آسان انتخاب کنید

بشیکتاش( برترین کارها برای انجام دادن و دیدنی‌ها + توصیه‌ها)

بشیکتاش( برترین کارها برای انجام دادن و دیدنی‌ها + توصیه‌ها)

بشیکتاش در ناحیه‌ی اروپایی استانبول قرار گرفته و بخاطر زندگی محلی رنگارنگ و سر زنده‌اش، بازار محلی معروفش، بازار ماهی فروشان، جمعیت دانشجویی، فعالیت‌های فرهنگی و هنری، شب‌گردی‌ها، مراکز خرید، بناهای تاریخی، باشگاه فوتبال، تفریحات کنار دریا و غذاخوری‌ها و اسکله‌های کشتی رانی‌اش معروف است. بشیکتاش یکی از معروف‌ترین و ارزشمندترین شهرک‌های واقع شده در ورودی تنگه‌ی بوسفوروس(Bosphorus) بشمار می‌آید که در گذر از آن می‌توانید از مناظر بسیار زیبا لذت ببرید. در ادامه با ما باشید تا بسرعت به راهنمای سیاحت در بشیکتاش به همراه برترین کارهایی که می‌توانید در آنجا انجام داده و دیدنی‌های آن به اضافه‌ی توصیه افراد بومی دسترسی پیدا کنید.

بشیکتاش مرکز فرهنگ،هنر وآموزش استانبول است، اما در کنار محله‌های اورتاکوی(Ortakoy)،آرناووتکوی(Arnavutkoy)، کوروچشمه(Kurucesme) و ببک(Bebek) ارزشمندترین منطقه‌ی بوسفوروس Bosphorus نیز محسوب می‌شود. این محله منطقه‌ی بی‌نظیری برای تماشای استانبول زنده به بهترین نحو و همچنین یکی از مهم‌ترین قطب‌های حمل و نقل است.

اگر اهل تاریخ و آثار باستانی هستید بدانید که بشیکتاش با وجود کاخ‌های دلما باغچه(Dolmabahce)، چراغان(Ciragan) و ییلدیز(Yildiz) به میزبان خوبی برای میراث‌ تاریخی عثمان‌ها و فرهنگ و هنر تبدیل شده است.

بشیکتاش( برترین کارها برای انجام دادن و دیدنی‌ها + توصیه‌ها)

کارهایی برای انجام دادن در بشیکتاش و جاهای دیدنی آن

قدم زدن دور میدان بشیکتاش، تماشای جمعیت، استراحت کردن و نوشیدن و چای یا قهوه در کافه‌های متعدد کنار دریا به همراه دیدن تنگه بوسفوروس یکی از بهترین کارها برای انجام دادن در بشیکتاش است. به میدان بشیکتاش و بازار آن که قلب این محله بشمار می‌آیند دیدن کنید، همگی پر از کافه‌ها و رستوران‌های باشکوه مشرف به مناظر زیبای بوسفوروس هستند.

به هنگام پرسه زدن در اسکله‌ی کاتاباش(Katabas) بشیکتاش، می‌توانید مجمع ملی بزرگ ترکیه، مجموعه کاخ موزه کاخ‌های ملی و موزه نقاشی و مجسمه‌سازی استانبول را و سپس کاخ معروف دلما باغچه و از طریق اورتاکوی نیز کاخ چراغان را دیده و تماشا کنید.

کاخ ییلدیز و پارک ییلدیز که در بخش بالایی بلوار بارباروس Barbaros واقع شده‌اند، دیگر مکان‌های معروف و تاریخی برای بازدید و تماشا کردن هستند.

میدان بشیکتاش

بشیکتاش( برترین کارها برای انجام دادن و دیدنی‌ها + توصیه‌ها)

اگر به تور استانبول رفته باشید و خواستید از محله‌ی بشیکتاش دیدن کنید حتما از میدان بشیکتاش شروع کنید، این میدان به داشتن کافه‌ها، رستوران‌ها‌، مغازه‌ها و زندگی استانبولی پر از شور و شعف معروف است. وقت گذرانی در میدانی مملو از رستوران‌هاو کافه‌های رو به تنگه بوسفوروس و تماشای مناظر باشکوه بوسفوروس از ساحل بشیکتاش بسیار لذتبخش است. موزۀ معروف نیروی دریایی و مقبره بارباروس خیرالدین پاشا نیز در نزدیکی این میدان و دریا قرار دارند.

منطقه بازاری بشیکتاش(چارشی Carsi)

بشیکتاش( برترین کارها برای انجام دادن و دیدنی‌ها + توصیه‌ها)

منطقه‌ی بازاری بشیکتاش جای بسیاری پر هیاهو و قلب بشیکتاش است. این منطقه همچنین مرکز گروه طرفداران تیم معروف بشیکتاش یعنی چارشی است. برای لذت بردن از این منطقه می‌توانید وقت خود را در کتابفروشی‌ها، مغازه‌های مد و لباس، بازار ماهی‌فروشان، خواربارفروشی‌ها، رستوران‌ها، کافه‌ها، بارها، پاب‌ها(میکده‌ها)، و غیره سپری کنید.

اسکله‌ی تاریخی بشیکتاش

بشیکتاش( برترین کارها برای انجام دادن و دیدنی‌ها + توصیه‌ها)

اسکله قایق‌رانی تاریخی بشیکتاش با سازه‌های معماری محصور کننده‌اش ارزش دیدن را دارد و شما می‌توانید کاشی‌‌های قدیمی که به دست معمار معروف علی طلعت بئی Ali Talat Bey(1922-1869) روی سر در اسکله کار شده را ببینید که طرح و نقشی فوق‌العاده و چشمگیری دارند. این اسکله میزبان کشتی‌های عمومی UsKudar و Kadikoy است.

موزۀ دریایی

بشیکتاش( برترین کارها برای انجام دادن و دیدنی‌ها + توصیه‌ها)

رفتن به این موزه یکی از جذاب‌ترین تفریخ‌ها در بشیکتاش است که حتما باید از آن دیدن کنید. در این موزه بیش از 20 هزار قطعه بزرگ و کوچک مربوط به تاریخ دریانوردی ترکیه گردآوری شده‌اند. قایق‌های زینتی سلطان عثمان Sultan Ottomanاز جمله بخش‌های جالب این موزه هستند. این موزهدر مسیر Big Bus Istanbul قرار دارد. پس از دیدن این موزه ممکن است بخواهید با پرسه زدن و استراحت کردن در کافه‌های رو باز کنار بوسفوروس یک روز عالی را در بشیکتاش سپری کنید. پس از این بودن در این کافه‌ها لذت ببرید.

موزه‌ کاخ دلما باغچه

بشیکتاش( برترین کارها برای انجام دادن و دیدنی‌ها + توصیه‌ها)

کاخ دلما باغچه یکی از پربازدیدترین نقاط استانبول برای گردشگران به حساب می‌آید. کاخی بسیار زیبا که در سال 1853 ساخته شده و متعلق به عبدلمچیتAbdulmecit، سلطان عثمانی بوده است. این مکان بسیار زیبای واقع در ساحل تنگه بوسفوروس با آن مرمر سفید و سبک معماری باروک اروپایی به همراه ریزه‌کاری بکار رفته در آن نمایی جذاب به وجود آورده که دیدنش هر گردشگری را به وجد می‌آورد. نمایی داخلی کاخ طوری آذین بندی شده است که عصر تاریخی را برای هر گردشگری منعکس می‌کند.

کاخ ییلدیز

بشیکتاش( برترین کارها برای انجام دادن و دیدنی‌ها + توصیه‌ها)

کاخ ییلدیز یکی دیگر از کاخ‌های زیبای محله‌ی بشیکتاش است که در دامنه‌ی تپه مشرف به بوسفوروس بین بشیکتاش، اورتاکوی و بالمومچوBalmumcu قرار گرفته و منطقه‌ای به اندازه 500.000 متر مکعب را پوشش می‌دهد. این کاخ شامل غرفه‌ها، کوشک‌ها و ویلاهای قرن نوزدهم است که درون باغ‌های زیبایی قرار دارند.

پارک و باغ ییلدیز

بشیکتاش( برترین کارها برای انجام دادن و دیدنی‌ها + توصیه‌ها)

این مکان یکی از زیباترین پارک‌های استانبول به حساب می‌آید. جایی با چندین استخر، فواره‌های زیبا، مسیرهای آبی، درختان بزرگ و فضای سبز و گسترده. بعضی از درختانی که در این پارک می‌بینید قدمتی 400 ساله دارند. این پارک یکی از بهترین پارک‌های استانبول بشمار می‌آید. درمجموع حضور در این پارک آرامش خاص و ساعات مفرحی را برایتان رقم می‌زند.

کاخ(قصر) چراغان

بشیکتاش( برترین کارها برای انجام دادن و دیدنی‌ها + توصیه‌ها)

این قصر که بین بشیکتاش و اورتاکوی واقع شده یکی از معروف‌ترین بناهای استانبول است. این کاخ در سال 1974 در زمان سلطان عبدالعزیز بنا شده است. البته در حال حاضر چراغان به عنوان یک هتل لاکچری و فوق‌العاده فعالیت می‌کند و میزبان رویدادهای متعددی هست. با این که این هتل لولکس یه کوچولو گران قیمت هست اما می‌توانید مهمان آن شده یا در یکی از رستوران‌های آن به صرف صبحانه و سفارش غذا بپردازید.

عمارت Ihlamur

بشیکتاش( برترین کارها برای انجام دادن و دیدنی‌ها + توصیه‌ها)

این عمارت که در دره‌ی Ihlamur جایی بین ییلدیز و محله‌ی نیشانتاشیNisantasi واقع شده با داشتن سازه‌ای تماشایی یکی از زیباترین عمارت‌های استانبول محسوب می‌شود. بهتون توصیه می‌کنیم از این عمارت باشکوه که باغ شخصی سلطان احمد بود دیدن کرده و در کافه‌اش غذای دلپذیری نوش جان کنید.

اورتاکوی

بشیکتاش( برترین کارها برای انجام دادن و دیدنی‌ها + توصیه‌ها)

اورتاکوی که در همسایگی بشیکتاش قرار دارد یکی از محله‌های ساحلی مورد علاقه گردشگران بوده و بخاطر بازارهای متنوع و خیابان‌های باریک دلنشین با مغازه‌ها و کافه‌های بسیار و فضای پر از هیاهو و شلوغی معروف است. همچنین یکی از معروف‌ترین نقاط تجمع گردشگران و افراد محلی است. اگر اهل تفریحات شبانه هستید پس اورتاکوی را که بخاطر تفریحات شبانه‌اش، بارها، میکده‌ها و کلوپ‌های شبانه، میدان مشرف به تنگه بوسفوروس با کافه‌ها ، رستوران‌ها و مغازه‌های سیب‌زمینی کبابی فروشی معروف است را از دست ندهید.

غذای بیرون در بشیکتاش

بشیکتاش از آن جاهایی در استانبول است که 24 ساعته فعال بوده و شما می‌توانید هر ساعتی از روز جایی عالی برای خوردن غذا و سفارش نوشیدنی پیدا کنید. از رستوران‌های بسیار لوکس گرفته تا غذاخوری‌هایی که غذا‌های محلی و جهانی خوشمزه را با قیمتی مناسب عرضه می‌کنند. در ساحل هم می‌توانید از باغات چای، کافه‌ها و رستوران‌ها و همجنین منطقه‌های محبوب بشیکتاش مانند بازار معروف آن، رستوران‌های پشت بازار ماهی آن، بلوار بارباروس و خیابان Ihlamurdere دیدن کنید.

اگر می‌خواهید طعم یک غذای عالی را در بیرون تجربه کنید، باید سری به رستوران‌های Balkan و Sohretler Koftecisi( برای خوردن کوفته‌های عالی ترکی)، Asim Usta’nin Yeri (برای خوردن بهترین دونر در خیابان Mumcu Bakkal)، Kartal Restaurant Canim Cigerim در خیابان Sehit Dursun) و رستوران لوکس Vogue در خیابان Akaretler بزنید. مطمئنا تعریف قهوه ترک را در همه جای دنیا شنیده‌اید پس بهتون پیشنهاد می‌کنیم درکافه‌های خیابان authentic حتما نوشیدن این قهوه را امتحان کنید.

تفریحات شبانه در بشیکتاش

همانطور که گفتیم، بشیکتاش یک محله سرزنده و شلوغ است و شما در بخش‌هایی از آن همچون خط ساحلی، آکارتلر و نزدیک به بازار می‌توانید جاهایی عالی برای انواع تفریحات شبانه در استانبول پیدا کنید. Joker No:19، Craft Beer Lab، BeerHall و Thales از بهترین مکان‌ها هستند. و اگر می‌خواهید در جایی عالی تفریح کنید و به موسیقی خوب گوش دهید حتما سری به Insomnia Gastropub در خیابان Mumcu Bakkal،کلوپ Masquerade و بار Buddha در خیابان Gayrettepe بزنید.

در بشیکتاش کجا اقامت داشته باشیم؟

در خصوص اقامت در بشیکتاش، این محله میزبان اقامت‌های بسیاری است از هتل آپارتمان‌های ارزان قیمت و هتل‌های مجزا برای ساکنین و از هتل‌های دو ستاره گرفته تا پنج ستاره .

هتل‌های Royal Suites، Cheya و Meydan در نگاه اول از معروف‌ترین هتل‌های بشیکتاش هستند. اگر می‌خواهید هتل ایده‌ال خود را در بشیکتاش پیدا کنید به این سایت‌ها مراجعه کنید Booking.com، Besiktas و Trivago Besiktas Hotels. دراین سایت‌ها می‌توانید عکس‌ها، نظرات مشتریان و قیمت یک شب اقامت را خوانده و هتل مورد نظرتان را بصورت آنلاین رزرو کنید.

شما همچنین می توانید با شرکت ترک گشت در تماس باشید واز فایل های و بی شمار ما برای اجاره روزانه ماهیانه و سالیانه در بشیکتاش استفاده کنید

چطور به بشیکتاش برویم؟

از آنجایی که بشیکتاش یکی از محبوب‌ترین قطب‌های استانبول برای گردشگران و افراد محلی هست، بنابراین رفتن به آنجا آنچنان هم سخت نیست. اگر بخواهید از حمل ونقل داخل شهری استفاده کنید گزینه‌های زیادی پیش روی شماست. راه‌های رسیدن به این محل زیبا را امتحان کنید:

  • از Kadikoy، به وسیله کشتی
  • از UaKudar، به وسیله کشتی‌ها و قایق‌های عمومی
  • از Taksim ، با تاکسی‌های زرد(dolmus) یا اتوبوس عمومی
  • از سلطان احمد و Eminonu با ترن باغچیلار – کاتاباش(خط T1 ) به کاتاباش(آخرین ایستگاه)
  • Big Bus Istanbul Hop در Hop Off Tourist Bus .

اگر تمایل دارید با اتوبوس به آنجا بروید. جداول زمانی آن را در سایت Istanbul Municipality Public Busses جستجو کنید. و یا اگر در راه رفتن به آنجا هیجان مسافرت با قطار و قایق را ترجیح می‌دهید از سر زدن به سایت Istanbul Railway Network Map و Istanbul Ferry Lines Map پشیمان نخواهید شد.

از فرودگاه استانبول تا بشیکتاش

برای رفتن به بشیکتاش:

  • از این محله تا فرودگاه جدید استانبول حدود 43 کیلومتر(90 دقیقه) راه است که می‌توانید از شاتل‌های مخصوص فرودگاه با قیمت 18 لیر مسیر را طی کنید. اگر بخواهید با تاکسی بروید، هزینه شما حدود 30 لیر خواهد بود. همچنین می‌توانید با شاتل خصوصی که بهترین راه برای رفتن به آنجا و پیشنهاد ما نیز است خود را به آنجا برسانید.
  • طول مسیر از فرودگاه صبیحه گوکچنSabiha Gokcen و هزینه‌های آن نیز دقیقا به همین منوال است.

با شاتل خصوصی

از آنجایی که اخیرا افراد رزرو کرده سفر خوبی به هتل ما داشتن، ما بشدت سرویس Tranigo را بهتون پیشنهاد می‌کنیم. مطمئنا از انواع خدماتی که به مسافرها می‌دهند متعجب خواهید شد. آنها خدمات سریع، راحت، امن و ثابتی را به شما ارائه داده و ماشین‌هایی با مدل‌های متنوع از Micro برای 3 نفر گرفته تا مینی بوس برای 19 نفر و همچنین صندلی کودک را در اختیار مسافران می‌گذارند. آنها شما را در فرودگاه می‌بینند، برای حمل چمدانتان به شما کمک می‌کنند، شما را به هتل رسانده و دوباره در حمل چمدانتان به شما کمک می‌کنند. پس سفر به بشیکتاش یک سفر بیاد ماندنی برای شما خواهد بود.

5/5 - (4 امتیاز)

مقایسه ملک ها

مقایسه