در شهرستان پازاریاری از توابع استان بیلهجک، ۱۰۴۸ دانشآموز راهی تعطیلات تابستانی شدند و ۴۹ جوان نیز سفر خود به سوی دانشگاه را آغاز کردند.
با پایان سال تحصیلی ۲۰۲۶–۲۰۲۵، ۱۰۴۸ دانشآموز در شهرستان پازاریاری شور و هیجان دریافت کارنامه را تجربه کردند و ۱۰۹ معلم نیز یک سال آموزشی دیگر را به پایان رساندند. همچنین، ۴۹ دانشآموز سال آخر دبیرستان این شهرستان با فارغالتحصیلی، نخستین گام را به سوی آرزوهای دانشگاهی خود برداشتند. مراسم اهدای کارنامه در دبستان «بش ایلول» برگزار شد. در این مراسم، فرماندار پازاریاری محمد مصطفی کرا، شهردار پازاریاری زکیه تکین، مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان محمود اکینجی، مدیر مدرسه عارف کاپتان، معلمان، دانشآموزان و اولیاء حضور داشتند. فرماندار کرا و شهردار تکین با حضور در کلاسهای درس، شخصاً کارنامه دانشآموزان را به دستشان دادند و آنان را به دلیل موفقیتهایشان تبریک گفتند. اعضای حاضر در مراسم که از نزدیک با دانشآموزان گفتوگو کردند، ضمن عکسگرفتن به یادگار با کودکان، به آنان توصیه کردند تعطیلات تابستانی را با استراحت، مطالعه فراوان و ارتقای مهارتهای شخصی بگذرانند. در مراسم مدارس، شادی ناشی از دریافت کارنامه بر چهره دانشآموزان هویدا بود و خانوادهها نیز در این روز خاص که نتیجه یک سال تلاش فرزندانشان را دیدند، لحظات پرشوری را تجربه کردند. با پایان سال تحصیلی، دانشآموزان پازاریاری وارد تعطیلات تابستانی شدند و جوانان فارغالتحصیل نیز با امید به آینده، به سوی اهداف خود بدرقه شدند.
شهردار پازاریاری، زکیه تکین، گفت: «من از صمیم قلب به تمام دانشآموزانی که این شادی کارنامه را تجربه میکنند، تبریک میگویم. برایشان آرزو میکنم تابستانی هم بهرهور از استراحت و هم سرشار از فرصتهای رشد شخصی داشته باشند. همچنین برای جوانانی که با فارغالتحصیلی، سفر دانشگاهی خود را آغاز کردهاند، در ادامه راه تحصیلیشان موفقیت آرزو میکنم.»


