آسان انتخاب کنید

در سفر به ترکیه کدام ارز لیر یا دلار مناسب‌تر است؟

سفر به ترکیه
سفر به ترکیه

این مسئله که در سفر به ترکیه دلار بهتر است یا وجه رایج آن منطقه، تقریباً برای همه پیش می‌آید. واحد پول ترکیه لیر است ولی این مسئله نباید باعث شود تا شما همه پولتان را به لیر تبدیل کنید. اگر می‌خواهید بدانید که در سفر به ترکیه باید چه ارزی به همراه داشته باشید یا دلارهای خود را در ایران به لیر تبدیل کنید یا در ترکیه و یا چه زمان برای این کار مناسب‌تر است و چه مقدار لیر می‌تواند برای شما کافی باشد، با ما تا انتهای متن همراه باشید.

برای سفر به ترکیه کدام ارز لیر و دلار مناسب‌تر است؟

جواب این سؤال بسیار ساده است. دلار ارز مناسب‌تری برای سفر به ترکیه است. ولی چرا؟

احتمال اینکه شما پس از ترکیه باز هم بخواهید به مناطق دیگری سفر کنید زیاد است. لیر ارزی نیست که بتوانید آن را در تمامی مناطق خرج کنید و یا تبدیل کنید. ولی دلار به‌نوعی یک ارز بین‌المللی به شما می‌آید و شما می‌توانید آن را در هر کشوری تبدیل کرده و یا حتی به‌طور مستقیم با آن خرید کنید. در ایران نیز تبدیل دلار به تومان به‌سادگی انجام می‌شود ولی این قضیه در مورد لیر صادق نیست!

خرید و یا پرداخت به دلار در برخی کشورها و برخی از موارد نیز حتی با استقبال فروشنده و کسی که وجه را به آن پرداخت می‌کنید مواجه خواهید شد. به‌عنوان‌مثال در پرداخت اجاره در ترکیه سالیانه 10 درصد بر مبلغ اجاره شما افزوده می‌شود مگر اینکه آن را از ابتدا با دلار قرارداد بسته باشید.

سفر به ترکیه

اگر می‌خواهید از برندهای معتبر ترکی خرید کنید این مراکز اغلب این مبلغ را برای شما تبدیل می‌کنند و می‌توانید خرید خوبی داشته باشید. البته فراموش نکنید که این کار ممکن است به ضرر شما شود و برای مبالغ بالا ابداً به‌صرفه نیست. نرخ تبدیل فروشنده‌ها از نرخ تبدیل صرافی‌ها بیشتر است.

از طرفی دیگر حتی اگر شما نتوانید دلارهای خود را به‌طور مستقیم خرج کنید می‌توانید در سفر به ترکیه آن‌ها را به لیر تبدیل کرده و به‌راحتی استفاده کنید. علاوه بر این تبدیل دلار به لیر در کشوری مانند ترکیه به سود شما نیز خواهد بود. به ازای هر 100 دلار شما می‌توانید 2 یا 3 لیر سود کنید. این میزان برای هزار دلار 20 تا 30 لیر سود خواهد بود.

مسئله دیگری که دلار را به انتخاب قطعی‌تری تبدیل می‌کند نوسانات بازار لیر است. ارزش لیر در نوسانات بازار ممکن است به‌سادگی دستخوش تغییر شده و پول شما بر اساس وجه رایج بین‌المللی از ارزش بیفتد. در نتیجه دلار یک ارز امن برای نگهداری خواهد بود زیرا نوسانات آن به‌هیچ‌عنوان به‌اندازه لیر نخواهد بود.

سفر به ترکیه

بهترین محل‌ها برای تبدیل ارز در سفر به ترکیه کجاست؟

صرافی‌های ترکیه بهترین و منصف‌ترین جاهایی هستند که شما در آن می‌توانید دلار خود را به لیر تبدیل کنید. تبدیل در این مغازه‌ها کاملاً مطمئن است و هیچ نیازی به پرداخت حق کمیسیون وجود ندارد. ولی اگر در این میان به دنبال بهترین و منصف‌ترین صرافی هستید می‌توانید سری به بازار بزرگ ترکیه و کاپالی چارشی بزنید. لاله لی نیز گزینه دوم بهترین صرافی‌هایی است که در آن می‌توانید پول خود را تبدیل کنید. در این منطقه صرافی‌های زیادی وجود دارد که می‌توانند به شما کمک کنند.

اخیرا شما حتی به عنوان توریست خواهید توانست در بانک زراعت ترکیه افتتاح حساب بانکی در ترکیه را انجام داده و از خدمات ارزی و لیری بدون داشتن اقامت ترکیه بهره مند شوید

اگر به صرافی‌ها اعتماد ندارید و یا خاطره خوشی از آن‌ها ندارید، می‌توانید به عابر بانک‌های زراعت بانک ترکیه مراجعه کنید. البته شایعاتی در این زمینه وجود دارد که این کار کمی خطرناک است و پیش‌آمده که عابر بانک هیچ پولی به شما بازنگرداند. پس مطمئن باشید که صرافی گزینه امن‌تری است و فقط زمانی به این عابر بانک‌ها مراجعه کنید که به هیچ صرافی‌ای دسترسی ندارید.

توجه کنید که به‌هیچ‌عنوان به صرافی‌های فرودگاه مراجعه نکنید. بله شما نخستین جایی که در سفر به ترکیه می‌بینید فرودگاه آن است و ازآنجا به بعد ممکن است به لیر نیاز پیدا کنید. ولی تبدیل ارز در فرودگاه مثل سایر اجناس فرودگاه در تمامی جهان گران‌تر است. به‌طورکلی تبدیل پول در صرافی چه در ترکیه چه در هر کشور دیگری به‌صرفه نخواهد بود.

بهترین کاری که می‌توانید بکنید این است که به‌اندازه رساندن خود به یک صرافی لیر به همراه داشته باشید و اگر هم ندارید و به آن نیاز پیدا کردید تنها یک مبلغ محدود را در آنجا تبدیل کنید تا زیاد متحمل ضرر نشوید. 50 الی 80 لیر برای استفاده از ترنسفر فرودگاه کافی است و شما به پولی بیشتر از این نیاز نخواهید داشت.

سفر به ترکیه

راه دیگری که برای تبدیل پیش روی شما قرار دارد این است که به برندهای معروفی مانند ال سی وایکیکی، منگو و یا کوتون سری بزنید. شما با یک خرید کوچک می‌توانید دلارهایتان را به لیر تبدیل کنید. البته همان‌طور که پیش‌ازاین گفتیم تبدیل در این مغازه‌ها نیز از صرافی‌ها گران‌تر است ولی به نسبت سایر روش‌ها مطمئن‌تر است و قیمت مناسبی دارد.

مسئله دیگری که باید بدانید این است که در روزهای تعطیل پول خود را تبدیل نکنید. روزهای تعطیل در سفر به ترکیه یعنی شنبه و یکشنبه، صرافی‌ها باز هستند ولی نرخ تبدیل به شکل مشهودی افزایش پیدا می‌کند. در عیدهای مهم مذهبی نیز این نرخ بیشتر خواهد بود. به‌عنوان‌مثال اگر سفر شما با عیدهایی مانند فطر و قربان مصادف می‌شود بهتر است مقدار بیشتری لیر به همراه داشته باشید. 200 لیر برای شما کفایت می‌کند.

دریافت کیملیک ترکیه در سال 2020

همه چیز درباره خرید سیم کارت در ترکیه و 3 اپراتور بزرگ آن

فرودگاه جدید استانبول هواایست 2020

به این مطب امتیاز بدهید

مقایسه ملک ها

مقایسه