آسان انتخاب کنید

اقامت ترکیه توریستی و مهاجرت به ترکیه سال 2020

مهاجرت به ترکیه اقامت ترکیه
مهاجرت به ترکیه اقامت ترکیه

اقامت ترکیه و مهاجرت به ترکیه با توجه به تغییراتی که در قوانین مهاجرت به ترکیه مخصوصاً در خصوص اقامت توریستی در این کشور به وجود آمده است، تمدید اقامت توریستی ترکیه برای افراد دچار مشکل شده است و دیگر به‌سادگی گذشته نیست. بنابراین دیگر مانند سابق نمی‌توان با کسب اقامت توریستی و تمدید آن، در درازمدت مالک اقامت دائم در ترکیه شد.

البته هنوز هم به روش‌هایی می‌توان شانس خود را برای تمدید این اقامت  و مهاجرت و اقامت ترکیه بالا برد منتها تمامی این روش‌ها برای همه نمی‌تواند جواب بدهد و سرمایه‌گذاری روی آن‌ها اقدامی عاقلانه نیست. در ابتدا شما باید بدانید که با توجه به شرایط جدیدی که تمدید این اقامت را برای شما دشوار می‌کند آیا هنوز هم اقامت توریستی برای شما راه مناسبی برای مهاجرت به ترکیه است یا خیر؟ یا به طور کلی اقامت توریستی در ترکیه برای چه افرادی می‌تواند مناسب باشد؟ برای پاسخ به این سؤال‌ها تا انتهای متن با ما در ترک گشت همراه باشید.

مهاجرت به ترکیه اقامت ترکیه

اقامت توریستی برای چه افرادی مناسب است؟

با توجه به قوانین جدید که تمدید اقامت ترکیه توریستی و مهاجرت به ترکیه را برای مهاجران ایرانی دشوار می‌کند، دیگر دریافت اقامت دائم پس از چند سال اقامت در ترکیه با اجاره ملک، ممکن نیست. البته توجه داشته باشید که این قانون هنوز اجرایی نشده و نمی‌توان گفت که در اجرا مسئولان تا چه حد سختگیرانه عمل خواهند کرد. ولی بد نیست تا برای اطمینان در این زمینه کمی احتیاط کنید و بی‌گدار به آب نزنید.

با این وجود همچنان اقامت ترکیه توریستی برای عده بسیار زیادی می‌تواند مفید و مؤثر عمل کند.

اگر شما قصد اقامت ترکیه و مهاجرت به ترکیه به صورت دائمی را دارید: برای شما اقامت ترکیه توریستی می‌تواند به‌نوعی جمع‌آوری اطلاعات باشد. تصمیم برای اینکه مابقی عمر خود را در کشوری دیگر سپری کنید تصمیم دشواری است و طبعاً به اطلاعات کافی برای قطعی شدن نیاز دارد. اقامت توریستی به شما این فرصت را می‌دهد تا همه‌چیز در محیط ترکیه را مورد آزمایش قرار دهید و سپس برای مهاجرت به ترکیه اقدام کنید.

اینکه آیا به‌سادگی کار پیدا خواهید کرد؟ یا امکان ادامه تحصیل خواهید داشت؟ یا با آب‌وهوای این کشور، مردمان و فرهنگ آن سازگار هستید؟ همه این‌ها پس از یک دوره اقامت ترکیه توریستی مشخص خواهد شد. شما می‌توانید پس‌ازاین دوره مصمم‌تر و جدی‌تر برای مهاجرت به ترکیه اقدام کنید.

اگر می‌خواهید به یک کشور سوم مهاجرت کنید: اقامت ترکیه و مهاجرت به ترکیه برای شما بهترین گزینه است و یک سال اقامت توریستی می‌تواند به‌طور دائم مشکل شما را حل کند. شما در این کشور می‌توانید منتظر بمانید تا کارهای مهاجرت اصلی انجام شود. این از چند نظر برای شما مزیت دارد.

خانواده‌هایی که فرزند مذکر دارند به خاطر محدودیت سربازی بهتر است برای این کار اقدام کنند. شما می‌توانید در این کشور شرایطی آزمایشی از مهاجرت را تجربه کنید. فرهنگ و آب‌وهوای ترکیه تا حد بسیار زیادی شبیه به ایران است و از طرفی دیگر نزدیک بودن کشور ترکیه به ایران، تلخی غربت را کمتر می‌کند. شما با اقامت توریستی یک ساله در ترکیه آرام‌آرام برای مهاجرت اصلی خود آماده می‌شوید و می‌توانید بحران مهاجرت را به‌سادگی پشت سر بگذارید.

مهاجرت به ترکیه اقامت ترکیه

اگر می‌خواهید برای ورود به دانشگاه آماده شوید: یادگیری زبان در ترکیه مخصوصاً پیش از ورود به دانشگاه برای بسیاری از دانشگاه‌ها الزامی است. ولی حتی برای دانشگاه‌های انگلیسی‌زبان بهتر است که به زبان ترکی مسلط باشید تا راحت‌تر بتوانید ارتباط برقرار کنید و امور روزمره‌تان را بگذرانید. یادگیری زبان در محیط ترکیه این امکان را به شما می‌دهد تا بهتر و کاربردی‌تر این زبان را یاد بگیرید و بتوانید در ادامه موفق‌تر عمل کنید.

مهاجرت به ترکیه با خرید ملک

اگر می‌خواهید در ترکیه ملک بخرید: خرید ملک در ترکیه می‌تواند به زمان زیادی نیاز داشته باشد. بهتر است برای این تصمیم اساسی زمان زیادی در اختیار داشته باشید تا انواع شهرها و محله‌ها را بررسی کنید و بهترین تصمیم را بگیرید. از طرفی گشتن به دنبال یک ملک ایده‌آل با قیمتی به‌صرفه، زمان می‌طلبد و اقامت توریستی این فرصت را در اختیار شما قرار می‌دهد که بدون محدودیت به دنبال خانه رؤیاهایتان بگردید. در هر صورت خرید خانه در ترکیه قدم مهمی در راستای مهاجرت به ترکیه به حساب می‌آید.

اگر به فکر ساخت کسب‌وکار در ترکیه هستید: راه‌اندازی کسب‌وکار تصمیم دشواری است. مخصوصاً اگر در کشوری دیگر انجام بگیرد. صاحبان مشاغل اغلب نیاز دارند تا مدتی در این کشور زندگی کنند و بازار کار، فعالیت‌ها، نیازهای جامعه و… را بررسی کرده و تصمیم بهتری در خصوص کسب‌وکار خود بگردند. علاوه بر این، اقامت توریستی ترکیه این امکان را به شما خواهد داد تا با تحقیقات میدانی و پرس‌وجو تصمیم بهتری بگیرید و حتی چه‌بسا آشنایانی پیدا کنید که بتوانند در این راه به شما کمک کنند و همچنین انسان‌های مناسب برای کار را شناسایی کنید.

مهاجرت به ترکیه اقامت ترکیه

در پایان

اگرچه قانون جدید اقامت ترکیه توریستی در ترکیه محدودیت‌های زیادی برای هم‌وطنانمان در ترکیه ایجاد کرده است ولی همچنان هنوز هم این اقامت می‌تواند برای عده بی‌شماری راه‌گشا باشد و به آن‌ها کمک کند. با توجه به قانون تصویب‌شده اخیر، صرف اقامت توریستی به امید اقامت دائم در ترکیه کار عاقلانه‌ای نیست ولی از طرفی استفاده از آن هنوز می‌تواند راه‌حل بسیاری از مسائل و دشواری‌ها باشد. تنها باید بدانید که چه می‌خواهید و بر اساس آن بهترین انتخاب را داشته باشید

در سفر به ترکیه کدام ارز لیر یا دلار مناسب‌تر است؟

دریافت کیملیک ترکیه در سال 2020

به این مطب امتیاز بدهید

مقایسه ملک ها

مقایسه