آسان انتخاب کنید

بهترین رستوران های استانبول با غذاهای سنتی و مدرن

اجاره سالیانه آپارتمان در استانبول، اجاره سالیانه سوئیت در استانبول ، اجاره سالیانه خانه در استانبول، اجاره آپارتمان در استانبول

در این پست سعی کردیم تعدادی از بهترین رستوران های استانبول را به شما معرفی کنیم. البته همچنان پیشنهاد می‌کنیم اگرچه بهتر است تعدادی از وعده‌های غذایی خود را در این رستوران تجربه کنید ولی هنوز هم پیشنهاد می‌کنیم که از غذاهای خیابانی استانبول، غافل نشوید.

در استانبول، چه به یک رستوران کلاسیک بروید و چه به یک رستوران مدرن،‌ هر دو در یک چیز مشترک هستند و آن هم این است که این رستوران‌ها، سنت غذایی خود را در طول زمان حفظ کرده‌اند. فرهنگ غذایی ترکی یک فرهنگ بسیار غنی است و شما می‌توانید در هر رستوران واقع در استانبول با این فرهنگ آشنا شوید و آن را مزه کنید، اما برای اینکه بتوانید یک تجربه‌ی بسیار عالی از غذاهای ترکی داشته باشید، باید به رستوران‌های مطرح این شهر مراجعه کنید. در زیر به تعدادی از رستوران های استانبول که برخی مدرن و برخی کلاسیک هستند، اشاره می‌کنیم به توضیح اجمالی آن‌‌ها می‌پردازیم.

هونکار (Hünkar)

بهترین رستوران های استانبول

«اصناف لوکانتاسی» (esnaf lokantası)، رستورانی است که فقط غذاهای کلاسیک را برای کسبه‌ی منطقه سرو می‌کند. رستوران هونکار نیز از سال ۱۹۵۰ میلادی در این زمینه فعالیت می‌کند و از نمونه‌های مثال‌زدنی این دسته از رستوران‌ها است. این رستوران دارای فضایی کاملا مدرن و تمیز است و غذاهای محبوب آن شامل کوفته‌ی کادینبودو (kadınbudu köfte)، سو بوریی (su böreği) و کباب پاتلیجان (patlıcan kebabi) است.

برسا (Borsa)

بهترین رستوران های استانبول

«برسا» یک رستوران تمام کلاسیک است که از سال ۱۹۲۷ فعال است و از جمله رستوران‌هایی است که توانسته کیفیت خود را سالیان سال حفظ کند. داخل این رستوران فضایی کاملا مدرن داشته و تراس آن ویوی زیبایی به شهر دارد. از جمله غذاهایی که باید در این رستوران امتحان کنید،‌ عبارت است از دونر (döner)، کوزو تندیر (‌ kuzu tandır)، ایچلی کوفته (içli köfte) و دسرهای روز این رستوران که از بهترین دسرها به شمار می‌آید.

هامدی (Hamdi)

بهترین رستوران های استانبول

اگر بحث کباب در رستوران های استانبول شود، رستوران «هامدی» است که حرف اول را می‌زند. مالک این رستوران، هامدی آرپاچی (Hamdi Arpacı)، سال‌‌ها پیش از اورفا به استانبول آمد و در میدان امینونو شروع به فعالیت کرد و سال‌ها بعد توانست این رستوران را با نام خود یعنی «Hamdi»، افتتاح کند. اگر به این رستوران می‌روید، توصیه می‌شود از میزهای طبقه‌ی بالای این رستوران رزرو کنید تا بتوانید با ویوی بسیار زیبا از شهر، از غذای خود لذت ببرید.

کاراکوی لوکانتاسی (Karaköy Lokantası)

بهترین رستوران های استانبول

رستوران «کاراکوی لوکانتاسی» از سال ۲۰۰۰ که تاسیس شده و روی کار آمده است، آخر هفته‌ها بدون استثنا تماما رزرو و پر می‌شود. راز اصلی محبوب بودن این رستوران این است که غذاهای سنتی خود را دقیقا با همان دستور عمل قدیمی، در ظاهری مدرن سرو می‌کند. این رستوران غذاهای یکسانی برای ناهار و شام سرو نمی‌کند و برای هر یک از این وعده‌ها، منوی متفاوت و به خصوصی دارد، غذاهای منوی ناهار شامل غذاهای کلاسیک و محلی و منوی شام شامل غذاهای به سبک قدیمی‌تر و به اصطلاح می‌خانه‌ای ترکیه است که از آن‌‌ها می‌توان به انواع مزه (meze) و ماهی‌های گریل‌شده اشاره کرد. از غذاهای محبوب این رستوران می‌توان هونکار بیندی (hünkar beğendi)، ایزگارا کوفته (‌ ızgara köfte) و تاهینلی محلبی (tahinli muhallebi) را نام برد.

ینی لوکانتا (Yeni Lokanta)

بهترین رستوران های استانبول

زمانی که آشپز ماهر به اسم «جیوان ار» (Civan Er)، که رستوران خودش یعنی «ینی لوکانتا» را افتتاح کرد، این رستوران جزو محبوب‌ترین و موفق‌ترین رستوران های استانبول شد که برای رزرو باید از چند روز پیش باید اقدام کنید تا بتوانید جایی برای خود پیدا کنید. نمای داخلی این رستوران حالت مینیمال مانند و مدرنی دارد که آقای «ار»، طراحی داخلی این رستوران را از «آناتولیا» (Anatolia) الهام گرفته است. آقای «ار» دستورعمل‌ها و روش‌های به خصوص خود را برای پخت غذاهای ترکی دارد و همین موضوع باعث خاص‌تر شدن غذاهای این رستوران شده است.

مزه بای لمون تری (‌Meze by Lemon Tree)

بهترین رستوران های استانبول

«مزه»، یک وعده‌ غذایی کوچک و سبک است که به عنوان پیش‌غذا قبل از غذای اصلی سرو می‌شود و بخشی جدا نشدنی از وعده‌های مردم ترکیه است. این رستوران از جمله رستوران های استانبول است که در سرو کردن مزه یا همان پیش‌غذا، تخصص زیادی دارد. این رستوران  روبه‌روی هتل «Pera Palace» قرار دارد و توسط ساختمان‌هایی با معماری قدیمی و زیبا احاطه شده که فضای جالبی به این رستوران بخشیده است. این رستوران یکی از رستوران‌های اصیل ترکیه‌ای است و توصیه می‌شود در این اینجا علاوه بر غذاهای اصلی، پیش‌غذاها و دسرهای متنوع و لذیذ را نیز امتحان کنید.

موزدچانگا (‌Müzedechanga)

بهترین رستوران های استانبول

از آن‌جایی که این رستوران عالی در قسمت تراس موزه Sakıp Sabancı واقع شده،، دارای یکی از بهترین ویوهای رو به تنگه بوسفور است. منوی این رستوران در طول روز، منوی سبکی است اما در منوی بعد از ظهر این رستوران، ترکیباتی مانند پنیر هالومی (Helloumi) داخل برگ مو و به همراه بادام زمینی، کلم قرمز با سس سماق و غیره را نیز می‌توانید به همراه غذاهای پیدا کنید.

آلانچا (‌Alancha)

بهترین رستوران های استانبول

منو و غذاهای لذیذ و ظریف اسکاندیناوی رستوران «آلانچا» (Alancha)، تحت تاثیر تاریخ و تمدن «آناتولیا» بوده است. چراکه غذاهای آناتولیایی، بسیار هنرمندانه و لذیذ بوده و در تهیه این غذاها از ترکیبات به خصوصی استفاده می‌شد. در این رستوران می‌توانید غذاهایی از قبیل حموس نخود،‌ صدف دریایی، جگر بره، ساندویچ ماهی و باقلوای مخصوص ترکی پیدا کنید. اگر قیمت غذاهای این رستوران برایتان منطقی نبود،‌ می‌توانید رستوران «Beets» را که در نزدیکی این رستوران واقع شده و به نسبت «آلانچا» ساده‌تر است،‌ امتحان کنید.

غذاهای مشهور استانبول

راهنمای جامع حمل و نقل در استانبول ترکیه

به این مطب امتیاز بدهید

مقایسه ملک ها

مقایسه