آسان انتخاب کنید

زندگی و سرمایه گذاری در شیشلی 2021

موقعیت منطقه شیشلی استانبول

شیشلی استانبول یکی از جذاب ترین مناطق تاریخی استانبول است که در بخش اروپایی این شهر واقع شده است. این شهر دارای یک مسجد معروف ، مسجد شیشلی است در ادامه با شرکت ترک گشت برای بررسی منطقه شیشلی استانبول همراه باشید…

این یکی از 39 شهرداری در شهر بزرگ استانبول است. از شرق با شهرداری بشیکتاش ، از شمال با منطقه ساریر ، از غرب با ایوپ ، کایتهانه و بی اوغلو از جنوب هم مرز است.

جمعیت منطقه شیشلی استانبول در سال 2017 318 هزار نفر بود ، که در مساحتی به وسعت 35 کیلومتر مربع پراکنده شد ، که توسط چندین محله در شیشلی، مانند منطقه نیشانتاشی ، مجیدیه کوی ، اوک میدان ، با تراکم جمعیت 9100 نفر در هر کیلومتر مربع. شما همچنین برای اجاره آپارتمان روزانه و ماهیانه در شیشلی میتوانید با شرکت ترک گشت در ارتباط باشید.

مساحت کلی منطقه  شیشلی استانبول 30 کیلومتر مربع می باشد و در شمال میدان مشهور تکسیم قرار دارد. این منطقه در همسایگی محله های مهمی چون محله بی اوغلو ، محله بشیکتاش، و محله ساریر قرار گرفته است. دسترسی راحت به مناطق مهم استانبول و سیستم حمل و نقل این منطقه از ویژگی های قابل توجه آن می باشد.

 تاریخچه

بسیاری از بناها و ساختمان هایی که در منطقه شیشلی استانبول قرار دارند قدمتشان به قرن نوزدهم میلادی باز می گردد. این منطقه جاذبه های تاریخی و گردشگری متعددی دارد. مهم ترین دلیل جلب گردشگران به این منطقه نیز معماری جذاب و کاشی کاری های بناهای موجود در شیشلی می باشد. براساس مستندات تاریخ استانبول سیر تکامل منطقه شیشلی و تبدیل آن به منطقی کنونی به شرح زیر است:

در قرن 17، منطقه شیشلی پر از گورستان های مختلف بوده و منطقه مسکونی محسوب نمی شد.

  پس از گذشت سال ها در قرن 18 ام، تاکستان ها، مزارع جو و باغ های مختلفی در منطقه شیشلی احداث شد.

در قرن 19 ام احداث کارخانه های مختلف آبجو سازی و مناطق صنعتی و افتتاح بیمارستان کودکان در سال 1898 باعث پیشرفت و گسترش این منطقه شد و مهاجرین غیر مسلمان زیادی به این منطقه وارد شدند و آن را به محله یهودی نشین و ثروتمندی تشکیل دادند.

برای اولین بار ترانس برق در سال 1913 وارد شیشلی شد و در دهه 1920 میلادی مجتمع های ساختمانی متعددی در منطقه شیشلی در استانبول شیشلی ساخته شدند.

  پس از انقلاب ترکیه، این منطقه به عنوان یکی از محله های بسیار با کلاس و گران قیمت ترکیه شناخته می شد.

 جاذبه های گردشگری منطقه شیشلی استانبول

همانطور که اشاره شد تاریخ غنی این منطقه و بناهای منحصر به فردش، آن را به یکی از جذاب ترین مناطق کشور ترکیه برای گردشگری تبدیل کرده است. برخی از ساختمان های معروف این منطقه عبارتند از: موزه نظامی یا موزه ارتش، سالن های کنسرت  مراکز نمایشگاهی متنوع، سینما ها و تماشا خانه های معروف، دانشگاه های معتبر، استادیوم فوتبال گالاتاسرای، مراکز خرید، مغازه ها و بوتیک های متنوع، رستوران ها و بارهای معروف و … . در ادامه ویزگی های برخی از مهم ترین این جاذبه ها را به اختصار بیان میکنیم. اگر قصد سفر به استانبول را دارید توصیه می شود فرصت بازدید از این منطقه دیدنی را از دست ندهید.

موزه آتاتورک

موزه آتاتورک یا خانه آتاتورک (Ataturk Museum)

اگر آشنایی ابتدایی با تاریخ استانبول داشته باشید به احتمال زیاد می دانید که آتاتورک مهمترین رهبر کشور ترکیه بوده است که نقش اصلی در به استقلال رسیدن این کشور را داشته است و بنیان گزار و اولین رئیس جمهور ترکیه می باشد. یکی از خانه هایی که مصطفی کمال آتاترک در آن زندگی می کرده در منطقه شیشلی استانبول قرار دارد. در حال حاضر این بنا موزه شده و با نام موزه آتاترک شناخته می شود. بنای این خانه در سال 1908 ساخته شده است و سه طبقه به رنگ صورتی می باشد. در این موزه وسایل شخصی و مورد استفاده و تصاویر و یادداشت هایی از زندگی روزانه آتاتورک به نمایش گذاشته شده است. وقایع بسیاری از جمله جنگ استقلال و حمله به استانبول در طی سکونت وی در این خانه اتفاق افتاده است و بازدید کنندگان می توانند تجربه واقعی از زندگی این شخص مهم در آن برهه زمانی و اطلاعاتی دربازه فرهنگ ترکیه به دست آورند.

قصر ایلامور

قصر ایلامور (ihlamur)

قدمت بنای قصر ایلامور به دوره امپراطوری عثمانی باز می گردد و در حال حاضر به عنوان یک موزه عمومی مورد استفاده قرار می گیرد. دور تا دور قصر ایلامور درختان بلندی قرار دارد و دو عمارت بزرگ میراسیم و میات در این قصر زیبا واقع شده اند. طراحی داخلی این دو عمارت برخی از ویژگی های معماری ترکی مرتبط با قرن 19 ام را با معماری غربی ترکیب کرده است. فضای سبز و دلباز این بنا، آن را به محل دلنشین برا استراحت و گذراندن دقایقی در آرامش تبدیل کرده است.

مسجد تسویکیه

مسجد تشویکیه

مسجد تشویکیه توسط سلطان عبد المجید اول به سبک معماری نئو باروک، که یک سبک اروپایی می باشد، ساخته شده است. این مسجد  یکی از نقاط تاریخی مهم منطقه شیشلی محسوب می شود و ستون های سنگی سفید رنگ در ورودی مسجد، ویژگی منحصر به فرد آن است. بد نیست اشاره کنیم که تزئینات به کار رفته در ساخت نمای بیرونی نمایانگر دوره ای از تاریخ است که خاندان سلطنتی در این محل اقامت داشتند.

موزه ارتش استانبول

موزه نظامی یا موزه ارتش استانبول (military museum)

قدمت آغاز فعالیت این موزه به سال 1950 میلادی باز می گردد. این موزه در محله هربیه منطقه شیشلی واقع شده است، که آکادمی هنر های امپراطوری عثمانی در زمان های گذشته در آنجا قرار داشته است. در این موزه بازدیدکنندگان می توانند از مجموعه های مختلفی از تفنگ ها، تپانچه ها، توپ ها، گلوله ها و لباس های رزم مختلف دیدن کنند و تاریخچه 1000 ساله فعالیت های نظامی در این بخش از جهان را مرور نمایند. در موزه ارتش استانبول بیش از 9 هزار قطعه نظامی مختلف از زمان امپراطوری بزرگ عثمانی تا زمان جنگ جهانی اول نمایش داده می شود. اگر شما هم به بحث های پیرامون ارتش و جنگ علاقه مند هستید توصیه می شود بازدید از این موزه را از دست ندهید. بهترین زمان بازدید از موزه ارتش بعد از ظهر ها است که قدیمی ترین گروه نظامی دنیا به پخش موسیقی زنده در محوطه این موزه اقدام می کنند.

گالری هنر های مدرن

گالری هنر های نوین مکا

اگر هنرمند هستید یا به هنر علاقه دارید بازدید از این گالری ممکن است برای شما جالب باشد. گالری هنر های نوین مکا خلاقیت را در کارهای هنری جدید ادغام کرده و آثار نوینی را ارائه نموده است. در این گالری بسیاری از هنرمندان خلاق ترک که آثارشان ارزشمند و قابل توجه است و در سطح جهانی صاحب سبک هستند جمع آوری شده است.

پارک ماچکا

پارک ماچکا

این پارک زیبا درای فضای سبز و زیبایی های طبیعی فوق العاده ای می باشد. همچنین در این پارک یک تلکابین قرار دارد که بر فراز شهر و تا میدان تکسیم حرکت می کند و شما می توانید با سوار شدن به آن از تماشای منظره شهر لذت ببرید.

کلیسا شیشلی

کلیساها و صومعه های شیشلی

در منطقه شیشلی کلیساها و صومعه های متعدد و دیدنی وجود دارد که هنوز هم مسیحیان و پیروان یهود از آنها برای عبادت استفاده می کنند. برخی از معروف ترین این کلیساها عبارت اند از: کلیسای پیتر و پائول، باسیلیکا سنت پیتر، کلیسای لوتران استانبول، کلیسای سنت بنو. نکته قابل توجه این است که اکثر این کلیسا ها و صومعه ها اجازه ورود به گردشگران را می دهند و بازدید از آن ها رایگان است.

با تماشای ویدئو زیر با حال و هوای این منطقه بیشتر آشنا شوید.

مراکز خرید منطقه شیشلی استانبول

به جرات می توتن گفت که منطقه شیشلی یکی از مناسب ترین مناطق استانبول برای خرید است چرا که مراکز خرید بزرگ و متععدی در آن واقع شده است. توصیه می شود که اگر قصد اقامت در استانبول را دارید حتما به مراکز خرید این منطقه سر بزنید. در ادامه به معرفی برخی از مهم ترین مراکز خرید این منطقه خواهیم پرداخت.

مرکز خرید جواهر استانبول

مرکز خرید جواهر در سال 2005 افتتاح شد و دارای 6 طبقه و بیش از 300 فروشگاه است.

این مرکز خرید بزرگ ترین مرکز خرید در اروپا و دومین مرکز خرید بزرگ دنیا است.

دومین ساعت بزرگ دنیا بپردازید که در سقف این مرکز خرید نصب شده است.

  رستوران ها و کافه های متنوع و لوکس با غذاهای خاص وغذا های محلی ترکیه را می توان در مرکز خرید بزرگ جواهر پیدا کرد.

  12 سینمای مجهز در مرکز خرید جواهر قرار دارد که فیلم های روز ترکیه و جهان در آنها به نمایش گذاشته می شود.

مرکز خرید آدرس استانبول و دکوراسیون منزل

این مرکز خرید محبوب و شلوغ برای خرید وسایل منزل می باشد.

در این مرکز خرید فروشگاه های پوشاک نیز وجود دارد اما اغلب فروشگاه های این مرکز خرید مختص مبلمان و لوازم تزئینی منزل می باشد.

مرکز خرید آستوریا استانبول (Astoria Shopping Center)       

مرکز خرید آستوریا در یک برج اداری واقع شده که تنها 4 طبقه از آن برج فروشگاه تجاری است.

در این مرکز خرید رستوران و کافی شاپ هم های لوکس و متنوعی قرار دارد.

مرکز خرید پروفیلو استانبول (Profilo Shopping Center)

مرکز خرید پروفیلو در سال 1997 میلادی افتتاح شد.

این مرکز خرید مدرن به نسبت مراکز خرید بزرگ استانبول مانند جواهر کوچک است اما ارزش بازدید را دارد.

فروشگاه های لوازم منزل و لوازم کودک این مرکز خرید مورد توجه گردشگران و مردم محلی قرار می گیرد.

مرکز خرید سیتیز نیشانتاشی (City’s Nişantaşı)

سالانه 8,126,000 نفر از این مرکز خرید دیدن می کنند.

این مرکز خرید دارای فودکورت غنی و سالن تئاتر و سینما می باشد.

سالانه 1,500,000 نفر فقط به خاطر تماشای فیلم به مرکز خرید سیتیز نیشانتاشی مراجعه می کنند.

در این مرکز خرید 155 برند شعبه دارند.

فستیوال های متعددی در این مکان برگزار می شوند که شرکت در آنها برای عموم آزاد است.

مرکز خرید کانیون (Kanyon)

مرکز خرید کنیون مشابه به گرند کنیون امریکا می باشد و دارای 160 فروشگاه است.

دلیل نام گذاری مرکز خرید کانیون نوع معماری آن است که از دره کانیون الگوبرداری شده است.

این مرکز خرید دارای فودکورت و سینما می باشد.

مرکز خرید اوزدیلک پارک (ÖzdilekPark Istanbul)

این مرکز خرید دارای فروشگاه های متنوع از برند های مختلف می باشد.

مرکز خرید اوزدیلک پارک دارای مکان های خوبی برای تفریح کودکان می باشد.

همچنین سینمای این مرکز خرید و فودکورت آن با غذاهای محلی و بین المللی مورد توجه بازدیدکنندگان قرار می گیرد.

مرکز خرید بومونیتی پارک (Bomonti Park)

این مرکز خرید دارای شعبه های متعددی در ترکیه است که یکی از آنها در منطقه شیشلی قرار دارد.

در این مرکز خرید انواع برندها دارای فروشگاه می باشند.

مراکز تفریحی، زمین های بازی کودکان و فروشگاه های مخصوص کودکان مرکز خرید بومونیتی پارک بسیار مشهور است.

محله های شیشلی استانبول

منطقه شیشلی شامل 25 محله کوچک دیگر می باشد که در جدول زیر نام هریک از آنها را مشاهده می کنید.

1Gülbahar Mah
2Mecidiyeköy Mah
3Paşa Mah
4Mahmut Şevket Paşa Mah
5Fulya Mah
6Halide Edip Adıvar Mah
7Kuştepe Mah
8Feriköy Mah
9Merkez Mah
10Eskişehir Mah
1119 Mayıs Mah
12Teşvikiye Mah
13Yayla Mah
14Bozkurt Mah
15Duatepe Mah
16İzzet Paşa Mah
17Meşrutiyet Mah
18Cumhuriyet Mah
19Esentepe Mah
20Halil Rıfat Paşa Mah
21İnönü Mah
22Kaptanpaşa Mah
23Ergenekon Mah
24Harbiye Mah
25Halaskargazi Mah

سرمایه گذاری در شیشلی یک فرصت هیجان انگیز برای سرمایه گذاران استانبولی است. موقعیت محلی و شهرت منطقه برای قیمت های بالا به این معنی است که املاک شیشلی برای سودهای متوسط و بلند مدت و درآمد بالای اجاره ایده آل است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد املاک و مستغلات در شیشلی امروز با ما تماس بگیرید. خریدارانی که به دنبال املاک در شیشلی در سمت اروپایی استانبول هستند می توانند از نمونه کارهای قابل توجه املاک و مستغلات برخوردار شوند که بهترین بازارهای ترکیه را برجسته می کند. طیف گسترده ای از این خانه ها شامل آپارتمان های استودیویی برای کارگران ساکن شهر ، املاک تجاری برای سرمایه گذاران باهوش و پنت هاوس های میلیونی برای خریدارانی است که دکوراسیون منزل شیک و بهترین سبک زندگی لوکس را می خواهند. به عنوان منطقه ای که برای آسمان خراش های کلاس جهانی مشهور است ، املاک گسترده ای از خانه های فروشی بیش از چهار دیواری است. همچنین خریداران از یک سبک زندگی منحصر به فرد و منطقه منحصر به فرد در استانبول استفاده می کنند.

در کجای شیشلی ملک بخریم؟

25 محله به خریداران آپارتمان انتخاب مکان گسترده ای ارائه می دهند و هر یک از ویژگی های منحصر به فرد برای برجسته کردن آنها برخوردار است. با این حال ، مناطق خاص محبوبیت بیشتری نسبت به مناطق دیگر نزد خریداران املاک شیشلی و دلایل موجه دارند.

نیشانتاشی:

این منطقه جدید با مضامین معماری Art Nouveau از ساختمانهای بی انتها و کلاسیک مشهور است ، اما همچنین مکانی است که اگر یک ساختمان جدید ، یک آپارتمان لوکس در طبقه بالا با تعداد زیادی فضا و معماری تمیز و همراه با یک پنت هاوس می خواهید جستجو کنید. شیوه زندگی. منطقه Nisantasi همچنین شامل محله محبوب Tesvikiye است که به دلیل تجارت جهانگردی برای سرمایه گذاران ایده آل ایده آل است.

مجیدیه کوی:

سبک زندگی سریع Mecidiyekoy به عنوان قطب تجارت و خرید ، کارگران شهری و سرمایه گذاران املاک و مستغلات را به سمت خود جذب می کند. بسیاری از آپارتمانهای جدید ساخته شده دارای امکانات متنوعی در سبک زندگی مانند استخرهای شنا ، سالن های بدنسازی در محل ، مراکز آبگرم ، گلدان و خدمات دربان هستند. برای افراد بدون اتومبیل ، این محله دارای اتصالات حمل و نقل عمومی عالی است.

بومونتی:

سرمایه گذاران املاک و مستغلات که خواهان افزایش سرمایه بلند مدت سودآور هستند ، باید به منطقه بومونتی در حال ظهور که زمین بازی معماری با بسیاری از آپارتمان های طراح در بازار است ، نگاه کنند. ساکنان می توانند طی 30 دقیقه با پای پیاده به سمت تکسیم ، قلب استانبول جدید بروند.

کورتولوش:

در انتهای پایین پرانتز قیمت گذاری ، کورتولوش فرصت های عالی خریداران اولین بار را برای سوار شدن به نردبان ملک ارائه می دهد. این منطقه در فاصله کمی از همسایگان بشیکتاش ، نیشانتاشی و تکسیم بارها ، رستوران ها و مغازه ها را در آستان شما ارائه می دهد و برای خانواده ها مناسب است.

دلایل بررسی املاک و مستغلات برای فروش در شیشلی

دلایل اینکه شیشلی یک بازار ایده آل املاک و مستغلات برای استفاده از آن است ، فراوان است. این کمنطقه علاوه بر اینکه مکانی مطلوب برای زندگی در استانبول است ، گزینه های مختلف زندگی را برای خریداران مجرد ، زوج ها و خانواده ها ارائه می دهد. حمل و نقل عالی به بسیاری از مناطق استانبول دسترسی به آن را آسان می کند ، و وفور مراکز خرید ، غذاخوری و سرگرمی همه زیر یک سقف است. بعضی از مناطق پتانسیل انبوه برای رشد طولانی مدت را دارند ، در حالی که املاک تجاری و کسانی که به دنبال یک پایگاه تجاری هستند در آستانه خود مشتری فوری و همیشه در حال جذب مشتری های فراون هستند. نقدینگی بازار املاک و مستغلات به لطف وضعیت برجسته آن ، درصورتی که بخواهید سرمایه خود را به آجر و ملات تبدیل کنید ،میزان سود نقدی آن بالا است.

قیمت خانه در منطقه شیشلی

 ساختار شهری منطقه شیشلی و ترکیب دلنشینی که از معماری اروپایی مدرن و سنتی در این منطقه مشاهده می شود آن را به منطقه ای جذاب برای زندگی تبدیل کرده است. مد و فرهنگ و ساختار انسانی حاکم بر این منطقه آن را به محله ای گران قیمت و محل زندگی ثروتمندان تبدیل شده است. این منطقه دارای ویژگی های مهمی است که از جمله آنها می توان به مراکز تجاری و سرگرمی بروز، هوایی تمیز و خوب، نزدیکی به منطقه ساحلی، رفت و آمد آسان و سایر امکانات رفاهی اشاره کرد. به همین دلیل بسیاری از کسانی که قصد سرمایه گذار ی یا مهاجرت به استانبول را دارند این منطقه را برای خرید خانه و آپارتمان انتخاب می کنند. به دلیل همین امکانات و شرایط و افزایش تقاضا و همچنین پروژه های مسکونی نوساز و فول امکانات قیمت ملک در این منطقه بالا است.

برخی از مهم ترین ویژگی های شیشلی استانبول که این منطقه را برای سرمایه گذاری پر سود و زندگی ایده آل می کند عبارتند از :

موقعیت جغرافیایی خاص و قرار داشتن در خروجی پل بوسفور-که دو بخش اروپایی و آسیایی استانبول را به هم متصل می‌کند.

نزدیکی به میدان تقسیم و مرکز شهر.

مسکونی، گردشگری و تجاری بودن منطقه.

سیستم بزرگ حمل‌ونقل و تسهیل رفت‌وآمد ( اتوبوس‌ها، حمل‌ونقل داخلی و خط مترو)

دسترسی به خدمات رفاهی از جمله بیمارستان‌ها، مراکز دولتی و خصوصی، مدارس و دانشگاه‌ها و همچنین کلوپ‌ها و هتل‌ها.

دسترسی به خدمات تفریحی رستوران ها، کافه ها، سالن های سینما و تئاتر و استادیوم فوتبال و مراکز خرید معروف.

مساجد، کلیساها و همچنین کنیسه‌های یهودیان.

وجود موسسات آموزشی از جمله 14 مرکز پیش دبستانی، 36 مدرسه ابتدایی و 29 مدرسه متوسطه.

وجود دو بیمارستان دولتی، 18 بیمارستان خصوصی و 201 داروخانه.

اگر قصد خرید ملک در شیشلی استانبول را دارید، کارشناسان ترک گشت ، در همه مراحل خرید و اجاره خانه و آپارتمان در این محله و سایر مناطق استانبول ترکیه همراه شما خواهند بود. لازم به ذکر است که هزینه ترنسفر و اقامت کلیه مشتریان ترک گشت در طول پروسه خرید ملک در ترکیه رایگان بوده و شما مهمان اقامتگاه ها و سرویس های ترنسفر ویژه مهمانان ترک گشت خواهید بود.

 اجاره خانه در شیشلی استانبول

با توجه به این که در این منطقه چندین دانشگاه مهم استانبول از جمله دانشگاه مارمارا، دانشگاه  استانبول بیلگی، دانشگاه بیکنت باغچه شهیر، دانشگاه خلیج و دانشگاه نیشانتاشی در منطقه شیشلی قرار دارند بسیاری از دانشجویان خارجی به دنبال اجاره آپارتمان یا سوئیت در این منطقه می باشند. از طرفی سفارت انگلیس نیز در نزدیکی این منطقه و در محله نیشانتاشی قرار دارد به همین دلیل بسیاری از دانشجویانی که برای وقت سفارت به استانبول سفر می کنند علاقه مند به اجاره خانه در شیشلی می باشند. تقاضای بسیار باعث افزایش عرضه مورد های اجاره در این منطقه شده است. اگر قصد اجاره خانه در شیشلی استانبول را دارید می توانید از مشاوران ترک گشت کمک بگیرید تا مناسب ترین موارد را با توجه  به نیاز و بودجه تان به شما پیشنهاد کنند.

نقشه محله شیشلی استانبول

نقشه محله شیشلی

چگونه از شیشلی به ایاصوفیه برویم؟

اگر می خواهید از منطقه شیشلی به ایاصوفیه بروید باید به سمت جنوب حرکت کنید. در خیابان بیوک دره ایستگاه مترو و اتوبوس در دسترس است. ایستگاه متروی شیشلی درست کنار ورودی اصلی مرکز خرید جواهر قرار دارد. سوار قطار شده و در ایستگاه وزنه سیلر vezneciler پیاده شوید. از ایستگاه وزنه سیلر پیاده وارد خیابان اوردو ordu شوید و سپس روبه روی دانشگاه لاله لی سوار اتوبوس شوید.  در ایستگاه چمبرلیتاش çemberlitaş از اتوبوس پیاده شوید و وارد خیابان پیک خانه شده تا پس از چند دقیقه پیاده روی کوتاه به ایاصوفیه برسید. چگونه از شیشلی به میدان تکسیم برویم؟

برای رسیدن به میدان تکسیم از ایستگاه شیشلی در ورودی مرکز خرید جواهر سوار مترو خط سبز شده و در ایستگاه تکسیم از مترو پیاده شوید.

4.9/5 - (14 امتیاز)

مقایسه ملک ها

مقایسه