آسان انتخاب کنید

میدان تکسیم استانبول

میدان تکسیم استانبول
میدان تکسیم استانبول

میدان تکسیم استانبول

میدان تکسیم استانبول

میدان تکسیم استانبول یکی از آدرس‌هایی است که حتی افرادی که هرگز به ترکیه نرفته‌اند نام آن را شنیده‌اند. میدان تکسیم قلب مدرن شهر استانبول و پایگاه اصلی زندگی شبانه در این شهر است. همه‌چیزی که برای یک توریست می‌تواند جالب باشد در این میدان‌ دیده می‌شود و دست‌فروشان، نوازندگان دوره‌گرد، رقصنده‌ها و… همه و همه بخشی جدانشدنی از این میدان هستند. جدا از همه این‌ها این میدان در طول تاریخ شاهد وقایع گوناگونی بوده است و بار خاطره آن را نیز به دوش می‌کشد. تا انتهای این متن با ما باشید تا بیشتر درباره این محل مشهور در استانبول بدانید.

مختصری درباره میدان تکسیم ترکیه

میدان تکسیم استانبول در ترکیه Taksim Meydanı و به تلفظ فارسی «تقسیم»، یکی از مهم‌ترین مراکز خرید و جاذبه‌های گردشگری و تفریحی استانبول است. این محله امروزه بیشتر به خاطر تنوع رستوران، مغازه و هتل در این شهر مشهور است. این میدان یکی از شناخته‌شده‌ترین و مشهورترین مراکز مدرن استانبول است و ایستگاه مرکزی شبکه متروی استانبول در آن قرار دارد.

در وسط این میدان پیکره‌ای با عنوان یادبود جمهوریت توسط پیکرتراش مشهور ایتالیایی، کانونیکا، در سال 1928 ساخته‌شده است. در میان اغلب ایرانیان شایعه شده است که این مجسمه ورود رضاشاه به استانبول را روایت می‌کند ولی از آنجایی که ورود رضاشاه به ترکیه مربوط به سال 1933 می‌شود، این فرض تماماً باطل است. یادبود جمهوریت یک ادای احترام به تشکیل جمهوری ترکیه در سال 1923 است که درنتیجه جنگ استقلال حاصل شد.

میدان تکسیم استانبول

میدان تکسیم استانبول یکی از مهم‌ترین محل برای اجتماعات مردمی در استانبول به شمار می‌رود و تا به امروز جشن‌ها و اعتراضات زیادی در این ناحیه برگزار شده است.

در این محل می‌توان ترامواهای بسیاری را یافت که از قدیم در این خیابان وجود داشته‌اند و در اینجا دور می‌زنند و امروزه تنها وسیله‌ای برای حمل‌ونقل هستند که خیابان مشهور استقلال را به میدان تکسیم استانبول وصل می‌کنند.

بیشتر بخوانید: فرودگاه جدید استانبول هواایست 2019

دسترسی به‌تمامی نقاط شهر از میدان تکسیم به‌سادگی امکان‌پذیر است. تنها کافی است که یک گردشگر گشت‌وگذار خود را از این میدان آغاز کند. بسیاری از دیدنی‌ها در همین اطراف واقع شده است.

ولی اگر بخواهیم به پیشینه تاریخی میدان تکسیم رجوع کنیم و کمی دورتر برویم، ساخت این میدان و نام‌گذاری‌اش مربوط به اوایل حکومت عثمانی است. تکسیم که به همان معنی تقسیم در فارسی است، محلی برای جمع‌آوری و فرستادن آب به سراسر شهر استانبول بود و این نام از تقسیم آب نشئت می‌گیرد.

میدان تکسیم استانبول 1

در میدان تکسیم استانبول چه کنیم؟

میدان تکسیم استانبول خود به‌تنهایی بازتاب زیبایی از تاریخ ترکیه با چاشنی امروز است. شما در این میدان می‌توانید نهایت طعم استانبول و حتی ترکیه را بچشید. می‌توانید از دست‌فروشان خرید کنید و قدم‌زنان این منطقه را بگردید. در این محله تعداد بی‌شماری غذاخوری و استراحتگاه وجود دارد که می‌توانید از میان آن‌ها هر آنچه دوست دارید را پیدا کنید. از غذاهای بین‌المللی و رستوران‌های شیک و گران‌قیمت گرفته تا دست‌فروشانی که به شما ایسلک، دونر و یا ذرت میفروشند همه و همه در این ناحیه پیدا می‌شود و شما می‌توانید دلی از عزا درآورید.

خیابان استقلال نیز در کنار میدان تکسیم استانبول یکی از معروف‌ترین محل‌های استانبول است. این خیابان پر است از مغازه‌ها مختلف که تنوع و زیبایی اجناسشان را به رخ یکدیگر می‌کشند. قدم زدن در این خیابان سنگفرش شده و زیبا خود یک تفریح کامل است. البته به‌هیچ‌عنوان خرید از مغازه‌های خیابان استقلال را توصیه نمی‌کنیم.

میدان تکسیم استانبول خود یک مرکز هنری است. درواقع برای دیدن هنر امروز در استانبول لازم نیست تا یک کنسرت گران‌قیمت و یا یک تئاتر پرشکوه بروید و به گالری‌ها حتی سری بزنید. درودیوار این شهر مخصوصاً در اطراف این میدان پر است از آثار هنری و نقاشی‌های دیواری. گروه‌های موسیقی و رقص نیز شبانه در این محل می‌توانند شما را سرگرم کنند و لذتی را تجربه کنید که درجایی دیگر نصیبتان نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: آداب و رسوم مشهور مردم استانبول

سر زدن به کافه‌ها در این شهر نیز می‌تواند یک‌راه مناسب برای تفریح باشد. بهترین قهوه‌های استانبول را می‌توانید در کافه‌های این بخش پیدا کنید و خواب را از سر پرانده و به سایر امورات روز خود بپردازید.

میدان تکسیم استانبول 2

در پایان

شما به دنبال چه می‌گردید؟ اگر می‌خواهید هتل رزرو کنید، قیمت هتل‌های این ناحیه گران‌تر از سایر محل‌هاست و این گران‌تر بودن درازای خدمات بیشتری ارائه نمی‌شود. اگر می‌خواهید خانه بگیرید، خانه‌های این محل گران‌ترند و شلوغی سرسام‌آور خیابان‌های مملو از گردشگر نمی‌تواند برای شما و لحظات آرامش‌بخش شبانه‌تان در استراحت گاه مطلوب باشد. اگر می‌خواهید خرید کنید، میدان تکسیم و خیابان استقلال، اجناس را گران‌تر از ارزش واقعی‌شان به شما خواهند فروخت و به‌هیچ‌عنوان ارزش ندارد.

ولی اگر می‌خواهید استانبول واقعی را در خالص‌ترین چهره‌اش ببینید حتماً باید سری به این میدان بزنید. بهترین کار این است که در این بخش ناظر باشید. قطعاً اوقات خوشی را سپری خواهید کرد. از طرفی دیگر شما خیلی ساده می‌توانید خود را به این منطقه برسانید و یا ازآنجا خارج شوید. مطمئن باشید که میدان تکسیم یکی از آن محل‌هایی است که باید هرکسی که حتی یک روز به استانبول سفر می‌کند، ببیند.

دریافت اقامت ترکیه|توریستی کیملیک|سال 2020

به این مطب امتیاز بدهید

مقایسه ملک ها

مقایسه