آسان انتخاب کنید

قیمت آپارتمان در ترکیه در سال 2020

مزایای خرید ملک در ترکیه چیست؟

خلاصه مقاله

مطالعه ای که طیف گسترده ای از قیمت آپارتمان در استانبول  و در چند شهر دیگر ترکیه رصد می کند ، از جمله قیمت ملک در ترکیه ، قیمت خانه در استانبول ، قیمت ملک در ازمیر ، عوامل افزایش و افت قیمت املاک و مستغلات در ترکیه و مقایسه آنها با همتایان خود با قیمت های بین المللی آپارتمان اطلاعات مفیدی را به سرمایه گذاران ایرانی ارائه می دهد.

آشنایی با اقتصاد ترکیه

اقتصاد ترکیه در چند سال گذشته به جهش رکوردی داشته است. اقتصاد ترکیه بزرگترین اقتصاد اسلامی بوده است ، قیمت آپارتمان ترکیه در سال 2016 شروع به افزایش کرده است و قیمت آپارتمان در ترکیه در سال 2019 با افزایش شدید قیمت های بی سابقه روبرو شد.

ترکیه عضو فعال G20 ، قدرتمندترین اقتصاد جهان است.

تولید ناخالص داخلی ترکیه برای سال 2019 حدود 851 میلیارد دلار بود.

ارزش سرمایه گذاری های خارجی در ترکیه در سال 2019 بالغ بر 10.9 میلیارد دلار بوده است.

تعداد شرکت های خارجی در ترکیه برای سال 2019 حدود 58 هزار شرکت است.

این دستاوردهای بزرگ از طریق خودکفایی ملی حاصل شده است ، که ترکیه قبل از پیوستن به اتحادیه اروپا توانسته است به آن دست یابد.

قیمت ملک در ترکیه به دلیل داشتن تقاضای زیاد ، ترجیحاً توسط سرمایه گذاران ترک و مهاجران ترکی و بویژه از کشورهای حوزه خلیج فارس و ایران ، به عنوان عوامل رشد سرمایه گذاری واقعی منجر به رشد بی سابقه ای شده است.

با وجود همه اینها ، قیمت ملک در ترکیه برای فروش هنوز پایینتر از مقدار واقعی است ، که باعث می شود کارشناسان و متخصصان انتظار داشته باشند که قیمت خانه در ترکیه به رکورد جدیدی برسد. تمرکز روی آپارتمان ها در پروژه هایی که هنوز در دست ساخت هستند ، جایی که انتظار می رود بلافاصله پس از تحویل یا چند سال بعد سود بسیار خوبی کسب کند.

قیمت آپارتمان در ترکیه پس از قانون مالکیت خارجی

پس از تصویب قانون مالکیت خارجی ترکیه در سال 2012 ، قیمت ملک در ترکیه به سرعت افزایش یافت ، به طوری که اکثر ملیت های ایرانی و عرب حق داشتن املاک و مستغلات ، به ویژه آپارتمان ها در ترکیه را دارند.

پیش بینی می شود املاک و مستغلات طبق قانون جدید قیمت آپارتمان در ترکیه را از 5 درصد به 90 درصد طی 5 سال آینده افزایش دهند.

براساس قانون سال 2012 ، دولت ترکیه قوانین جدیدتر انعطاف پذیرتر را تصویب كرد ، كه باعث ورود به شهروندان بیش از 129 كشور مختلف در سراسر جهان برای ورود به بازار املاك و مستغلات ترکیه شد.

در عین حال ، تشویق قوانین املاک و مستغلات و سرمایه گذاری ها به تصویب رسیده است که تأثیر مثبتی بر قیمت آپارتمان ها و دستیابی به منافع مشترک و پایدار توسعه هر دو طرف دارد. ترکیه یک کشور امیدوار کننده است و سرمایه گذارها به دنبال فرصتی جدید در یک کشور مرفه و پایدار است.

دولت ترکیه به همراه شرکت های املاک و مستغلات در بخش خصوصی ، با ایجاد پیشنهادات و تسهیلات ویژه برای تملک آپارتمان ها در ترکیه و تشویق پروژه های جدید املاک و مستغلات که منعکس کننده قیمت آپارتمان ها خواهد بود ، نقش اصلی را در تشویق سرمایه گذاری در املاک و مستغلات بر عهده دارند. ترکیه به پاسخگویی به نیازهای سرمایه گذاران از طریق روش های مختلف پرداخت ، از جمله طیف گسترده ای از گزینه های اقساطی آسان ، به گونه ای طراحی شده است که قیمت آپارتمان در ترکیه برای همه بخش های اجتماعی و سرمایه گذاری در دسترس همه بودجه ها باشد.

ثبات سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی با بهره گیری از این کشور تضمین می کند که آپارتمان ها و املاک و مستغلات خریداری شده در ترکیه با قیمت های آنها و با گذشت زمان با نرخ های پایدار افزایش می یابد

تابعیت ترکیه با سرمایه گذار خارجی و خرید ملک

قانون اعطای تابعیت ترکیه به سرمایه گذاران املاک و مستغلات در سال 2017 صادر شد. براساس این قانون ، سرمایه گذاران املاک و مستغلات می توانند از طریق سرمایه گذاری در املاک و مستغلات 250 هزار دلار تابعیت ترکیه را بدست آورند و این شامل اکثر ملیت های خارجی نیز می شود.

قیمت ملک در ترکیه در مقایسه با پیشخوان های اروپایی و ایرانی چقدر است؟

قیمت قانونی خانه در ترکیه همان چیزی است که سرمایه گذاران ایرانی در وهله اول وقتی که با همتایان اروپایی و ایرانی مقایسه می کنند ، جذبش می شوند. در استانبول که پایتخت اقتصادی ترکیه و بزرگترین شهر جهان از نظر جمعیت است ، می توانید یک آپارتمان کوچک در منطقه عالی را با استفاده از 350000 لیر پیش خریداری کنید و هنگام آماده شدن و تحویل دادن به قیمت 500000 لیر به فروش برسانید.

طبق گفته تایمز ، میانگین قیمت ملک در ترکیه هنوز 50-60٪ پایین تر از ایران و 80-90٪ در اروپای غربی است.

ترکیه فرصت های املاک و مستغلات بهتر را نسبت به سایر کشورهای مدیترانه ای و همچنین درآمد اجاره ای در حدود 7 درصد به سرمایه گذاران خود می دهد و از بالاترین در منطقه است.

چه عواملی قیمت خانه در ترکیه تعیین می کند؟

اول: نوع و اهمیت شهر

گردشگری ، مزایای تجاری و صنعتی هر شهر و مجاورت آن با دریا ، در قیمت ملک در ترکیه بسیار مهم است.

استانبول گرانترین شهر ترکیه است و در اینجا لیستی از قیمت ها و هزینه های زندگی در استانبول آورده شده است. قیمت آپارتمان ها با تنوع 39 شهرداری آن متفاوت است.

شهرهای ترابزون ، بورسا ، آنتالیا و یالووا به دلیل طبیعت جذاب و جاذبه های گردشگری از اهمیت کمتری در استانبول برخوردار نیستند.

در حالی که قیمتها در شهرهای داخلی مانند کنیا ، اسکشی شیهر ، قازیان تپه و سایر موارد نسبتاً در حال نزول هستند زیرا تقاضا کمتر است.

دوم: محل قرارگیری آپارتمان در شهر

در اینجا چندین عامل تعیین کننده قیمت وجود دارد:

مجاورت مکانهای توریستی مانند سواحل ، منظره دریا ، دریاچه ها ، پارک های عمومی و اماکن باستان شناسی مانند مساجد معروف ، کاخ ها ، قلعه های قدیمی ، موزه ها و سرگرمی ها.

نزدیکی آپارتمان از فرودگاه و وسایل نقلیه عمومی مانند خط مترو یا اتوبوس (متروبوس) یا خیابان های اصلی ، بزرگراه ها.

وقوع یک آپارتمان در یک منطقه ساحلی مشرف به دریا یا در مناطق سبز و یا حتی در مرکز شهر ، همگی بر تأثیر قیمت ملک در ترکیه تأثیر می گذارد.

سوم: مشخصات آپارتمان

مشخصه های اصلی آپارتمان:

مساحت آپارتمان ، تعداد اتاق ها ، تعداد اتاق خواب ها ، تعداد حمام ها و تعداد بالکن ها ، سال تأسیس ، تعداد طبقه در معماری ، در دسترس بودن مسکن یا تاریخ تحویل ، کیفیت روکش و موارد دیگر تاثیر گذار بروی قیمت خانه در ترکیه .

نتیجه گیری به قیمت آپارتمان در ترکیه

در پایان می توان گفت که با قیمت 350000 لیر می توانید یک آپارتمان خوب در یک شهر بزرگ مانند استانبول بخرید ، قیمت خانه در ترکیه در مقایسه با کشورهایی که دارای همان مزایا با خواص ترکیه هستند ، هنوز هم نسبتاً پایین است.

انتظار می رود که بخش های املاک و مستغلات و ساخت و سازها همچنان به رشد خود ادامه دهند و سود کسب کنند زیرا سرمایه گذاران ایرانی، عرب و اروپایی همچنان به دلیل سودهای مورد انتظار از ادامه بهبود قیمت ملک در ترکیه ، به این بخش در ترکیه توجه می کنند.

هنوز مناطق امیدوار کننده و مناطق وسیعی برای سرمایه گذاری در ترکیه وجود دارد که برای سرمایه گذاری و توسعه دهندگان سرمایه گذاری نشده و وارد نشده اند اما برای ارزش فعلی آنها و موقعیت استراتژیک در دست بررسی هستند.

آمارها تخمین می زند که استانبول به تنهایی به حدود دو میلیون خانه جدید نیاز دارد ، بنابراین شرکت های ساختمانی دولتی و خصوصی همچنان به آغاز پروژه های جدید مسکن و ارائه آپارتمان های فروشی در ترکیه ادامه می دهند ، که این یک شاخص مهم از رشد قیمت آپارتمان در ترکیه در آینده است.

مشتریان همیشه می خواهند به عنوان پاسخی به سوال تکراری خود ، تعداد تقریبی خود را بدست آورند: قیمت آپارتمان در ترکیه چقدر است؟ بنابراین ، ما باید نشان دهیم که قیمت توسط چندین عامل مرتبط با ملک ، شهر و سایر شرایط عینی کنترل می شود ، با این وجود می توان مدل های تقریبی از میانگین قیمت خانه در ترکیه را با نرخ ارز در برابر لیر ترکیه ارائه داد. برای تیر ماه 1399 مطابق شروع قیمت ها از 130 هزار لیر:

پس از اتمام جستجوی خود در مورد قیمت آپارتمان ها و شهرهای ترکیه ، و هنگامی که تصمیم خرید خود را گرفتید ، برای تسهیل در خرید و مالکیت آپارتمان در ترکیه ، مشورت با یک شرکت املاک و مستغلات معتبر مانند شرکت املاک و مستغلات ملک چیان را فراموش نکنید.

به این مطب امتیاز بدهید

مقایسه ملک ها

مقایسه