آسان انتخاب کنید

سیستم بهداشت و درمان در ترکیه

سیستم بهداشت و درمان در ترکیه

تشکیلات خدمات بهداشتی و درمانی در ترکیه اساسا زیر مجموعه ی از وزارت سلامت این کشور است که توسط سازمان تامین اجتماعی ، دانشگاه ها، وزارت دفاع، پزشکان خصوصی، دندان پزشکان و دارو سازان اداره میشود. نظام بیمه ترکیه با کمک بیمه های ملی و بیمه های خصوصی برای تامین رفاه مردم تلاش میکنند. و جالب اینجاست که دولت رقمی بیش از 80 درصد هزینه های دارویی مردم را متقبل میشود. موضوعی پر اهمیت که در رضایت عمومی مردم از نظام خدمات درمانی این کشور تاثیر بسزایی دارد. به دنبال اجرای برنامه تحول سلامت در سال2003 تحولات مثبت زیادی در حوزه سلامت در ترکیه اتفاق افتاد و این کشور به استاندارد های بهداشتی جهانی دسترسی پیدا کرد.

سیستم بهداشت و درمان در ترکیه
  • مهم ترین ویژگی مثبتی که خدمات بهداشتی ترکیه را از سایر کشور ها متمایز میکند، اجرای سیستم نوبت دهی است.

به کمک این فرایند که به درخواست بیماران در روز و ساعت مقرر تنظیم میشود از انتظار در بیمارستان ها، صف های طولانی و اتلاف وقت جلوگیری میشود. مراکز سلامت مادرها و پزشک کودک، درمانگاه های خانواده، خدمات پیشرفته ای را در سیستم بهداشت ترکیه ارائه میکنند. در سال های اخیر در ترکیه کاهش چشمگیری در مرگ و میر مادران و نوزادان، بیماران واگیر دار و مرگ ماشی از عدم تزریق واکسن صورت گرفته است.

مهم ترین دلیل این امر ارائه خدمات اولیه مراقبت های بهداشتی به شیوه ای با کیفیت بالا، کامل و مجهز است.

  • نکته مثبت دیگر در سیستم سلامت ترکیه، افزایش ظرفیت بیمارستان ها و افزایش تعداد تخت هاست. دسترسی آسان بیماران به دارو ها، وسایل پزشکی و تجهیزات طبی از دیگر نکات مثبت است.

به کمک سیستم بیمه درمانی قراردادهایی با کلیه داروخانه ها بسته شده و بیماران تنها با پرداخت تفاوت اندکی میتوانند داروها را خریداری کنند. یکی دیگر از تغییرات مثبت سیستم بهداشتی ترکیه که آن را از سایر کشور ها متمایز میکند، امکان دسترسی آسان به تجهیزات پزشکی است. سیستم بهداشتی ترکیه مدت زیادی است که در حال توسعه بوده و بادرک پیوسته از این موضوع، این پیشرفت را ادامه میدهد.

مهمترین وجه تمایز این سیستم با سایر کشور ها اعتماد مردم ترک به پزشکان و سیستم درمانی و خدماتی کشورشان است.

 برای بهره مند شدن اتباع خارجی از خدمات بهداشتی در ترکیه دو گزینه وجود دارد:

برای بهره مند شدن اتباع خارجی از خدمات بهداشتی در ترکیه دو گزینه وجود دارد:

1: بیمه سلامت عمومی که از سوی دولت تعیین شده است.

2: بیمه های خصوصی. بیمه سلامت خصوصی حداقل حقوق تضمینی قید شده را که طبق بخشنامه شماره 9 به تاریخ 6 ژوئن 2014 ابلاغ شده، تحت پوشش قرار میدهد.

برای اخذ مجوز اقامت در ترکیه بیمه سلامت خصوصی مورد نیاز است. این بیمه از سوی شرکت های بیمه ای فعال و مختلف در سراسر کشود تامین میشود. هر شرکتی شرایط منحصر به خودش را دارد. این خدمات بسته به نوع شرکت ها و نوع درخواست های شما ممکن است متفاوت باشد.

بیمه دانشجویان خارجی در ترکیه

بیمه دانشجویان خارجی در ترکیه

دانشجویان خارجی محصل در ترکیه هم که چنانچه در عرض سه ماه پس از تاریخ ثبت نام در دانشگاه درخواست دهند، بدون نیاز به شرط مجوز اقامت یکساله میتوانند بیمه شوند. درمورد دانشجویانی که ظرف این مدت برای بیمه درخواست نکردند، طی دوره آموزششان مقررات بیمه عمومی درمورد ان ها صدق نمیکند.

خانه های بهداشت در ترکیه

خانه های بهداشت محله در راستای طرح هدفمندی پزشک خانواده و ارتقای سیستم بهداشت و درمان در ترکیه از سال 2010 در کلیه شهرها شروع به فعالیت کردند. هدف از ایجاد این مراکز پیگیری و ارزیابی منظم افراد است.

پزشکان خانواده موظفند خدمات پیشگیریف راهنمایی های بهداشتی و سلامتی، درمان بهداشتی، تشخیص اولیه و درمان و توانبخشی جامع و مداوم را برای هر فرد ارائه دهند. خانه های بهداشت محله در تمامی محله ها فعال هستند و در حال حاضر با حضور یک پزشک عمومی و یک پرستار به صورت رایگان خدماتی مثل معاینه، تزریقات، پانسماان، واکسیناسیون، آزمایش های سالیانه و خدمات اورژانس و… را انجام میدهند.

  • نکته ای که وجود دارد این است که در صوزتی که نیاز به انجام آز مایش و امور درمانی تخصصی باشد که در توان آن مرکز نباشد، برای انجام آن ها شما را به بیمارستان ها و مراکز تخصصی معرفی میکنند.

اتباع خارجی هم که دارای اقامت قانونی باشند میتوانند از خدمات این مراکز استفاده کنند.

شما هم میتوانید برای بهره مندی از این خدمات همراه با اصل کارت اقامت معتبرو یک کپی از آن به نزدیک ترین خانه بهداشت محله تان مراجعه کنید و فرم ثبت نام را پر کنید و تشکیل پرونده دهید و حتی اگر بیمه سلامتی هم نداشته باشید، میتوانید از خدمات رایگان این مراکز استفاده کنید.

بیمارستان ایستینیه استانبول :

تعدادی از معروف ترین بیمارستان های دولتی استانبول

بیمارستان ایستینیه استانبول :

این بیمارستان در سال 1984 به عنوان کلینیک مراقبت از بیماری های عفونی و سل تاسیس شد و به مرور تا سال 1968 به تعداد تخت های آن افزوده شد تا توانست به عنوان بیمارستان فعالیت رسمی خود را شروع کند درذحال حاضر بیمارستان ایبستی نیه خدمات درمانی را در قالب واحد دیالیز، بخش پرتو درمانی، بیوشیمی، آسیب شناسی، میکروبیولوژی و آندوسکوپی به مراجعه کنندگان ارائه میدهد. این مرکز در منطقه ایستی نیه استانبول واقع شده است. همچنین این مرکز یک کلینیک مراقبت در منزل نیز دارد که به بیماران خاص خدمات پزشکی در منزل ارائه میدهد.

https://istinyedh.saglik.gov.tr/

Adres: İstinye Mh., İstinye Cd. No:54, 34465 İstinye /Sarıyer/İstanbul

بیمارستان باکرکوی استانبول

بیمارستان باکرکوی استانبول

این بیمارستان در قسمت اروپایی شهر استانبول قرار دارد. این بیمارستان از سال 1984 تا 1951 به حمایت دکتر مظهر عثمان ساخته شد. این بیمارستان در زمینه های نورولوژی، روانپزشکی، جراحی مغز و اعصاب و فیزیو تراپی فعالیت دارد و از مراکز درمانی تخصصی روانپزشکی، ترک اعتیاد و اعصاب و روان در استانبول محسوب میشود. مسئولان بیمارستان در سال 2008 موزه ای از اسناد، تحقیقات و دستاوردهای خود تاسیس کردند. بیمارستان دانشگاه استانبول یا جراح پاشا در سال 2002 میلادی تاسیس شد و به طور تخصصی در زمینه سرطان سینه فعالیت میکند. این بیمارستان در منطقه فاتیح استانبول واقع شده و در بیمارستان خدمات تخصصی در زمینه درمان سرطان سینه ، جراحی های مرتبط، ابزار های پزشکی تشخیص سرطان، بیولوژی، پاتولوژی، مرکز پزشکی هسته ای، آنکولوژی- پزشکی، رادیو لوژی و جراحی های پلاستیک و زیبایی به بیماران و مراجعه کنندگان ارائه میشود.

Home

Address: Güneştepe, Doğanbey Cd. No:1, 34164 Güngören/İstanbul

از سایر بیمارستان های دولتی شهر استانبول میتوان به بیمارستان دولتی آرناوات کوی، بیمارستان دولتی کیرارج، مرکز اورژاانس مال تپه و سنترال هاسپیتال استانبول و بیمارستان لطیفه نوری مورات اشاره کرد.

معروف ترین بیمارستان های خصوصی استانبول

معروف ترین بیمارستان های خصوصی استانبول

هزینه های درمان در بیمارستان های استانبول متناسب با دولتی یا خصوصی بودن مراکز درمانی بسیار متفاوت است. این هزینه در بیمارستان های دولتی کمتر از نصف بیمارستان های خصوص است. البته که در مراکز درمانی دولتی تنها بیمه سگه کا که به نوعی مشابه بیمه تامین اجتماعی در ایران است قابل قبول است و افراد زمانی که دارای شهروندی کشور ترکیه باشند، میتوانند از خدمات آن استفاده کنند. از طزف دیگر بیمه های خصوصی تنها در بیمارستان های خصوصی و داروخانه های طرف قرارداد آن ها مورد پذیرش است.

بیمارستان فلورانس نایتینگل استانبول

بیمارستان فلورانس نایتینگل استانبول

این بیمارستان یکی از فعال ترین و مجهز ترین بیمارستان های شهر استانبول ترکیه است که نام خود را از پرستار معروف انگلیسی گرفته است. این مرکز تمامی خدمات خود را 7 روز هفته و 24 ساعت شبانه روز ارائه میکند و کادر درمانی بسیار مجرب هستند.

بیمارستان نایتینگل در سال 1989 افتتاح شد و درحال حاضر یکی از پیشرو ترین مراکز پزشکی و تحقیقات ترکیه محسوب میشود. از دیگر ویژگی های این مرکز درمانی ظرفیت بالای پذیرش بیمار در آن است. به طوری که سالانه نزدیک به 70000 بیمار از خدمات بخش های مختلف آن استفاده میکنند. بیمارستان فلورانس نایتینگل اولین مرکز درمانی کشور ترکیه بود که به کمیسیون مشترک بین المللی سلامت پیوست. در حال حاضر این بیمازرستان خدمات خودش را در بخش تشخیص و درمان سرطان سینه، استخوان و مفاصل، بخش سرطان، بخش کبد و کلیه، گوارش، مرکز قلب و مغز و سایر بخش ها ارائه میدهد.

سایر بخش ها و شعبه های مرتبط با بیمارستان نایتینگل در شهر استانبول مراکزی مثل کادیکوی، شیشلیگ، بو کتوک فلورانس هاسپیتال و گایری طبه هستند.

https://www.florence.com.tr/gayrettepe-florence-nightingale-hastanesi

Adres:Cemil Aslan Güder Sok. No: 8 Gayrettepe – İstanbul

بیمارستان آجی بادم استانبول

بیمارستان آجی بادم استانبول

این بیمارستان انواع خدمات تشخیصی و درمانی را به مراجعه کنندگان خود ارائه میدهد. این بیمارستان مجهز به پیشرفته ترین فناوری های پزشکی است. این مرکز از سال 1991 میلادی به طور تخصصی در حوزه درمان سرطان، پرتو درمانی، مرکز باروری، مرکز اطفال، پزشکی هسته ای، جراحی با ربات و پیوند اعضا فعالیت خود را آغاز کرده است. بیمارستان ها و مراکز درمانی آجی بادم در بیشتر مناطق استانبول دارای کلینیک و بخش های درمانی است که برخی از آنه ها در مناطق کادیکوی، باکرکوی و اتیلر هستند.

https://www.acibadem.com.tr/

بیمارستان آمریکایی استانبول

بیمارستان آمریکایی استانبول

این بیمارستان یکی از مراکز درمانی فوق تخصصی شهر استانبول است که به آن امریکن هاستانسی هم میگویند. این بیمارستان دسترسی خوبی به وسایل نقلیه عمومی دارد. این بیمارستان در سال 1920 با نام انگلیسی کنستانتینو پلی تاسیس شد و تا سال ها با همین نام فعالیت میکرد. در سال 1995 بنیاد ؟ حق مالکیت این بیمارستان را خریداری کرده و تمام بخش های آن را بازسازی کرد. این بیمارستان در منطقه نیشانتاشی استانبول واقع شده است. امریکن هاستانسی در زمینه پزشکی هسته ای، فناوری های پرتو پزشکی، مراقبت های بهداشتی و عمل های سرپایی به مراجعه کنندگان خود خدمات ارائه میدهد. این بیمارستان به شیوه کاملا مدرن ارائه میشود و مراجعان در بدو ورود معاینات و آزمایش های لازم را انجام داده و در صورت نیاز به بخش های دیگر منتقل میشوند.

https://www.amerikanhastanesi.org/giris-sayfasi

 بیمارستان خصوصی استانبول

بیمارستان خصوصی استانبول

این بیمارستان در سال 1995 میلادی به عنوان یکی دیگر از مراکز درمانی خصوصی شهر استانبول تاسیس شد و در حال حاضر جز ده بیمارستان برتر ترکیه محسوب میشود. بیمارستان خصوصی استانبول خدمات خود را در 4 بخش اصلی رمانی، جراحی، بخش عمومی، فیزیوتراپی و عکس برداری ارائه میدهد. این بیمارستان در منطقه ایکی تلی استانبول واقع شده است.

https://www.istanbulhospital.com.tr/

بیمارستان نیشانتاشی استانبول

بیمارستان نیشانتاشی استانبول

این بیمارستان بخشی از هلدینگ اورتا دائو است . اورتا دائو یکی از معروف ترین هلدینگ های ترکیه است که شرکت های زیرمجموعه آن علاوه بر حوزه درمان، لوجستیک و… در حوزه ساخت و ساز نیز فعالیت دارند. این بیمارستان خدمات فوق التخصصی خودش را در زمینه های کودکان و اطفال، رژیم و لاغری، ارتوپد، جراحی بینی، پوست و مراقبت های زیبایی، قلب و عروق، کلینیک زایمان، درمان چاقی و بخش اورژانس ارائه میدهد. این بیمارستان در محله شیشلی بالی پوناک واقع شده است.

https://nisantasihastanesi.com.tr/

Adres: Valikonağı Cad. Fulya Sok. No:5 P.K.:34365 Nişantaşı / İstanbul

5/5 - (5 امتیاز)

Compare listings

Compare
error: Alert: محتوا محافظت شده میباشد!!