آسان انتخاب کنید

نحوه یافتن و اجاره آپارتمان در ترکیه 0 تا 100

نحوه یافتن و اجاره آپارتمان در ترکیه 0 تا 100
اجاره آپارتمان در ترکیه

اجاره آپارتمان در ترکیه یک روند نسبتاً ساده است ، اما ممکن است متفاوت از آنچه شما در ایران انتظار دارید باشید. در اینجا نحوه اجاره مکانی در ترکیه توضیح داده شده است ، و آنچه را که باید جستجو کنید.

اگر به زبان ترکی صحبت نمی کنید ، برای اجاره آپارتمان در ترکیه اولین کاری که باید انجام دهید پیدا کردن یک دوست یا یک املاکی است که آن را انجام می دهد. ترک ها عموماً برای کمک به خارجی ها علاقه مند هستند و بسیاری از دارندگان مشاغل حداقل شخصی در این نزدیکی دارند که به اندازه کافی انگلیسی صحبت می کند تا کار را انجام دهد.

اجاره آپارتمان در ترکیه1

سایت های اینترنتی

با استفاده از سایت های املاک ترکیه ، در وب سایت های انگلیسی زبان به وسیله خارجی ها راه اندازی شده اند برای اجاره آپارتمان در ترکیه بروید معاملات بهتری را پیدا خواهید کرد. برای وب سایتهایی که دارای لیست املاک هستند ، به بخش پیوندهای خارجی مراجعه کنید. برخی نسخه انگلیسی دارند ، و برخی دیگر نه. اگر لیست ها را روزانه بررسی کنید ، ممکن است مکان خوبی برای زندگی قبل از هر کس دیگری پیدا کنید.

اجاره آپارتمان در ترکیه

روزنامه های ملی و محلی

می توانید به یک روزنامه فروشی محلی بروید و ببینید که چه روزنامه هایی با نسخه های چاپی در منطقه ، به صورت کلی و محلی ، پخش می شوند.در خصوص اجاره آپارتمان در ترکیه ببینید در چه روزی لیست های جدید املاک منتشر می شوند. در آن روز ، کاغذ را زود جمع کنید و از ساعت 09:00 صبح آماده تماس تلفنی شوید. ملک خوب به سرعت اجاره می روند.

اجاره آپارتمان در ترکیه

دفاتر املاک

دفاتر املاک در ترکیه به وفور هستند و در همه ابعاد به سر می برند. برای اجاره آپارتمان در ترکیه آنها یک منبع مفید برای یافتن املاک با کیفیت هستند. از چندین مورد بازدید کنید ، زیرا فهرست کلی املاک برای اجاره وجود ندارد و هر آژانس آپارتمانهای مختلفی را در اختیار شما قرار خواهد داد.

آژانس های املاک ترکیه برای اجاره آپارتمان در ترکیه ، معادل 12 درصد اجاره مجموع یک سال ، که توسط اجاره دهنده پرداخت می شود ، کمیسیون دریافت می کنند.

با استفاده از همه موارد فوق

اگر در اینترنت یا روزنامه ها می بینید که یک آپارتمان جذاب توسط یک املاکی خاص تبلیغ می شود ، می توانید از آن املاکی نیز بخواهید که قرار بازدید ملک های سایر املاکی هایی را که در اینترنت یا روزنامه ها پیدا کرده اید بگذارد. این می تواند در زمان قرار ملاقات ها و یافتن آدرس ها موجب صرفه جویی در وقت شما شده و پروسه یافتن اجاره آپارتمان در ترکیه را برای شما تسهیل کند.

قدم زدن در منطقه مورد نظرتان

قدم زدن یا رانندگی در اطراف محله ای که دوست دارید زندگی کنید ، همچنین راهی خوب برای یافتن مکانی برای زندگی است. به دنبال علامتی باشید که می گوید kiralik ، که به معنی “اجاره” است. همچنین علائمی را خواهید دید که می گویند satılık ، که به معنی “برای فروش” است. اصطلاح مهم دیگر sahabinden است که به معنای “از مالک” است. نام و شماره تلفن آژانس املاک یا مالک در تابلوی ثبت قرار خواهد گرفت. خود ترک ها معمولا از این روش برای اجاره آپارتمان در ترکیه استفاده میکنند.

بازرسی ملک برای اجاره در ترکیه

نگاهی خوب به اطراف این ملک بیندازید تا اطمینان حاصل کنید که همه چیز درست است تمام جزئیات را در قرارداد بگنجانید ، بنابراین صاحبخانه نمی تواند هنگام بیرون رفتن از شما مطالبه خسارت کند. برخی صاحبخانه ها می توانند بسیار رند و بدجنس باشند و به دنبال بهانه ای برای حفظ بخشی از پول پیش شما هستند.

اگر چیزی در آپارتمان وجود دارد که شما نمی خواهید بمانید و قصد ندارید در انتهای اجاره به صاحب خانه بهانه ای بدهد ، او را موظف کنید آن وسیله را از ساختمان خارج کند.

چیزی را دور نریزید که فکر کنید صاحبخانه با آن مشکلی ندارد. در اجاره آپارتمان در ترکیه مجموعه ای از قفسه های قدیمی که شما ممکن است به عنوان آشغال دور بریزید ، ممکن است بعداً توسط صاحبخانه ادعا شود عتیقه ای است که توسط برخی از بستگان عزیز مرحوم به وی داده شده است و برای کسر پول پیش از شما استفاده کند.

چیدمان آپارتمان ها در ترکیه

در شهرها ، تمام آپارتمان ها دارای طرح مشابه هستند. آشپزخانه و سالن (اتاق نشیمن) رو به بیرون است و اتاق های اتاق خواب در قسمت داخلی قرار دارند. به طور معمول یک اتاق خواب بزرگ مستر وجود دارد و اتاق خوابهای دیگر کوچکتر ، گاه بسیار کوچکتر هستند.

ماشین لباسشویی در حمام جای میگیرد.

استفاده از خشک کن های لباس برقی بسیار نادر است اما اخیراً محبوبیت زیادی پیدا کرده ، بنابراین ممکن است جایی برای خشک کن در حمام وجود نداشته باشد.

ترک ها عاشق بالکن هستند (کی اینطور نیست؟). شاید متوجه شوید که حتی آشپزخانه و اتاق خواب شما بالکن نیز دارند. معمولاً لباس ها در بالکن خشک می شوند ، چه بر روی خطوط متصل به دیوارهای ساختمان و چه روی قفسه های خشک کننده لباسهای قابل جمع شدن که در دسترس هستند. ترک ها گاهی در هوای گرم روی بالکن های خود می خوابند.

فضای کمد

بسیاری از آپارتمانهای ترکیه کمد ندارند. بنابراین برای نگهداری لباس های خود مجبور به خرید کمد می‌شوید.

پرده ها

همچنین مجبور خواهید بود پرده بخرید. برای ایده هایی درباره چگونگی شروع زندگی در آپارتمان های ترکیه ، مقاله ما را در مورد مبلمان و تجهیز خانه خود مشاهده کنید.

صاحبخانه

برخی صاحبخانه ها در ترکیه برای ترمیم چیزهایی که نیاز به تعمیر و نگهداری دارند ، هیچ کاری انجام نمیدهند. آنها از شما انتظار همه چیز را دارند ، از جمله تعمیر سینک ، توالت ، لوله کشی ، سیم کشی برق و لوازم جانبی . یکی از گزینه های مقابله با این امر این است که هزینه هر گونه تعمیراتی را که باید، از اجاره کسر کنید و برای هزینه تعمیرات ، برای صاحبخانه یک فتورا (فاکتور) تهیه کنید.

صاحبخانه شما ممکن است به این امر اعتراض کند ، اما تردید دارم که وی به دلیل مدت زمان زیاد رسیدگی به پرونده های دادگاه در ترکیه ، در این باره به دادگاه مراجعه کند. علاوه بر این ، قاضی درگیر با صاحبخانه بعید است که حق را به او بدهد. با این وجود ، برای بودن در سمت امن ، ایده خوبی است که یک بند برای این موضوع در قرارداد اجاره بگذارید.

مهم! هنگامی که متقاضی دریافت اجازه اقامت هستید ، Göç aresdaresi Genel Müdürlüğü (مدیر کل مدیریت مهاجرت یا DGMM) ، به عنوان بخشی از مستندات مورد نیاز برای اثبات داشتن آدرس ، به یک نسخه از کارت شناسایی صاحبخانه شما را نیاز دارد. بنابراین اطمینان حاصل کنید که صاحبخانه این موضوع را درک کرده و حاضر است یکی را ارائه دهد.

*البته این موضوع در همه شهرها مانند شهرهای بزرگ لازم نیست

چانه زنی در اجاره خانه در ترکیه

پس از یافتن مکانی که دوست دارید و می توانید از پس آن برآیید ، سعی کنید اجاره را با قیمت پایین تری مذاکره کنید. چند دقیقه چانه زنی ممکن است پول زیادی را برای شما صرفه جویی کند. پس از توافق ، قرارداد اجاره را امضا می کنید.

قرارداد اجاره خانه در ترکیه

قراردادهای اجاره ملک در ترکیه نسبتاً استاندارد هستند و می توان آنها را در یک فروشگاه لوازم التحریر خریداری کرد.برای اجاره آپارتمان در ترکیه اما اطمینان حاصل کنید که شخصی آن را برای شما ترجمه کند ، بنابراین می دانید دقیقاً چه چیزی را امضا می کنید.

قرارداد اجاره ای معمولی ترکیه یک سند چهار صفحه ای است (یک صفحه بزرگ که به صورت نیم برابر است). در صفحات این قرارداد آمده است:

صفحه 1: اطلاعات شخصی موجر و اجاره دهنده و شرایط اجاره ، مانند مدت زمان و میزان اجاره.

صفحات 2 و 3: شرایط قرارداد اجاره را پوشش می دهد.

صفحه 4: سابقه پرداخت اجاره آپارتمان در ترکیه. هر بار که پرداخت می کنید مبلغ و تاریخ پرداخت را ثبت می کنید و آن را با صاحبخانه خود امضا می کنید. اگر اجاره را به حساب بانکی صاحبخانه واریز می کنید ، به این بانک توجه داشته باشید که این پرداخت برای اجاره (کرایه) است. رسید سپرده را ذخیره کنید.در اجاره آپارتمان در ترکیه این رسید سپرده بانکی همچنین می تواند به عنوان اثبات پرداخت باشد.

موافقت نامه های اضافی: اگر با مالک موافقت نامه دیگری می کنید ، اطمینان حاصل کنید که آنها در این قرارداد هستند ، زیرا ممکن است صاحبخانه دوستانه و دوست داشتنی شما بعداً اینقدر ملایم نباشد.

فسخ قرارداد اجاره ملک در ترکیه

اگر بخواهید اجاره آپارتمان در ترکیه را فسخ کنید ، مطابق آیین نامه مربوط به تعهدات ترکیه، قبل از تاریخ سالگرد قرارداد ، 15 روز زودتر از موعد نامه کتبی (به زبان ترکی ترجمه شده) به مالک ارائه دهید. اگر این کار را نکنید ، قرارداد برای دوره تعیین شده قبلی، در سال جدید بطور خودکار تمدید می شود (مانند یک سال دیگر) و از نظر قانونی ملزم به پرداخت اجاره سال جدید خواهید بود که آیا در آنجا زندگی می کنید یا خیر. وقتی اخطار کتبی فسخ اجاره آپارتمان در ترکیه را می دهید ، دو نسخه بگیرید. هر دو را امضا کنید و همچنین صاحبخانه نیز هر دو امضا کند. یک نسخه را به عنوان اثبات اطلاع نگه دارید.

ودیعه یا دپوزیت در هنگام قرارداد اجاره خانه در ترکیه

هرچند که دپوزیت غالبا معادل اجاره یک یا دو ماهه در اجاره آپارتمان در ترکیه است ، اما هدف آن تأمین هزینه تعمیر خسارت و نه عدم پرداخت اجاره است. در حالی که از نظر قانونی محدود به اجاره حداکثر سه ماه است ، می توان بر سر آن مذاکره کرد، شما هرگز نباید برای اجاره آپارتمان در ترکیه بیش از حد ضروری بپردازید.

مهم! اگر تصمیم دارید مبلغی را به صاحبخانه خود تحویل دهید ، از هرگونه درخواست دپوزیت  بسیار زیاد خودداری کنید. برخی صاحبخانه ها مبلغ دپوزیت بالایی را در هنگام قرارداد اجاره آپارتمان در ترکیه درخواست می کنند زیرا قصد دارند هنگام تخلیه در اتمام قرارداد آن را نگه دارند و از هر بهانه ای استفاده می کنند ، با تصور اینکه شما در ضرر هستید و بعید است از آنها شکایت کنید تا آن را پس بگیرید.

افزایش اجاره

اگر اجاره آپارتمان در ترکیه خود را به لیر ترکیه پرداخت کنید ، صاحبخانه نمی تواند بیش از افزایش سالانه شاخص قیمت عمده فروشی ترکیه ، اجاره شما را بطور قانونی افزایش دهد.

آشنایی با کلمات Aydat ، Kapıcı و Yönetici

آیدات(شارژ): این یک پرداخت ماهانه است که در صورت وجود یکی از این موارد ، روشنایی ، تمیز کردن ، نگهداری آسانسور و حقوق kapıcı  و امکانات ورزشی را شامل می شود و میتواند از 200 لیر تا 1000 لیر باشد.

kapıcı (دربان یا نگهبان) از ساختمان مراقبت می کند و آن را حفظ می کند

yönetici (مدیر ساختمان): کسی است که aydat را جمع می کند و پرداخت های لازم را انجام می دهد همچنین وظیفه کنترل برای نگهداری و اجرای قوانین ساختمان را بر عهده دارد.

قبوض

صاحبخانه گاهی اوقات قبوض را به نام خود نگه می دارد ، در اجاره آپارتمان در ترکیه زیرا هیچ گونه مجازاتی یا تأثیرگذاری در اعتبار شخص برای عدم پرداخت وجود ندارد.

 اگر خدمات را به نام خود دریافت کنید ، می توانید آنها را در بانک های مختلف یا در اداره پست ترکیه (PTT) پرداخت کنید. در پشت صورتحساب خدمات شما لیستی از مکانهایی که می توانید آنها را پرداخت کنید. برخی از بانکها بسته به خط مشی خود ، فقط در ساعتهای صبح یا بعدازظهر این پرداختها را انجام می دهند. صورتحساب آب باید در بخش آب در بلدیه یا شهرداری پرداخت شود.

شما می توانید صورتحساب قبوض خود را بطور خودکار توسط حساب بانکی ترکیه پرداخت کنید. برای انجام این کار ، به بانک خود بروید ، تا آنها بتوانند ترتیب پرداخت های خودکار را انجام دهند.

آخرین نکته

اگر مجرد باشید ، برای اجاره آپارتمان در ترکیه ممکن است متوجه شوید که برخی صاحبخانه های ترکیه به شما آپارتمان اجاره نمی دهند. این موضوع را به خودتان نگیرید. برخی از ترک ها سنتی هستند و نمی خواهند به کسی بجز یک زوج متاهل یا یک خانواده خانه اجاره دهند.

3/5 - (2 امتیاز)

مقایسه ملک ها

مقایسه