غذایی و فروش کارت های بازی و خرید فرانچایز کفش.

قیمت خرید فرانچایز برند مک دونالد در ترکیه چقدر است؟

برای خریداری حق امتیاز یک برند تجاری همچون مک دونالد نیاز به هزینه ی در حدود ۱۰ الی ۱۱ میلیارد  تومانی دارید. با پرداخت این هزینه حق امایاز مک دونالد برای مدت زمان ۲۵ سال به شما اعطاء می شود.

خریداری حق امتیاز برند های تجاری با سطح پایین تر هزینه های کمتری در حدود ۳ الی ۴ میلیارد تومان دارد اما توقع بازگشت سرمایه و سودآوری در حد مک دونالد را نداشته باشید.

شرایط خرید فرانچایز در ترکیه

افرادی که قصد خرید فرانچایز و دریافت نمایندگی را دارند، سرمایه گذار باید از چند ماه قبل در دوره های آموزشی راه اندازی شعبه های برند تجاری شرکت کنند. در این مدت متقاضی طی دوره ی آموزشی که زیر نظر متخصصان می گذرانند با امور مالی، سیسنم مدیریتی، نحوه کار با دستگاه های مدرن موجود در کمپانی و … آشنا می شوند تا بتوانند مهارت ها و ویژگی های لازم برای مدیریت یکی از شعبه های برند تجاری مدنظر را کسب کند.

آیا با خرید فرانچایز در ترکیه میتوانم اقامت بگیرم؟

از طریق خرید فرانچایز در ترکیه و یا کشور های اروپایی می توانید اقامت بگیرید. خرید فرانچایز یکی از روش های مطمن ولی پر هزینه برای دریافت اقامت است.

بازگشت سرمایه پس از خرید فرانچایز در ترکیه چقدر است؟

براساس تحقیقات به عمل آمده گزارش ها و آمار های موجود پس از شروع کسب و کار بسته به میزان مشتریان، فضای مغازه و محیطی که در آن قرار دارد، سود و درآمد خالص به طور میانگین بین ۵۰ الی ۶۰ هزار یورو و حتی بیشتر است. پس از خرید فرانچایز و راه اندازی کسب و کار فرد متقاضی نی تواند با مراجعه به سفارت و ارائه مدارک و اسناد لازم می تواند تقاضای اقامت دائم کشور ترکیه برای خودش و اعضای خانواده را بکند.

سایر هزینه های مورد نیاز برای خرید فرانچایز در ترکیه!

افراد به منظور راه اندازی کسب و کار در ترکیه علاوه بر خرید امتیاز برند مورد نظر باید هزینه های دیگری هم پرداخت کند. اجاره یا خرید ملک برای راه اندازی فرانچایز مد نظر که البته محل آن باید مورد تایید مالکان برند خریداری شده باشد. هزینه لازم برای طراحی و دکوراسیون داخلی ملک، هزینه لازم جهت استخدام نیروی کار مجرب و حرفه ای، سرمایه لازم برای خرید مواد اولیه براساس نوع فرانچایز. مالکان فرانچایز خریداری شده ملزم به ارائه مشاوره های لازم در تمامی مراحل راه اندازی هستند ولی پرداخت هزینه مورد نیاز بر عهده متقاضیان خواهد بود. به همین خاطر افراد باید قبل از هر اقدامی سرمایه لازم برای خرید فرانچایز در ترکیه بررسی کند.

قیمت خرید چند فرانچایز در ترکیه و شرایط ئ هزینه های جاری

نام برندهزینه فرانچایز:سرمایه عملیاتی:سرمایه در گردش مطلوب:کشور مبدا برند:
پاپیس (Popeyes)40 هزار دلارحدود 80 هزار دلارحدود 10 هزار دلار در ماهآمریکا
برگرکینگ (Burgerking)40 هزار دلارحدود 600 هزار دلارحدود 10 هزار دلار در ماهآمریکا
ساب وی (SUBWAY)10 هزار دلارحدود 110 هزار دلارحدود 10 هزار دلار در ماهآمریکا
بیگ چف (Big Chefs)700 هزار لیرحدود 300 هزار لیرحدود 200 هزار لیرترکیه
کافه ایتالیانو (Café Italiano)25 هزار یوروحدود 100 هزار یوروحدود 10 هزار یورو در ماهایتالیا
(بیگ ماماس Big Mammas)400 هزار لیرحدود 900 هزار لیرحدود 200 هزار لیرترکیه
هزینه فرانچایز یا استفاده نام تجاری این برند می باشد. سرمایه عملیاتی مورد نیاز که شامل ساخت و ساز، تعمیرات، دکوراسیون، تجهیزات و … بوده و میزان سرمایه در گردش که بعد از راه اندازی شامل خرید مواد اولیه، حقوق پرسنل، اجاره ماهانه و … بوده.

پرسش و پاسخ اخذ فرانچایز در ترکیه


مزایای فرانچایز برای ایرانیان چیست؟


راه اندازی کسب و کار در کشور غریبه می تواند سخت و استرس آور باشد. بعضی وقت ها تفاوت های فرهنگی باعث می شود که اعتماد به نفس مان را از دست بدهیم. بعضی وقت ها مردم بعضی از کشور ها ممکن است که با خارجی ها راحت نباشند یا محصولاتشان را به راحتی نخرند اما وقتی شما نمایندگی یک برند معروف را میگیرید، درواقع یک نام معتبری پشت شماست که مردم قبلاً تجربه خرید از آن را داشته اند و بدون فکر هم از آن خرید میکنند. بنابراین ممکن است که حتی نام صاحب آن شعبه را هم ندانند.


آیا دریافت فرانچایز  محدود به چند مورد خاص است؟


خیر، سرمایه گذاری در کشور ها و زمینه های مختلف فقط ممکن است که شرایط و هزینه های آن باهم متفاوت باشند.


مدت زمان قرار داد فرانچایز چقدر است؟

مدت زمان هر فرانچایز با توجه به سیاست های داخلی و تصمیمات صاحب آن برند، می تواند متفاوت باشد. معمولا بین ۳ تا ۵ سال است اما بعد از اتمام آن زمان می توان به صورت توافقی آن را تمدید کرد.

آیا با خرید فرانچایز می توان اقامت گرفت؟

برای خرید فرانچایز شما اول باید با ویزای قانونی در ترکیه باشید ولی دریافت نمایندگی و اخذ اقامت دو مسئله جداست که ربطی بهم ندارد. یعنی لزومی ندارد که شما حتماً اگر نمایندگی را خریدید، بتوانید اقامت را دریافت کنید.

معمولا با چه مبالغی میشود یک فرانچایز را خرید؟

بستگی به نوع برند دارد و هزینه هایش متفاوت است. اما معمولا سرمایه اولیه از ۱۵۰۰۰۰ یورو هست تا به بالا. اگر شما سرمایه اولیه را داشته باشید و یک رزومه کاری مناسب با آن برند و فرانچایز هم داشته باشید، می توانید درخواست خود را به صاحب برند ارائه دهید. وقتی که مدارک و درخواست شما بررسی شد، یکسری دوره های آموزشی و آزمون دارد. اگر می خواهید آزمون را قبول شوید می توانید برای دریافت نمایندگی اقدام کنید.

نحوه اخذ فرانچایز به چه صورت است؟

دریافت نمایندگی از فرانچایز ها معمولا یکسری روند حقوقی دارد و برخی هم دوره های آموزشی و هم مصاحبه انجام می دهند.

نمایندگی چه برند هایی در ترکیه وجود دارد؟

در ترکیه برند های متفاوتی فعالیت می کنند. حوزه فعالیت این برند ها خیلی گسترده است. محصولات آرایشی و بهداشتی، فراورده های غذایی، رستوران ها، فروشگاه های زنجیره ای، پوشاک، شیرینی فروشی ها، پارتی شاپ ها و حتی برخی از کسب و کار های آنلاین عمده حوزه ی فعالیت برند ها در ترکیه هستند. برخی از این برند ها برای خود کشور ترکیه و برخی دیگر برند های بین المللی سایر کشور ها است. سرمایه ی مورد نیاز برای اخذ نمایندگی هر کدام از این برند ها هم متفاوت است. برای دریافت نمایندگی یک برند مواردی مانند میزان سرمایه، شرایط اخذ، حوزه مورد علاقه فعالیت، محل استقرار، گزارش های میزان درآمد و سوددهی شعب دیگر را در نظر بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

پیوست به گفتگو

مقایسه ملک ها

مقایسه