آسان انتخاب کنید

کدام طرف استانبول بهترین است؟

بهترین مناطق مسکونی در استانبول به دلایل زیادی متفاوت است ، بعضی از آنها به دلیل زیبایی طبیعی ، برخی دیگر به دلیل توسعه شهری و اقتصادی و موفقیت در پروژه های مختلف و طراحی های منحصر به فرد آنها است. معمولاً یک مکان بحث برای یافتن بهترین منطقه مسکونی در کلانشهرها است ، و این یک منطقه وسیع رقابت بین محله های قدیمی و مدرن استانبول است ، با توجه به نیازهای هر خانواده در این منطقه. رشد تقاضا منجر به افزایش خرید املاک در شهر 16 میلیون نفری شده است. هر طرف با ترسیم افرادی از زمینه ها و فرهنگ های مختلف ، دو جامعه را در یک شهر ایجاد می کند.

آماری که اخیراً توسط آژانس آمار ترکیه در سال 2019 صادر شده است ، توضیح می دهد که “فروش املاک و مستغلات نسبت به  سال 2018 4/78٪ افزایش یافته است.” طبق آمار ، تعداد آپارتمانهای استانبول در سال 2018 به خارجی ها فروخته شده به 14،270 آپارتمان رسیده است که دو برابر شهر بعدی ترکیه است که خارجی ها را به خود جلب می کند.

کدام طرف استانبول بهترین است؟

پاسخ این امر در آنچه می خواهید جستجو می شود. آیا می خواهید در ملک در استانبول سرمایه گذاری کنید ، یک آپارتمان یا یک ویلا لوکس در اطراف بسفر بخرید؟ آیا می خواهید به سادگی در نقطه اتصال تاریخ باستان و مدرن زندگی کنید؟

استانبول با 16 میلیون جمعیت تقریباً كشور خودش در 80 میلیون جمعیت تركیه. از طریق ریشه در دو قاره مختلف ، استانبول محل زندگی بسیاری از مناطق است که فقط از نظر تاریخی و فرهنگی زیبا نیستند ، بلکه به طور طبیعی مناطقی زیبا هستند.

شهر استانبول یکی از شهرهای نادر است که بین دو قاره واقع شده است ، شامل 9 جزیره ، 39 منطقه ، 647 کیلومتر طول خط ساحلی ، با 16 میلیون نفر جمعیت است. این شهر به دلیل ساختمانهای متنوع مشهور است. این شهر دارای 1792 نشانه تاریخی ، 28 کاخ ، 91 موزه ، 93 حمام ترکی ، 712 هتل ، 28.650 رستوران ، 49 دانشگاه ، 36 کتابخانه ، 227 سالن تئاتر و 882 سالن سینما است. همچنین یک سیستم حمل و نقل پیشرفته با 3 فرودگاه ، 28 کشتی ، 50 اسکله و 233 کیلومتر حمل و نقل ریلی فراهم می کند. استانبول یک جاذبه بین المللی برای گردشگران است. در سال 2018 ، 13.433.101 گردشگر از سراسر جهان از این شهر زیبا و تاریخی بازدید کرده اند.

امینونو

بندر ارتباطی استانبول با مناطق دیگر ، معروف ترین جاذبه Eminönü دو مسجد است که به شهر خیره می شوند. ایاصوفیه ابتدا ساخته شد تا کلیسای جامع مرکزی امپراتوری بیزانس باشد. زیبایی و طراحی آن تا زمان تصرف استانبول از سوی روم شرقی توسط امپراتوری عثمانی در جهان بی نظیر بود. به دستور سلطان احمد اول ، قرار بود مسجدی بر روی تپه ای مشرف به ایاصوفیه طراحی شود. این مسجد جدید حتی از ایاصوفیه نیز باید جذاب تر باشد. ساختمان پس از اتمام ، شهرت شهر را در گوشته خود به دست گرفت. ایاصوفیه برای مدت طولانی به روی مردم بسته بود تا اینکه اخیراً به عنوان مسجد بازگشایی شد. این دو زیبایی معماری هنوز روی دو تپه مشرف به یکدیگر ایستاده اند و از هر بازدید کننده ای در استانبول استقبال می کنند.

کدام طرف استانبول بهترین است

فاتح

از نقطه نظر تاریخی ، اهمیت و زیبایی منطقه فاتح شاید با هیچ جای دیگر استانبول قابل اندازه گیری نباشد. دو مسجد ساخته شده در اضلاع مخالف ، ایاصوفیه و مسجد جامع ، کاخ توپکاپی ، و همچنین موزه های آنها ، بازار بزرگ و هالیچ شاخ طلایی باعث می شود هر بازدید کننده ای یک روز کامل را در این منطقه به خیال پردازی بپردازد. فقط بازدید از ایاصوفیه و مسجد جامع به تنهایی باید یک فعالیت کامل یک روزه برای کاوش و تحسین هر یک از زیبایی های معماری و منظره آنها باشد. این منطقه 17 کیلومتر مربع زمانی پایتخت بیزانس و همچنین امپراتوری های عثمانی بوده است. خرابه های به جا مانده از آنها اکنون بخش بزرگی از بخش گردشگری استانبول را پشتیبانی می کند.

بیلیکدوزو

طی چند سال اخیر Beylikdüzü در حال تبدیل شدن به یک منطقه محبوب در استانبول است. افزایش ارزش املاک توجه سرمایه گذاران را به خود جلب می کند در حالی که جامعه بهبود یافته با امکانات و خدمات بسیاری باعث جلب توجه عموم برای انتقال به منطقه می شود. این منطقه جشنواره های سالانه بسیاری را از طریق جولای تا اکتبر برگزار می کند. بیلیکدوزو به آرامی اما مطمئناً در حال تبدیل شدن به یک محیط چندفرهنگی و متنوع است ، بسیاری از افراد یا برای اهداف آموزشی از کشورهای مختلف نقل مکان می کنند یا شهروند ترکیه می شوند.

کدام طرف استانبول بهترین است

این منطقه دارای بزرگترین بندر کانتینر بار در ترکیه است. این سایت دارای یک سایت صنعتی سازمان یافته ، امکانات سوخت و توزیع با ظرفیت بالا ، تأسیسات سوخت برق سازگار با محیط زیست ، روغن سوخت ، بزرگترین بازار ماهی ترکیه ، زمینه های مناسب برای اقامت و ساختمانهای اداری ساخته شده ، مرکز نمایشگاه TÜYAP و افزایش فرصت های سرمایه گذاری است که باعث می شود Beylikdüzü یک نقطه جذب اقتصادی Beylikduzu اگرچه از مرکز شهر دور است ، اما به لطف طراحی زیبا با ساختمانهای مدرن و برج های بزرگ ، مسافران و سرمایه گذاران را به خود جلب می کند. در حالی که در این منطقه هستید ، با توجه به امتداد آن در کنار دریای مرمره و دریای سیاه ، می توانید چشم انداز نامحدودی از دریا داشته باشید.

هالکالی

استانبول محل زندگی بسیاری از مناطق است که نه تنها از نظر تاریخی و فرهنگی بلکه از نظر طبیعی مناطق زیبا هستند. هالکالی ، از آنجا که در کنار دریاچه ای قرار دارد که به دریای مرمره راه داارد ، یکی از مهمترین عجایب استانبول است.

منطقه هالکالی ممکن است نمونه ای از مخلوط هر سه باشد. با یک نگاه به نقشه راز وجه تمایز آن برای شما آشکار می شود و هالکالی منطقه ای زیبا در استانبول است و دارای دریاچه ای است که محیط اطراف را مسحور خود می کند. دریاچه Küçükçekmece مقصد همه ساکنان شهر در تعطیلات آخر هفته روزهای ابتدایی جمهوری بوده و هست. هنگامی که بچه ها در جنگل مجاور بازی می کردند یا فقط برای نشستن و لذت بردن از منظره زیبای دریاچه با نسیم دلپذیر آن ، مردم برای ماهیگیری و شنا می آمدند تا شب. مسیرهای قطار مورد استفاده در آن زمان اکنون از طریق قطارهای سریع السیر (YHT) تا لبه قاره آناتولی کار می کنند.

سارایر

خواستن یک فضای خصوصی ، در یک محیط خلوت و در عین حال نزدیک به جامعه ، برای همه یک رویا است. در Sarıyer ، همه اینها را می توانید داشته باشید ، و همین امر بیشتر به محض بیدار شدن از یک زندگی لوکس در سمت اروپایی استانبول است. با افزایش پروژه های بزرگ هر ساله ، قیمت مسکن در منطقه طی سال های اخیر دو برابر شده است. قیمت متوسط ​​متر مربع خانه های واقع در بیشترین تقاضا در خط Tarabya-İstinye بین 10 تا 15 هزار دلار واقع شده است. درآمد اجاره نیز برای آن دسته از سرمایه گذاران که عموماً مبتنی بر دلار هستند ، درآمد بسیار خوبی است.

در سالهای اخیر با افتتاح تونل جدید بسفر ، پروژه های مترو ، پل 3 ، فرودگاه جدید استانبول و پروژه های بزرگراه جدید قیمت املاک و مستغلات در استانبول در حال افزایش است. این پروژه های بزرگ باعث مهاجرت داخلی به استان می شود که باعث می شود صاحبان املاک قیمت های خود را برای سود افزایش دهند. به خصوص اقامتگاه های مجلل برای راحتی فوق العاده در مناطقی مانند سرایر به دلیل پتانسیل خود جذب بسیاری از سرمایه گذاران می شوند.

بی اوغلو

این منطقه در سمت اروپایی واقع شده است و به مساحت 8.76 مترمربع احاطه شده توسط مناطق شیشلی ، بشیکتاش و کایتانه در شمال و شاخ طلایی و بسفر در جهات دیگر. این منطقه از 45 نقطه تشکیل شده و هیچ سکونتگاه حاشیه ای ندارد. بی اوغلو یکی از اولین مناطق استانبول بود. محله “پرا” که به معنای “طرف دیگر” است ، و همچنین یک مدرسه هنری معتبر بین المللی هنوز خانه بسیاری است. گالاتا که در تاریخ در مرزهای بی اوغلو بود ، منطقه ای بود که در زمان بیزانس توسط ژنوها زندگی می کرد. هنگامی که مهاجران مسیحی از گالاتا آمدند و در خیابان Istiklal مستقر شدند ، که در آن زمان به عنوان “Grand Rue de Pera” شناخته می شد ، به یک شهرک با ظاهری اروپایی تبدیل شد.

میدان تکسیم و خیابان استقلال تجربه متفاوتی را نسبت به سایر مکانهای توریستی شهر ارائه می دهند ، زیرا تکسیم نیز محله اصلی مردم است. اگرچه فرهنگ غذایی آنها در هر روز زنده است ، اما غذاهایی مانند شاه بلوط پخته شده که می توانید از فروشندگان پیاده رو خریداری کنید ، در زمستان احساس اصیل تری دارند ، زیرا این فصل شاه بلوط است. وقتی گرمای شدید تابستان تحت فشار قرار نگیرید ، غذاهای سنتی مانند دونر و کباب بیشتر سرگرم کننده هستند.

بشیکتاش

بشیکتاش منطقه ای از استانبول است که در سمت اروپایی این شهر در محدوده شهرداری بزرگ استانبول واقع شده است. این شهر توسط شرق  به بسفر ، از شمال با Sariyer ، از غرب با Sisli و از جنوب با Beyoğlu محاصره شده است ، و مستقیماً رو به روی بسفر ، شهرداری اسكودار قرار دارد. این مساحت 1520 هکتار با خط 8375 در امتداد بسفر را شامل می شود اگرچه از نظر مساحت (11 کیلومتر مربع) یک منطقه کوچک است ، بشیکتاش در محل اتصال جاده های شریانی استانبول واقع شده است و بنابراین برجسته ترین منطقه را دارد از آنجا که هر دو پل (بسفر و فاتح سلطان محمت) که دو طرف شهر را به هم متصل می کنند در مرزهای بشیکتاش هستند ، به عنوان یک رابطه اصلی حمل و نقل برجسته می شود. بشیکتاش به خاطر باشگاه فوتبالی مشهور است که نام خود را از این منطقه گرفته است.

کدام طرف استانبول بهترین است

شیشلی

شیشلی یکی از شلوغ ترین مناطق استانبول است. برخی از مشهورترین محله های استانبول مانند نیشانتاشی ، Mecidiyeköy ، Bomonti و Ok Meydanı واقع در این منطقه. شیشلی توسط مناطق بشیکتاش ، بی اوغلو و کایتانه احاطه شده است و خود را به مکانی مرکزی برای هر بازدید کننده تبدیل می کند. به لطف موقعیت آن ، سرمایه گذاری های زیادی در این مکان انجام شده است و بسیاری از سایت های مسکونی ، مراکز خرید ، آسمان خراش ها ، هتل ها ، بیمارستان ها ، دانشگاه ها در اینجا ساخته شده اند یکی از بزرگترین مراکز تجاری استانبول و اروپا در اینجا قرار دارد که Cevahir نام دارد. خطوط تراموا ، گاز طبیعی و شبکه برق استانبول در این منطقه ساخته شد. این یکی از مناطقی است که می توانید تقریباً همه چیز را با هم در استانبول پیدا کنید. به خصوص اگر می خواهید به خرید بروید ، شیشلی بهترین مکان برای شماست. در هر مرحله ، می توانید فروشگاه ها و رستوران های مختلف لباس محلی و معروف در سراسر جهان را پیدا کنید.

اسکودار

اسکودار در سمت آناتولی استانبول و یک پل طبیعی در بسفر واقع شده است. اسکودار مانند فاتح ، یک منطقه تاریخی تاریخی در استانبول است. Üsküdar با مشرف به بشیکتاش از سمت آسیای شهر ، به دلیل دانشگاه تازه بازسازی شده و بندر دریایی که قرن هاست فعالیت می کند ، در میان خانواده های ترک بسیار محبوب است. این منطقه مملو از معماری دوره عثمانی است و مساجد با ساختمانهای مدرن در آمیخته اند. خواص در اینجا در مقایسه با سایر مناطق مقرون به صرفه تر است زیرا این منطقه یک منطقه جامعه محور است. بسیاری از عمارت ها و خانه های خصوصی در امتداد نوار ساحلی اسکودار سوار می شوند. پس از آغاز فعالیت مارمارای ، اسکودار در مرکز شبکه حمل و نقل استانبول واقع شد. این ویژگی به اسکودار کمک می کند تا به یکی از جذاب ترین مناطق استانبول تبدیل شود. علاوه بر این ، اسکودار دارای مکان های تاریخی زیادی مانند مساجد باشکوه و مطمئنا برج Maiden’s Tower است. در قاره آسیا چنان تقاضای زیادی وجود دارد که قیمت متر مربع در اسکودار به 4000 دلار رسیده است.

کدام طرف استانبول بهترین است

آتاشهیر

در همسایگی Kadıköy و Maltepe در شمال ، و همچنین به دلیل نزدیک بودن به دریای سیاه و چشم انداز با شکوه از مرمره شناخته شده است ، Ataşehir یکی از محبوب ترین مناطق سرمایه گذاری در املاک و مستغلات است. افزایش فروش مسکن و قیمت املاک و مستغلات تجاری در آتاشهیر باعث خوشحالی سرمایه گذاران شد. فروش مسکن در منطقه برتر Ataşehir در یک سال گذشته 41٪ افزایش یافته است. طبق شاخص Estate ، بالاترین قیمت متر مربع با 5867 TL محله بارباروس در آتاشهیر است.

آتاشهیر با افزایش قیمت املاک و مستغلات تجاری توجه ها را به خود جلب کرده و به دلیل پروژه مرکز مالی استانبول “عزیزترین” در میان سرمایه گذاران شد. ظهور آتاشهیر به تعداد تبلیغات نیز بازتاب داشت. طبق اخبار املاک و مستغلات ، تبلیغات فروش مسکن با نرخ 158 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

به این مطب امتیاز بدهید

مقایسه ملک ها

مقایسه