آسان انتخاب کنید

فرودگاه جدید استانبول هواایست 2020

فرودگاه جدید استانبول

فرودگاه جدید استانبول در 7 آوریل سال 2019 به‌طور رسمی افتتاح شد. از این تاریخ به بعد تمامی پروازها از فرودگاه آتاتورک به این فرودگاه منتقل شده و دیگر به‌عنوان فرودگاه رسمی استانبول شناخته می‌شود. اغلب تورها و بلیت‌های هواپیمایی ترکیه در این فرودگاه به زمین خواهند نشست. متأسفانه این فرودگاه کمی از مرکز شهر دور است و ممکن است شما دچار سردرگمی شوید ولی نسبتا به منطقه بیلیک دوزو و اسنیورت که هم میهنان ما برای اجاره روزانه ملک در استانبول و یا اجاره سالیانه آپارتمان در استانبول انتخاب میکنند نزدیکتر است . با ما تا انتهای متن همراه باشید تا راه‌های حمل و نقلی این فرودگاه را بهتر بشناسید.

فرودگاه جدید استانبول

فرودگاه جدید استانبول

فرودگاه جدید استانبول در سال 2019 در منطقه آناووت کوی افتتاح شده است. این فرودگاه پس از فرودگاه المکتوم دبی، بزرگ‌ترین فرودگاه جهان است.

فرودگاه جدید استانبول می‌تواند در سال 90 میلیون مسافر را پوشش بدهد و گفته می‌شود که در آینده‌ای نزدیک این فرودگاه خواهد توانست تا 200 میلیون مسافر را به شکل سالیانه جابه‌جا کند.

طراحی این فرودگاه بسیار چشم‌نواز و زیباست و موفق شده است تا چندین و چند جایزه معماری را به خود اختصاص بدهد. برای مثال طراحی برج کنترل ترافیک هوایی ساختمان فنی فرودگاه که از گل لاله الهام گرفته شده و یک جایزه معماری نیز دریافت کرده است.

این فرودگاه در شمال غربی شهر استانبول قرار دارد و دارای یک ترمینال بسیار بزرگ است و در سال 2025 دومین ترمینال آن افتتاح خواهد شد. سالن خروج این فرودگاه نیز 7 درب ورودی دارد که پروازهای داخلی و خارجی به کمک آن‌ها تفکیک شده است.

خطوط حمل و نقل میان استانبول و فرودگاه جدید

نخستین نکته‌ای که باید به خاطر داشته باشید این است که بهتر است علاوه بر دلار و یورو، در کیف پولتان لیر هم داشته باشید. امکان حمل و نقل شما تنها از این طریق میسر خواهد بود و شما به لیر نیاز خواهید داشت. اگر پول خرد داشته باشید که دیگر چه‌بهتر. اسکناس‌های 50 لیری، 10 لیری و 20 لیری در اینجا ارزش خود را پیدا خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: از صفر تا صد راهنمای حمل و نقل عمومی در استانبول ترکیه

ماشین

اگر ماشین شخصی دارید و می‌خواهید تا این مسافت را با ماشین شخصی طی کنید، قبل از هر چیز بدانید که فاصله این فرودگاه تا مرکز شهر چیزی نزدیک به 40 الی 50 کیلومتر است. بنابراین چیزی نزدیک به 60 دقیقه زمان رانندگی در انتظار شما خواهد بود. جاده ملی D020 دسترسی شما را به فرودگاه آسان‌تر می‌کند و به سادگی می‌توانید خودتان را به شهر برسانید.

تاکسی

گزینه تاکسی به عنوان یک گزینه بی‌دردسر و امن شناخته می‌شود. پرداخت پولی کمی بیشتر و خرید آرامش خیال. ولی نه در استانبول و قطعاً نه در ترکیه! تاکسی‌های ترکیه اغلب کرایه‌های بالایی درخواست خواهند کرد و به‌سادگی می‌توانند سرتان کلاه بگذارند، از مسیر طولانی‌تر شما را به مقصد برسانند تا تاکسی‌متر مبلغ بیشتری درخواست کند و یا حتی تاکسی‌متر نداشته باشند و هر میزان که دوست دارند پول بگیرند.

فرودگاه جدید استانبول 40 کیلومتر تا مرکز شهر استانبول فاصله دارد. پس حتی استفاده از تاکسی‌متر به نفع شما نخواهد بود چه برسد کلاهی که رانندگان با نداشتنش بر سرتان خواهند گذاشت. سنگینی چمدان و وسایل نیز می‌توانند کرایه شما را بیشتر کنند.

با این وجود اگر همچنان تاکسی بهترین گزینه شماست، ردیف تاکسی‌ها را به‌محض خروج از فرودگاه خواهید دید. تاکسی‌ها در فرودگاه جدید استانبول به سه دسته تقسیم می‌شوند. تاکسی‌های زرد یا C که تاکسی‌های ارزان و اقتصادی هستند، سپس تاکسی‌های آبی یا B که کمی گران‌تر هستند و در نهایت، تاکسی‌های مشکی پریمیوم E که گران‌ترین گزینه است.

اتوبوس شاتل فرودگاه

این اتوبوس مسافران را از فرودگاه به مناطق مختلف شهر می‌رساند. برای مثال مرکز شهر و میدان تقسیم به‌سادگی با خط IST 19 قابل‌دسترسی است.

آخرین مقصد اتوبوس‌ها نیز روی آن‌ها نوشته شده است. با این اتوبوس‌ها تا استانبول در بدترین حالت تنها 70 دقیقه زمان پیش رو خواهید داشت و تنها هزینه‌ای برابر 18 لیر پرداخت خواهید کرد.

این اتوبوس‌ها مجهز به مانیتور، اینترنت، شارژر و…. هستند. در اینجا می‌توانید در مورد مسیر اتوبوس‌ها و مقصد و زمان حرکتشان بیشتر اطلاعات کسب کنید

شاتل اختصاصی

این گزینه بهترین جایگزین برای تاکسی و شاتل‌های معمولی است. قیمت شاتل اختصاصی ثابت است و با خیال راحت می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. این اتوبوس‌ها ایستگاه مشخصی ندارند و دقیقاً شما را جایی که می‌خواهید پیاده می‌کنند. شما در اینجا می‌توانید اقدام به رزرو این ماشین‌ها کنید. ظرفیت آن‌ها از 3 الی 19 نفر متغیر است. حتی امکان سفارش صندلی کودک برای شما وجود دارد.

اتوبوس و مترو

متأسفانه هنوز دسترسی این فرودگاه تا مترو و اتوبوس چندان عالی نیست ولی با این وجود، خط H2 در خدمت شماست و می‌تواند شما را تا میسیدی کوی برساند که البته احتمالاً مجدداً شما را به تاکسی و اتوبوس نیازمند می‌کند. البته به یاد داشته باشید که این اتوبوس‌ها از ساعت 6 صبح تا 12 شب فعال‌اند و خارج از این زمان فعالیت نمی‌کنند. این ایستگاه اتوبوس با آسانسور و پله‌برقی در دسترس است و امکان خرید و شارژ استانبول کارت (درباره استانبول کارت بیشتر بخوانید) نیز در آن‌ها وجود دارد. کودکان زیر 5 سال نیازی به خرید بلیت نخواهند داشت.

مترو نیز هنوز خط و ایستگاه مخصوص به فرودگاه را افتتاح نکرده است ولی در آینده نزدیک امکان حمل‌ونقل با مترو نیز وجود خواهد داشت.

غذاهای مشهور استانبول

به این مطب امتیاز بدهید

مقایسه ملک ها

مقایسه