آسان انتخاب کنید

انواع کارت اقامت ترکیه

انواع کارت اقامت ترکیه
انواع کارت اقامت ترکیه

انواع کارت اقامت ترکیه در سال 2020

✅ کارت قرمز

اولین و رایج ترین نوع اقامتی که همه میتوانند استفاده کنند، اقامت توریستی است که در واقع شما با ارائه مدارکی که اداره مهاجرت ترکیه درخواست میکند کارت اقامت سه ماهه شش ماهه، یک ساله و یا دوساله دریافت می کنید که فقط اجازه زندگی در این کشور را دارید و اجازه کار قانونی ندارید.
برای اقامت از طریق خرید ملک باید سند ملک یا قسمتی از آن به نام شما بوده باشد و به اداره مهاجرت اعلام کنید، که از این طریق قصد ماندن دارید.
اقامت از طریق ثبت شرکت هم به کسانی توصیه میشود که قصد کار و تجارت در ترکیه را دارند. در این نوع اقامت اداره مهاجرت مدارک مربوط به شرکت و فعال بودن آن را از شما درخواست خواهد کرد.

✅ کارت زرد

اقامت از طریق گرفتن پذیرش از یک دانشگاه

با گرفتن این نوع اقامت به طور نیمه وقت اجازه کار کردن دارید و تا وقتی که کارت شما اعتبار دارد شما می توانید در ترکیه بمانید و از خیلی امکانات و تعرفه های دانشجویی هم میتونید استفاده کنید. معمولا برای ورود به دانشگاه های ترکیه باید به زبان ترکی و یا انگلیسی تسلط کافی داشته باشید.

✅ کارت آبی

مجوز کار شما در شرکتی است که کارت را برای شما درخواست داده است. اگر قبل از ورود به ترکیه شرکت مذکور برای گرفتن کارت شما اقدام کرده باشد یعنی در واقع شما با ویزای کار به ترکیه آمده اید، نیازی به کارت قرمز ندارید ولی اگر بعد از ورود به ترکیه شرکتی را پیدا کردید که برای شما مجوز کار میگیرد و استخدامتان می کند حتما باید قبل از آن کارت قرمز اقامت را داشته باشید. و حداقل باید 6 ماه اعتبار کارت مانده باشد.

کارت آبی را موسسین شرکت ها باید تقاضا کنند و بعد از 5 سال از گذشت این کارت می توانید درخواست شهروندی بدهید

اقامت ترکیه توریستی و مهاجرت به ترکیه سال 2020

4.9/5 - (8 امتیاز)

مقایسه ملک ها

مقایسه