آسان انتخاب کنید

پرداخت قبوض در ترکیه سال2020

پرداخت قبوض در ترکیه

از صفر تا صد پرداخت قبوض در ترکیه

پرداخت قبوض در ترکیه همواره دغدغه‌ای است که هرماه یک بار به سراغ افراد خانه‌دار می‌آید. ولی همان‌طور که زندگی الکترونیکی این روزها همه چیز را ساده کرده است، این روزها نام پرداخت قبوض به هولناکی گذشته نیست. اما در هر صورت دانستن همه‌چیز درباره آن، برای مدیریت اوضاع زندگی امری واجب است. نحوه پرداخت قبض‌ها در ترکیه و به نام کردن انشعاب در این کشور، تفاوت‌هایی با ایران دارد. برای آشنایی بیشتر با چند و چون پرداخت قبوض در ترکیه و این تفاوت‌ها می‌توانید در ادامه با ما همراه باشید.

از صفر تا صد پرداخت قبوض در ترکیه 1

نکته‌ای که در خصوص پرداخت قبوض در ترکیه وجود دارد این است که نام قبض باید بانام پرداخت‌کننده تطابق داشته باشد. پس حتماً توجه داشته باشید که برای به نام زدن قبض‌ها مدارک لازم و کافی را به همراه داشته باشید. درواقع یکی از تفاوت‌های اجاره منزل در ترکیه این است که حتی اگر شما منزلی را برای مدتی محدود اجاره کرده باشید باید حتماً به اداره‌های مربوطه مراجعه کنید و انشعابات آنجا را به نام بزنید.

ممکن است صاحب‌خانه ای با شما توافق کرده باشد که هزینه قبوض را پرداخت کرده و در نهایت مبلغ آن را همراه با اجاره از شما بگیرد. اگر با این مورد مواجه شدید حتماً در بدو ورود هزینه قبلی قبوض ملک را استعلام کنید تا هزینه اضافی از شما گرفته نشود. ولی این مسئله‌ای نادر است و کمتر در میان صاحب‌خانه های ترکیه رخ می‌دهد و مرسوم این است که مستأجر صفر تا صد به نام زدن انشعاب و پرداخت قبض را بر عهده بگیرد. البته به هیچ عنوان جای نگرانی بابت این مسائل وجود ندارد زیرا چه به نام زدن قبض‌ها و چه پرداخت آن‌ها در ترکیه کاری بسیار ساده است و زمان زیادی از شما نخواهد گرفت.از صفر تا صد پرداخت قبوض در ترکیه 2

استفاده از اینترنت بانک، بهترین راه برای پرداخت قبوض در ترکیه است.

قبض آب در ترکیه

تأمین آب ترکیه را شهرداری و شرکت ملی ISKI بر عهده گرفته‌اند. خیالتان درباره آب لوله ترکیه راحت باشد. این آب تصفیه شده، قابل‌نوشیدن و مصرف است و البته دارای کلر.

نکته‌ای که در این زمینه باید بدانید این است که مناطق پر گردشگر ترکیه اغلب با کم‌آبی مواجه‌اند. بنابراین مرسوم است که خانه‌های این مناطق مجهز به منبع آب مجزا و مخزن باشند و مشکلی در این زمینه متوجه شما نخواهد بود. توجه کنید که اگر خانه شما در مناطق توریستی ترکیه است حتماً از این امکان برخوردار باشد.

اگر مخازن آب و یا فاضلاب اجاره‌ای منزل شما شکسته و یا فرسوده باشد که با توجه به طول عمر کوتاه آن‌ها اصلاً بعید نیست، می‌توانید آن‌ها را تعویض کنید. فراموش نکنید که این تعویض تنها با مجوز شهرداری ممکن است. خوشبختانه اگر حین اجاره منزل مخزن فرسوده باشد مسئولیت پرداخت‌ها با صاحب‌خانه خواهد بود. پس حتما این نکته را هم در نظر داشته باشید.

در صورت بروز هرگونه مشکلی می‌توانید با شماره اصلاحات آب، 185، تماس حاصل فرمایید.

قبض برق در ترکیه

برق ترکیه با واحد وات و ولتاژ 220 اندازه‌گیری می‌شود. نکته جالب درباره برق ترکیه این است که شما هنگامی که برای انشعاب برق در این کشور ثبت‌نام می‌کنید، باید میزان مصرف خود را انتخاب کنید. در واقع خرید انشعاب چیزی شبیه به خرید بسته اینترنتی است. توصیه می‌شود که حجمی بیشتر از میزان مصرف معمولتان خریداری کنید. به‌طور میانگین برای یک منزل اجاره‌ای شما به 12 الی 15 کیلووات برق در ماه نیازمندید و این میزان کمی بیشتر از مصرف ماهیانه‌تان خواهد بود و برای ثبت‌نام رقم معقولی است.

فراموش نکنید که اداره برق در ترکیه به‌شدت نسبت به دیرکرد پرداخت سخت‌گیر است و سریعاً برق شما را قطع خواهد کرد. پس برای پرداخت قبض برنامه داشته باشید و به هیچ وجه آن را در برنامه ماهیانه‌تان از یاد نبرید.

نکته دیگری که باید در خصوص انشعاب برق ترکیه بدانید این است که، قطع برق منطقه‌ای در ترکیه رایج است. درواقع ممکن است شما قبضتان را پرداخت کرده باشید و همچنان برقتان قطع شود و نگاه کنید و ببینید که تمامی منطقه برق ندارند. چیزی که در این شرایط باید بدانید علاج واقعه پیش از وقوع است. حتماً منبع تغذیه و محافظ برای لوازم برقی گران قیمت‌تان داشته باشید تا در این شرایط غافلگیر نشده و خسارت نبینید.

در صورت بروز هرگونه مشکلی می‌توانید با شماره اصلاحات برق، 186، تماس حاصل فرمایید.

قبض گاز در ترکیه

در مورد انشعاب گاز در ترکیه حالت‌های متفاوتی ممکن است رخ بدهد:

اگر در منزلی هستید که لوله‌کشی گاز ندارد؛ شما می‌توانید به سادگی از توزیع‌کنندگان محلی گاز مورد نیاز خود را تهیه کنید.

اگر در منزلی هستید که لوله‌کشی گاز دارد؛ شما به شرکت‌های خصوصی توزیع گاز دسترسی خواهید داشت و می‌توانید انشعاب خود را از آن‌ها تهیه کنید.

اگر در یک مجتمع آپارتمانی هستید و تمامی مالکان اقدام به خرید گاز از لوله‌کشی محلی کرده‌اند؛ شما باید مبلغ قبض را به شرکت‌های ارائه‌دهنده این سیستم پرداخت کنید.

در صورت بروز هرگونه مشکلی می‌توانید با شماره اصلاحات گاز طبیعی، 187، تماس حاصل فرمایید.

پرداخت قبوض در ترکیه

با این تفاسیر، پرداخت قبوض در ترکیه به چه صورت خواهد بود؟

پرداخت قبض‌ها یکی از هزینه‌هایی است که باید حساب آن را در هزینه‌های ماهانه‌تان داشته باشید. زیرا مخصوصاً کشوری مانند ترکیه به عدم پرداخت هزینه واکنش نشان می‌دهد و ممکن است برای شما مشکل‌ساز شود. تنها با پرداخت به‌موقع می‌توان از این مشکلات جلوگیری کرد.

شما راه‌های متفاوتی را برای پرداخت قبوض در ترکیه پیش رو دارید:

پرداخت قبوض در ترکیه با مراجعه به دفاتر مرکزی

این روش شاید ساده‌ترین روش پرداخت قبوض در ترکیه نباشد ولی قطعا سنتی‌ترین آن است. شما می‌توانید با مراجعه به دفاتر مرکزی قبوض خود را پرداخت کنید. البته مسلماً ایستادن در صف و رفت و آمد برای شما به هیچ عنوان به صرفه نخواهد بود. همچنین برای هر قبض باید به دفتری متفاوت مراجعه کنید. پس این راه را تنها به عنوان راه آخر در نظر بگیرید و تا جای ممکن، از دو روش زیر استفاده کنید.

پرداخت قبوض در ترکیه با مراجعه به PTT

دفاتر پستی PTT در سرتاسر ترکیه شعب متفاوتی دارند و شما می‌توانید با مراجعه به آن‌ها برای پرداخت قبوض در ترکیه اقدام کنید. این دفاتر به جز روزهای تعطیل، همه روزه از ساعت 8:30 صبح الی 17:30 باز هستند و شما تنها با ارائه صورت حساب می‌توانید تمامی بدهی قبوض خود را صاف کنید. این روش به‌مراتب از روش قبلی ساده‌تر است و توصیه می‌شود.

پرداخت قبوض در ترکیه با استفاده از حساب بانکی

شما به سادگی بدون مراجعه حضوری به هیچ درگاهی، قبوض خود را پرداخت کنید. تنها کافی است تا در یکی از بانک‌های ترکیه حساب کاربری داشته باشید. پس از این شما می‌توانید با گزینه پرداخت خودکار خیال خودتان را از پرداخت هر چه قبض است راحت کنید.

مدارک لازم برای افتتاح حساب کاربری:

  • اجازه اقامت
  • پاسپورت و یک کپی از آن
  • فرم درخواست
  • مدرک اثبات محل اقامت
  • قبض قبلی ( در صورت وجود)

میدان تکسیم استانبول

همه چیز درباره کردیت کارت در ترکیه 2020 و چگونگی دریافت آن

به این مطب امتیاز بدهید

مقایسه ملک ها

مقایسه