آسان انتخاب کنید

آشنایی با انواع آپارتمان در ترکیه در سال 2020

آشنایی با انواع آپارتمان در ترکیه در سال 2020
آشنایی با انواع آپارتمان در ترکیه در سال 2020 1

آشنایی با انواع آپارتمان در ترکیه در سال 2020

آشنایی با انواع آپارتمان در ترکیه

آشنایی با انواع آپارتمان در ترکیه

جهت اقامت ترکیه و کسب اقامت ترکیه برای اینکه بتونین منزل مناسب انتخاب کنین ، لازمه که ابتدا بدونین انتظارتون از یک خونه چیه و بعد چه گزینه هایی روبه روی شما قرار داره .

جواب سوال اول با خود شماست . اما برای قسمت دوم سوال ما این پست رو براتون تهیه کردیم .

اول بگیم که مدل خونه های ترکیه رو نباید با ایران مقایسه کرد چون سیستم کلا متفاوته . در واقع اونقدری که طراحی نقشه در ایران مهمه ، اینجا استفاده از فضا و مقرون به صرفه بودن اهمیت داره . بنابراین نقشه داخلی ساختمون ممکنه اونقدر خاص و ویژه نباشه .

به آشپزخونه های اوپن هم آشپزخونه های مدل آمریکایی میگن و کمد دیواری توی اتاق کمتر احتمال داره که وجود داشته باشه .

منازل مسکونی در ترکیه به چند مدل تقسیم میشن .

نرمال آپارتمان ، سیته ، رزیدانس و ویلا

نرمال آپارتمان در ترکیه اونهایی هستن که سه ، چهار و یا نهایتا ۵ طبقه هستند و نگبانی و امکانات رفاهی و فضای سبز ندارند . سیستم تهویه مرکزی وجود نداره و از پکیج استفاده میکنند .این آپارتمانها ممکنه قدیمی یا نوساز باشن .قدیمیها عموما دارای آسانسور نیستند و معمولا شارژ ماهیانه یا ندارند یا بسیار کم دارند

آپارتمان در ترکیه
نرمال آپارتمان

سیته ، به مجموع چندین ساختمون که در یک مجموعه با فضای سبز قرار گرفته باشند میگن . سیته نگهبانی داره اما خدمات رفاهی ممکنه نداشته باشه . سیستم تهویه معمولا مرکزی نیست و هر آپارتمان پکیج گرمایشی و سرمایشی خودش رو داره .شارژ ماهیانه بسته به ابعاد فضای سبز و امکانات بیشتر از آپارتمان نرماله . این مدل خونه ها عمری بیشتر از حدود ۲۰ سال ندارند .

آپارتمان در ترکیه
نمونه سیته

رزیدانسها ، تک برجهایی هستند که چند سالیه ساخت و سازشون مد شده . ساختمونهایی با امکانات رفاهی مثل استخر و باشگاه بدنسازی و حمام ترکی و صد البته نگهبانی ۲۴ ساعته . واحدهای مسکونی سیته ها دارای سیستمهای آنتن و تهویه مرکزی بوده و به نسبت از مصالح مرغوبتر و مدرن تری در اونها استفاده شده . رزیدانسها معمولا فضای سبز ندارند و شارژ ماهیانه اونها گرونتر از بقیه ست .

آپارتمان در استانبول
نمونه رزیدانس

تعریف ویلا هم که معلومه . اما عموما ویلاها در مجموعه ها قرار دارند . ممکنه مجموعه فقط شامل ۴ تا ویلا باشه و یا میتونه یک شهرک ویلایی باشه . وجود نگهبانی وفضای سبز حتمیه اما استخر و سالن بدنسازی و اسپا ممکنه شامل این مجتمعها نشه .  قدمت این مجموعه ها میتونه بیشتر از ۳۰ سال باشه یعنی وجودشون چیز جدیدی در سیستم ساخت و ساز شهری نیست . برای سکونت در این مجموعه ها معمولا باید شارژ بیشتری رو هم پرداخت کرد ، مگر اینکه مجموعه کوچک باشه .

خرید آپارتمان در ترکیه

طبق قانون شماره ۳۵ املاک و اراضی جمهوری ترکیه که در سال ۲۰۱۲ تصویب شده یک تبعه خارجی می‌تواند ملک و اراضی در ترکیه خریداری نماید به شرطی که مساحت کل این املاک و اراضی از ۳۰ هکتار فراتر نرود و همجنین در محدوده منطقه نظامی قرار نگرفته باشد. بر اساس این قانون اتباع خارجی می‌توانند با استعلام از مراجع مربوطه هر نوع ملک مسکونی، تجاری، اراضی و … را خریداری کنند.

طبق گفته تبلیغاتی که هر روز به گوش می‌خورد افراد با هر ملیتی می‌توانند با خرید یک آپارتمان در ترکیه، اقامت دائم این کشور را دریافت کنند، اما این وعده تا چه حد به واقعیت نزدیک است؟

اگر به هر دلیلی قصد خرید آپارتمان در ترکیه را دارید باید با قوانین و مقررات خرید ملک در این کشور آشنا باشید.

طبق قوانین کشور ترکیه، انتقال مالکیت تنها از طریق اوراق رسمی و ثبتی در دفاتر رسمی ثبت اسناد ملکی که توسط طرفین و یا وکلای رسمی به امضا رسیده باشد، امکان‌پذیر است.

عقد قولنامه بین طرفین در بنگاه و دفاتر مشاورین رسمی امکان‌پذیر است. اما خریدار باید توجه داشته باشد که صرف عقد قولنامه قبل از ثبت در دفاتر رسمی، الزامی برای سازمان ثبت اسناد و املاک جهت انتقال مالکیت به وجود نمی‌آورد و فاقد وجهات قانونی جهت انتقال مالکیت است.

همه چیز درباره خرید سیم کارت در ترکیه و 3 اپراتور بزرگ آن

پرداخت قبوض در ترکیه سال2020

به این مطب امتیاز بدهید

مقایسه ملک ها

مقایسه